Platsannonsbild topp
Sista ansökningsdag har passerat

Om arbetsgivaren - Bilomatic Bil AB

Bilomatic Bil AB grundades 1958 i Uppsala. Vi är ett personligt företag som ger personlig service - hela vägen från bilköp till eftermarknad. Vi har valt att fokusera på tre starka varumärken; Opel, Mitsubishi och Citroën, för att kunna erbjuda våra kunder ett brett spektra för olika behov och önskemål. I vårt program finns både personbilar och lätta lastbilar samt 4WD plus begagnade person- och lätta lastbilar. På företaget arbetar 17 personer inom bilförsäljning, serviceverkstad och reservdelar.

Bilomatic Bil AB logo

Arbetsgivare Bilomatic Bil AB

Region Uppsala län

Bransch Administration, ekonomi, juridik

Sista ansökningsdag 2024-02-11

Om arbetsgivaren - Bilomatic Bil AB

Bilomatic Bil AB grundades 1958 i Uppsala. Vi är ett personligt företag som ger personlig service - hela vägen från bilköp till eftermarknad. Vi har valt att fokusera på tre starka varumärken; Opel, Mitsubishi och Citroën, för att kunna erbjuda våra kunder ett brett spektra för olika behov och önskemål. I vårt program finns både personbilar och lätta lastbilar samt 4WD plus begagnade person- och lätta lastbilar. På företaget arbetar 17 personer inom bilförsäljning, serviceverkstad och reservdelar.

Ekonomi- och leveransmedarbetare

Vår Ekonomi- och leveransmedarbetare går i pension efter 17 år i företaget och nu söker vi hennes ersättare. Vi letar efter dig med några års erfarenhet inom administration och som är flexibel, prestigelös och initiativtagande. Vi är stolta över att vara en trygg arbetsgivare som med god ekonomi har kunnat bibehålla personalstyrkan även under tuffare tider!

Du blir en del av ett litet team på ekonomikontoret där du arbetar i en varierad roll med fokus på administration/ekonomi och leveranser. Dina ansvarsområden innefattar att förbereda och registrera bilhandlingar och dokument, hantera och bevaka avregistreringar vid export, och att sköta utköp av nya bilar från vår generalagent. Du har löpande kontakt med försäkringsbolag, sköter fakturahantering och bokföring av kundfakturor och vissa bankärenden. 

Utöver detta kommer du att vara ansvarig för vår växel, ta hand om arkivering och sköta beställningar av kontorsmaterial. Du ser även till att hålla ordning och reda i "kundkaffehörnan". Vid behov kommer du att assistera vid vår kundmottagning, leverera bilar och hantera betalningar från verkstadskunder. 

Din profil

Du har minst ett par års erfarenhet från en yrkesroll där du arbetat med administration. Det är en fördel om du tidigare har arbetat inom fordonsbranschen men inte ett krav. God svenska i både tal och skrift är ett krav för tjänsten. Arbetet kräver att du är utåtriktad och noggrann. Vi ser att du är prestigelös och gärna hjälper till där det behövs. Du är van vid att ta eget ansvar och trivs i en rörlig miljö med tidvis högt tempo. 

Vad får du hos oss?

Hos oss blir du en del av en arbetsgrupp som har roligt på jobbet! Bilomatic är ett familjeföretag och det märks på det goda arbetsklimatet - våra medarbetare stannar länge. Din chef är tillgänglig och här har vi inga långa beslutsvägar. Du kommer att få en helhetssyn på vår verksamhet som kan vara svår att få på det riktigt stora företaget. Som arbetsgivare erbjuder vi trygga anställningsvillkor och goda förmåner. 

Annat viktigt att veta

Tjänsten är på 80%, men under semestertid 100%. Arbetstid mån-fre. Du är placerad på Stångjärnsgatan 3 i Uppsala.

Vi ser gärna kvinnliga sökande!

Din ansökan vill vi ha senast den 11 februari, men intervjuer sker löpande så skicka gärna in sin ansökan så snart som möjligt.

Hos oss finns ett härligt gäng som väntar på din ansökan. Har du några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta mats@bilomatic.com

Varmt välkommen med din ansökan!