Platsannonsbild höger
Sista ansökningsdag har passerat

Om arbetsgivaren - Vätterhem

Med engagemang och omtanke skapar vi hållbara och trygga stadsdelar där alla känner trivsel, gemenskap och framtidstro. Vätterhem äger, förvaltar och utvecklar moderna hem i Jönköpings kommun, med 9 045 lägenheter och cirka 260 verksamhetslokaler. Vi är Smålands största bostadsbolag med en omsättning på 793 miljoner kronor och över 87% nöjda hyresgäster.

Vår värdegrund ”LUTA” – Långsiktighet, Utveckling, Trygghet och Ansvar – genomsyrar allt vi gör. Med en decentraliserad fastighetsskötsel och centraliserat huvudkontor, skapar vi delaktighet och effektivitet. Hos oss kan alla medarbetare påverka sitt arbete och företagets utveckling. Vi har olika roller men samma värde för bolaget.

Vätterhem logo

Arbetsgivare Vätterhem

Region Jönköpings län

Bransch Administration, ekonomi, juridik, Försäljning, inköp, marknadsföring, Socialt arbete

Sista ansökningsdag 2023-05-22

Om arbetsgivaren - Vätterhem

Med engagemang och omtanke skapar vi hållbara och trygga stadsdelar där alla känner trivsel, gemenskap och framtidstro. Vätterhem äger, förvaltar och utvecklar moderna hem i Jönköpings kommun, med 9 045 lägenheter och cirka 260 verksamhetslokaler. Vi är Smålands största bostadsbolag med en omsättning på 793 miljoner kronor och över 87% nöjda hyresgäster.

Vår värdegrund ”LUTA” – Långsiktighet, Utveckling, Trygghet och Ansvar – genomsyrar allt vi gör. Med en decentraliserad fastighetsskötsel och centraliserat huvudkontor, skapar vi delaktighet och effektivitet. Hos oss kan alla medarbetare påverka sitt arbete och företagets utveckling. Vi har olika roller men samma värde för bolaget.

Inköpare/upphandlare

Vi ska utöka vår inköpsavdelning. Vill du bli vår nya kollega? 

sebasthian.png

Vätterhem växer och har gjort en fantastisk resa de senaste åren. Vi har idag ett starkt driv och ett högt tempo på företaget och söker därför en erfaren kollega för att kunna möta verksamhetens behov. Som vår blivande inköpare förutsätter vi att du är vår kontakt med marknaden och företräder oss vid förhandlingar. Du kommer, i stora drag, tillsammans med kollegorna på inköp att ansvara för affärsutveckling, samordna inköp, genomföra upphandlingar, ingå avtal, följa upp verksamheten, och vara ett generellt stöd i anskaffningsfrågor. Kort sagt, du kommer vara inblandad i alla led av inköpsprocessen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter för tjänsten:

  • Kvalificera, upprätthålla och leda företagets leverantörsbas
  • Leda utvecklingen av leverantörsrelationer och leverantörernas prestationer
  • Upphandla såväl ramavtal som projektköp.
  • Metod- och programutveckling med syfte att minska kostnader och öka värde.
  • Säkerställa uppfyllnad av inköpspolicyer och inköpsprocedurer, etiska krav samt efterlevnad av lagar och regler.
  • Följa upp inköpsverksamheten samt bistå med analyser och handlingsalternativ.
  • Deltaga och leda grupper i syfte att utveckla företagets köpspecifikationer, ramavtal, processer, standarder etc.

Kvalifikationer:

Vi ser gärna att du har 5 års yrkeslivserfarenhet av inköpsarbete och bör ha en slutförd högskoleutbildning inom till exempel juridik, ekonomi, teknik eller en YH-utbildning med inriktning mot inköp.

Som vår blivande inköpare är det meriterande om du har erfarenhet av offentlig upphandling då vi är ett kommunägt bolag. Du har goda kunskaper om avtal, standardavtal och juridik. Har du tidigare erfarenhet av upphandlingssystemet Tendsign är det en fördel.

Vi förutsätter dessutom att du har goda kunskaper i Officepaketet. Du behöver också vara skicklig på att kommunicera på svenska i tal och i skrift med såväl kolleger som leverantörer. Har du kunskaper i engelska är det meriterande. 

Din person:

Som person har du ett helhetsperspektiv och en god analytisk förmåga. Du är duktig på att planera, prioritera och strukturera ditt arbete samt ser vad som behöver göras på ett effektivt sätt. Vidare är du resultatorienterad samtidigt som du är lyhörd och kommunikativ. Du behöver ha förmågan att kunna jobba självständigt parallellt med en god förmåga att lyssna in och medverka till avdelningens mål, dvs nöjda hyresgäster, generera ökat värde, minskade kostnader samt leverera bästa service till våra kollegor.

Vi utgår från vår värdegrund LUTA; Långsiktighet, Utveckling, Trygghet och Ansvar, i allt vi gör. Som medarbetare hos oss är det viktigt att du aktivt arbetar utifrån dessa ledord.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Vårt erbjudande till dig:

Hos oss får du ett omväxlande och fritt arbete där du själv har stor möjlighet att påverka utformningen av ditt arbete. Det finns även möjlighet till distansarbete ett par dagar i veckan. Det är viktigt för oss att skapa de bästa förutsättningarna för din utveckling och trivsel genom ett nära ledarskap. Om det behövs utbildar vi dig internt eller externt, samt ger dig de verktyg du behöver för att du ska lyckas i ditt arbete.

Dessutom gör vi en medarbetarundersökning vartannat år. Detta för att utveckla oss som en attraktiv arbetsgivare och satsa på rätt friskvård, kompetensutveckling, ledarskap och trivselaktiviteter på jobbet. 

Övrig information och ansökan:

Tjänsten avser: tillsvidareanställning på heltid med anställning så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.

Placering: Huvudkontoret på Klostergatan 10 i Jönköping, ca 3 min gångväg från centralstationen.

För ytterligare information är du välkommen att kontakta Anders Saltin, inköpschef på mobil: 070-899 94 18 / mail: anders.saltin@vatterhem.se

Kollektivavtal finns med Vision. Fackliga frågor besvaras av Nicklas Johansson, sekreterare på tel: 036-199439 / mail: nicklas.johansson@vatterhem.se

Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 22 maj 2023.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Vätterhem tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Krav

  • Minst fem års yrkeslivserfarenhet av inköpsarbete
  • Slutförd högskoleutbildning inom t.ex. juridik, ekonomi eller teknik alt. YH-utbildning med inriktning mot inköp
  • Goda kunskap i officepaketet
  • God förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift

Meriterande

  • Erfarenhet av offentlig upphandling
  • Tidigare erfarenhet av upphandlingssystemet Tendsign
  • Erfarenhet av något rättsområde, t.ex. offentlig rätt, skatterätt och/eller affärsrätt
  • Kännedom om AB, ABT och ABK