Platsannonsbild topp
Sista ansökningsdag har passerat
Söderbergs Bil logo

Arbetsgivare Söderbergs Bil

Region Östergötlands län

Bransch Administration, ekonomi, juridik

Sista ansökningsdag 2022-06-10

Är du vår nya Controller?

Vi erbjuder dig en spännande och omväxlande roll i ett växande företag. Hos oss blir du snabbt en i gänget av positiva, engagerade medarbetare. Vi månar om teamkänslan och strävar efter en arbetsmiljö i toppklass. Vid sidan av jobbet erbjuder vi goda förmåner, inte minst de som är kopplade till bilar.

Arbetsuppgifter
Är du intresserad och van vid bokslutsarbete, ekonomistyrning, budget, redovisning, prognos, uppföljning och analysarbete? Utöver detta kan det också bli aktuellt med årsredovisning, koncernredovisning, olika upphandlingar och projekt. Du samarbetar med våra avdelningschefer, ekonomichef och övriga kollegor inom avdelningen.

Din profil
Du har en bred kompetens inom ekonomi och tycker om att jobba verksamhetsnära. Troligen har du ekonomiutbildning med redovisningsinriktning på högskolenivå och några års erfarenhet inom området. Du är positiv, prestigelös, serviceorienterad och tycker om att analysera siffror och se samband. Du tycker om att ta ansvar, arbetar självständigt men uppskattar också teamarbete.

Övrig information
Tjänsten är tillsvidare och inleds eventuellt med sex månaders provanställning. Vi vill gärna ha blandade personalgrupper hos oss och därför är alla med rätt profil välkomna att söka! Rekryteringen sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag den 10 juni. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt. 

Har du frågor om jobbet, kontakta ekonomichef Jimmy Carlsson tfn 011-280113 alternativt e-post jimmy.carlsson@soderbergsbil.se

Vill du bli en av oss? Varmt välkommen med din ansökan!

Krav

  • Minst 3-5 års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete
  • Goda kunskaper i Excel
  • God svenska i tal och skrift

Meriterande

  • Högskoleutbildning med inriktning ekonomi
  • Erfarenhet som controller och/eller redovisning