Om arbetsgivaren - SSP (Scandinavian Service Partner)

SSP driver sedan 60 år tillbaka restauranger och butiker på platser där människor är i rörelse såsom flygplatser, tågstationer och arenor. Vi driver både franchise- såväl som egna koncept såsom WHSmith, Upper Crust, Starbucks, Café Ritazza, Burger King, M&S Simply Food och O´Learys. SSP har verksamhet i 35 länder och vi har mer än 550 brands i vår portfölj. Du kan hitta mer information på:
http://www.foodtravelexperts.com/international/

SSP (Scandinavian Service Partner) logo

Arbetsgivare SSP (Scandinavian Service Partner)

Region Stockholms län

Bransch Hotell, restaurang, storhushåll

Sista ansökningsdag 2021-09-26

Om arbetsgivaren - SSP (Scandinavian Service Partner)

SSP driver sedan 60 år tillbaka restauranger och butiker på platser där människor är i rörelse såsom flygplatser, tågstationer och arenor. Vi driver både franchise- såväl som egna koncept såsom WHSmith, Upper Crust, Starbucks, Café Ritazza, Burger King, M&S Simply Food och O´Learys. SSP har verksamhet i 35 länder och vi har mer än 550 brands i vår portfölj. Du kan hitta mer information på:
http://www.foodtravelexperts.com/international/

Trade Marketing Coordinator för Norden

Varför är rollen som Trade Marketing Coordinator för Norden så spännande?

Vi håller precis på att utöka och anpassa vårt team för framtidens resenärer och kunder och förändringen inom restaurang och retail går snabbare än någonsin. Vi har mer data än någonsin om våra kunder och detta gör att vi har större möjligheter att anpassa vårt marknadserbjudande så att det passar just våra kunder på våra olika marknader.

Rollbeskrivning

Du kommer arbeta i en koordinerande roll mellan kategori, inköp, leverantör och vår inhouse produktionsavdelning för att tillsammans med dina kollegor skapa ett attraktivt marknadserbjudande för våra enheter och kunder i Sverige, Norge, Danmark och Finland. I arbetsuppgiften ingår att utveckla och administrera vårt kampanjprogram för att maximera intäkts- och försäljningsresultatet och göra oss mer attraktiva för våra kunder såväl som för våra leverantörer. Då vår verksamhet blir mer och mer digitaliserad med t ex självscanning och betalningslösningar så kommer detta vara viktiga verktyg för rollen att kunna utveckla såväl som inom traditionellt tryckt material. Du kommer även vara ansvarig för genomförandet av marknadsaktiviteter samt uppföljning och förbättringar tillsammans med de nordiska länderna och teamet. Då vi är ett globalt företag kommer du kunna utbyta best practices med kollegor från hela världen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Utveckling och implementering av vårt marknadsprogram för att generera en större försäljnings- och leverantörsintäkt
  • Skapa marknadsplaner för våra fysiska enheter samt i våra digitala lösningar för den nordiska marknaden
  • Vara den koordinerande personen mellan kategori, inköp, operations och leverantör
  • Ansvara för att marknadsaktiviteter genomförs samt följs upp
  • Avstämning och utveckling med våra leverantörer

 Vilka kommer du jobba med?

Totalt är vi 19 personer inom den nordiska kommersiella avdelningen uppdelat på kategori, analys, inhouse produktion och digitala lösningar. I vårt team hjälps vi åt, är prestigelösa och lösningsorienterade. Det är ett mycket högt tempo och korta beslutsvägar där varje medarbetare har ett stort mandat att fatta egna beslut. Vi kommer alla från olika bakgrund men ett gemensamt grundintresse är restaurang och retail.

Vi söker dig som brinner för att skapa försäljning och nöjdare kunder som köper mer. Du är van att driva dina projekt hela vägen och vi ser gärna att du fått höra att du är en ”doer” som tar många egna initiativ.

Erfarenhet:

  • Relevant universitetsexamen/högskoleutbildning eller motsvarande
  • Några års erfarenhet av Trade marketing från retail/resebranschen/catering
  • Erfarenhet och vana av att genomföra förhandlingar med leverantör
  • Projektledarerfarenhet
  • Van att jobba med tighta deadlines för leverans
  • Goda kunskaper muntligt och skriftligt i engelska och minst ett av de nordiska språken
  • Goda kunskaper i Microsoft Office Excel & Powerpoint
  • Grundläggande kunskap inom produktion av marknadsmaterial

Meriterande:

  • Analytisk och van att analysera data
  • Erfarenhet från category management
  • Leverantörserfarenhet eller tidigare anställning hos leverantör
  • Erfarenhet från inköp/kategori- eller marknadsorganisation inom restaurang, food retail eller convenience

Placeringsort:

Vi sitter nära våra kunder och vårt kontor är beläget på Arlanda/Stockholm.

Låter detta som din nästa utmaning?

Skicka din ansökan redan idag, urval och intervjuer sker löpande.

Har du frågor angående rollen, kontakta: fredrik.klein@ssp.se