Servicerådgivare
Sista ansökningsdag har passerat

Om arbetsgivaren - Toyota Uppsala

Med ett 70-tal anställda är Toyota Uppsala - Biltrean i Uppsala AB ett familjeägt bolag som sedan 70-talet varit Uppsalas återförsäljare av Toyota. Idag säljer och marknadsför Biltrean i Uppsala Toyota, Lexus, reservdelar och tillbehör tillsammans med service och bilrelaterade tjänster. Biltrean omsätter 2023 cirka 850 Mkr och är i ett expanderande skede.

I sann japansk anda, genom en ständig strävan efter att bli bättre, vann vi på Biltrean i Uppsala år 2022 priset Ichiban, ett ärofyllt pris som tilldelas den bästa Toyota-återförsäljaren i Sverige utifrån ett stort antal kriterier.

Toyota Uppsala logo

Arbetsgivare Toyota Uppsala

Region Uppsala län

Bransch Försäljning, inköp, marknadsföring, Transport

Sista ansökningsdag 2024-03-17

Om arbetsgivaren - Toyota Uppsala

Med ett 70-tal anställda är Toyota Uppsala - Biltrean i Uppsala AB ett familjeägt bolag som sedan 70-talet varit Uppsalas återförsäljare av Toyota. Idag säljer och marknadsför Biltrean i Uppsala Toyota, Lexus, reservdelar och tillbehör tillsammans med service och bilrelaterade tjänster. Biltrean omsätter 2023 cirka 850 Mkr och är i ett expanderande skede.

I sann japansk anda, genom en ständig strävan efter att bli bättre, vann vi på Biltrean i Uppsala år 2022 priset Ichiban, ett ärofyllt pris som tilldelas den bästa Toyota-återförsäljaren i Sverige utifrån ett stort antal kriterier.

Servicerådgivare

Har du erfarenhet av kundbemötande och vill bli en del av kundmottagningen på Toyota Uppsala? Nu förstärker vi vårt team av servicerådgivare och söker dig som är en positiv och utåtriktad person som brinner för god service. Du blir en del av ett tryggt och öppet företag som ser fram emot att träffa sin nya kollega!

Om tjänsten

Som servicerådgivare på kundmottagningen kommer du att vara ett av våra glada ansikten utåt mot våra kunder. Du ingår i ett team av sex personer och ni tillsammans är nyckelpersoner i relationen mellan verkstadstekniker och kund. Till er hjälp har ni även en verkmästare samt verkstadschef. Du har telefon och dator som dina arbetsredskap i kombination med personlig kundkontakt med de kunder som kommer in till oss.

För oss är god service A och O. I din roll som servicerådgivare kommer dina arbetsuppgifter bland annat innefatta:

  • Ta emot och lämna ut bilar som varit på vår serviceverkstad
  • Bokning via webb, telefon, chatt och vid disk
  • Försäljning av service, proaktiv bokning via telefon
  • Ta hand om garantifrågor och reklamationer
  • Vara behjälplig för diverse frågor som rör både varor och tjänster som vi tillhandahåller.

Din profil

Vi söker dig som har erfarenhet av ett serviceyrke där kunden står i centrum, gärna från en roll där du arbetat med försäljning. Du är en duktig administratör och har med det goda datorkunskaper, det är ett plus om du arbetat i affärssystemet KOBRA. B-körkort är krav för tjänsten, likaså goda kunskaper i både svenska och engelska, i såväl tal som skrift. Har du även arbetat med reklamationsfrågor, kan konsumentköplagen och/eller har erfarenhet av arbete med Cabaskalkyler är det starkt meriterande. 

Som person har du förmågan att ge service utöver det vanliga och bemöter alltid kunden med ett leende. Du har ett positivt förhållningssätt och ser problem som utmaningar. Som kollega ser vi att du är en flexibel lagspelare med fokus på goda resultat och kundrelationer. Självklart är du tekniskt intresserad och följer med i utvecklingen av bilindustrin.

Vårt erbjudande

Hos oss får du arbeta i ett tryggt, varmt och öppet familjeföretag som värnar om våra anställda och teamkänslan. Vi jobbar mycket med personalevent och strävar alltid efter en god arbetsmiljö med bra sammanhållning. Du blir snabbt en i gänget av positiva medarbetare som tar hand om varandra. Som anställd erbjuds du även andra förmåner såsom friskvårdsbidrag och ett fördelaktigt bilägande. 

Övrigt

Omfattning: Heltid, provanställning 6 mån. Arbetstiderna är dagtid.

Placering: Kumlagatan 8, Uppsala

Har du frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta Jakob Lundman, Teamledare kundmottagning via mail: jakob.lundman@toyotauppsala.se eller via telefon: 018-660892

Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan!

Krav

  • Erfarenhet av ett serviceyrke där kunden står i centrum
  • Duktig administratör och goda datorkunskaper
  • Goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift
  • B-körkort

Meriterande

  • Erfarenhet av försäljning
  • Erfarenhet av affärssystemet KOBRA
  • Erfarenhet av reklamationsfrågor
  • Kunskaper i konsumentköplagen
  • Erfarenhet av arbete med Cabaskalkyler