Platsannonsbild topp
Sista ansökningsdag har passerat

Om arbetsgivaren - Vätterhem

Vätterhem är ett av Smålands största bostadsbolag med över 88 % nöjda hyresgäster och en omsättning på ca 700 mkr. Vår vision är att utveckla framtidens stadsdelar och bidra till en hållbar samhällsutveckling i Jönköpings kommun. Hos Vätterhem har alla medarbetare möjligheter att påverka det egna arbetet och företaget som helhet. Vi har olika roller men samma värde för bolaget. Vår värdegrund LUTA innebär att vi prioriterar Långsiktighet, Utveckling, Trygghet och Ansvar i vårt arbete. År 2023 ska vi vara Sveriges ledande bostadsbolag i Sverige med flest nöjda hyresgäster.

Vätterhem logo

Arbetsgivare Vätterhem

Region Jönköpings län

Bransch Administration, ekonomi, juridik, Socialt arbete

Sista ansökningsdag 2021-01-17

Om arbetsgivaren - Vätterhem

Vätterhem är ett av Smålands största bostadsbolag med över 88 % nöjda hyresgäster och en omsättning på ca 700 mkr. Vår vision är att utveckla framtidens stadsdelar och bidra till en hållbar samhällsutveckling i Jönköpings kommun. Hos Vätterhem har alla medarbetare möjligheter att påverka det egna arbetet och företaget som helhet. Vi har olika roller men samma värde för bolaget. Vår värdegrund LUTA innebär att vi prioriterar Långsiktighet, Utveckling, Trygghet och Ansvar i vårt arbete. År 2023 ska vi vara Sveriges ledande bostadsbolag i Sverige med flest nöjda hyresgäster.

Förvaltningssamordnare

förvaltningssamordnare.JPGVi söker dig som vill fortsätta det fantastiska jobb som Marita utför idag tillsammans med kollegan Ted.

De driver det dagliga arbetet i receptionen på Cityförvaltningen med stort engagemang och ett proffsigt kundbemötande. Ett roligt inslag i arbetet är att ibland komma ut i våra bostadsområden och till exempel göra lägenhetsvisningar. En utvecklande och fin möjlighet att komma nära verksamheten. Du får dessutom många trevliga kontakter i arbetet, som alla kommer vara i behov av din service. Främst våra hyresgäster, men även kollegor, chefer och entreprenörer.

Att arbeta som förvaltningssamordnare hos oss är ett aktivt och utåtriktat arbete där du jobbar med något som engagerar oss alla – bostaden.

Arbetsuppgifter

Som förvaltningssamordnare kommer du att vara företagets ansikte utåt och arbetsuppgifterna kommer huvudsakligen att innebära:

  • Kundbemötande
  • Delaktighet i in- och utflyttningsprocessen
  • Uthyrning av parkeringsplatser och mindre lokaler
  • Nyckelhantering
  • Inköp och fakturering
  • Daglig kontakt med våra hyresgäster, kollegor och entreprenörer
  • Felanmälan
  • Administrativt stöd till övriga funktioner

Kvalifikationer

För att lyckas i tjänsten måste du ha en slutförd gymnasieutbildning och vana från administrativt arbete.

Du behöver förstå betydelsen av ett flexibelt och servicemedvetet kundbemötande. För oss innebär detta att du är van vid att lösa problem och hjälpa kunden genom ett professionellt och respektfullt bemötande oavsett situation.

Du behöver vara bra på att kommunicera på svenska i tal och skrift. Vilket innebär att du når fram till mottagaren med rätt information och i rätt tid, både externt och internt. Behärskar du även andra språk ser vi det som meriterande.

Du behärskar givetvis Officepaketet och är van att jobba i olika datasystem.

För att kunna ta dig runt på våra områden och bland annat göra lägenhetsvisningar är B-körkort ett krav.

Har du tidigare arbetat som förvaltningssamordnare eller liknande är det ett stort plus men inget krav.

Vem söker vi?

Du är en person med hög social kompetens som förstår vikten av kundbemötande och leverans med hög kvalitet.

Du är en person som är duktig på att planera och prioritera dina arbetsuppgifter. Tack vare dessa egenskaper har du förmågan att behålla fokus och servicekänsla även vid perioder av hög arbetsbelastning.

Du ser vad som behöver göras, får saker att hända och inser vikten av att dela med dig av information och kunnande.

Vi söker dig som har en positiv grundinställning, samt förmågan att lyssna in omgivningen och medverka i lagarbetet för att på bästa sätt nå våra mål – ”Nöjda hyresgäster och kollegor”

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet för tjänsten.

Vårt erbjudande till dig

Hos oss får du ett omväxlande och fritt arbete, där du själv har stor möjlighet att påverka utformningen av ditt arbete. Det är viktigt för oss att skapa de bästa förutsättningarna för din utveckling och trivsel genom ett nära ledarskap. Om det behövs utbildar vi dig internt eller externt, samt ger dig de verktyg du behöver för att du ska lyckas i ditt arbete.

Det är viktigt för oss att våra medarbetare trivs. Därför är vi otroligt stolta över resultatet från senaste medarbetarundersökningen där mer än 90 % av våra medarbetare tycker att Vätterhem är en mycket bra arbetsplats. Vi vill såklart fortsätta att vara en attraktiv arbetsgivare och fortsätter därför utveckla våra satsningar på friskvård, kompetensutveckling, bra ledarskap och även att ha kul på jobbet.

Övrig information och ansökan

Tjänsten avser: tillsvidareanställning på heltid from 1 mars 2021 eller enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.

Placering: Citykontoret på Västra Holmgatan 14 i Jönköping, ca 15 min gångväg från centralstationen.

För ytterligare information är du välkommen att kontakta Åsa Karlsson, förvaltningschef: Tel: 036-19 94 64  Mail: asa.karlsson@vatterhem.se

Kollektivavtal finns med Vision.

Fackliga frågor besvaras av Carl-Magnus Jonsson, ordförande:

Tel: 036-19 94 17  Mail: carl-magnus.jonsson@vatterhem.se

Urvalsprocessen sker löpande, skicka därför in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 17 januari 2021. Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Vätterhem tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande

Krav

  • Slutförd gymnasieutbildning
  • Vana från administrativt arbete
  • Förstå betydelsen av ett flexibelt och servicemedvetet kundbemötande
  • God förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift
  • Behärskar Office-paketet
  • Vana att jobba i olika datasystem
  • B-körkort

Meriterande

  • Behärska andra språk än svenska
  • Tidigare arbetat som förvaltningssamordnare eller liknande