Ansvarig ekonomi och HR-administration
Sista ansökningsdag har passerat

Om arbetsgivaren - Letsdeliverit

Vi på Letsdeliverit Sweden AB har sedan 2016 jobbat med att positionera oss på marknaden som e-handlarens bästa vän. Vi erbjuder ett flertal varierade lösningar och upplägg inom tredjepartslogistik som vi skräddarsyr efter kundens behov.

Letsdeliverit logo

Arbetsgivare Letsdeliverit

Region Uppsala län

Bransch Administration, ekonomi, juridik

Sista ansökningsdag 2024-03-17

Om arbetsgivaren - Letsdeliverit

Vi på Letsdeliverit Sweden AB har sedan 2016 jobbat med att positionera oss på marknaden som e-handlarens bästa vän. Vi erbjuder ett flertal varierade lösningar och upplägg inom tredjepartslogistik som vi skräddarsyr efter kundens behov.

Självständig ekonomi- och HR-administratör

Letsdeliverit är ett snabbväxande företag med flera bra år bakom oss och nu behöver vi förstärkning på kontoret! Vi letar efter dig med erfarenhet inom ekonomi och administration och som är strukturerad, prestigelös och initiativtagande. Hos oss får du en bred roll med stort utrymme att själv påverka både dina arbetsuppgifter och oss som företag. Vill du vara med på vår fortsatta tillväxtresa? Ansök redan idag, vi ser fram emot att välkomna vår nya kollega!

Om tjänsten

I denna roll blir du en nyckelspelare i vårt team och du får ett brett arbete med fokus på ekonomi och HR-administration. Du kommer att ansvara för operativa ekonomiuppgifter såsom bokföring, redovisning, budgetarbete, registervård, lön och analyser. Vidare ansvarar du även för HR-administration gällande exempelvis anställningsavtal, tidrapportering och dokumentation och du arbetar också med att skapa och utveckla processer, riktlinjer och rutinbeskrivningar. 

Då rollen är ny hos oss och vi är ett prestigelöst företag med korta beslutsvägar kommer rollen att formas utefter din kompetens, ditt intresse och vår fortsatta utveckling. Du rapporterar till VD och arbetar i nära samarbete med produktionen, där du blir ett viktigt stöd gällande både strategiska och operativa beslut. Vi ingår i en koncern och därifrån har du gott stöd från bland annat ekonomichef gällande ekonomifrågor. Du har även externa kontakter med leverantörer, bank och revisor.

Om dig

För att lyckas i rollen tänker vi att du har erfarenhet av en liknande roll och är van vid att arbeta självständigt med olika typer av uppgifter inom ekonomi och administration. Det är en fördel om du har erfarenhet från produktions- eller industribranschen. Du uttrycker dig väl på svenska och engelska i tal och skrift och har god dator- och systemvana. B-körkort är ett krav.

Som person är du självgående, strukturerad och handlingskraftig. Du trivs i en flexibel roll där du har utrymme att ta egna initiativ, komma med förslag till förbättring och får hugga tag där det behövs, i stort som smått. Då du kommer att ha många kontaktytor såväl internt som externt förväntas du även vara kommunikativ, pedagogisk och prestigelös.

Övrig information

Tjänsten är på heltid, tillsvidare. Du är placerad på vårt nybyggda kontor på Grafikgatan i Uppsala, det finns möjlighet att jobba delvis på distans.

I denna rekrytering samarbetar vi med Jobbet.se. Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Matilda Festin på 072-0503217 eller Hanna Koponen på 073-5920393.

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Krav

  • Erfarenhet av en liknande roll inom ekonomi och administration
  • God svenska och engelska, i såväl tal som skrift
  • God dator- och systemvana
  • B-körkort

Meriterande

  • Erfarenhet från produktions- eller industribranschen