Smartab rekryterar personal!

Om arbetsgivaren - Smartab

SMARTAB grundades i Sverige 1993. Verksamheten består i att marknadsföra, sälja och distribuera bilvårdsprodukter och industrikemikalier för yrkesmässigt bruk. Vi fungerar som generalagent för det brittiska företaget Autosmart Ltd, som även utvecklar och tillverkar våra produkter. Autosmart är ett av världens ledande företag inom industrikemikalier för fordonsnäringen. SMARTAB har sedan starten 1993 stadigt ökat sina marknadsandelar och är numera marknadsledande inom vår näring i Sverige.

Smartab logo

Arbetsgivare Smartab

Region Uppsala län

Bransch Administration, ekonomi, juridik

Sista ansökningsdag 2020-10-25

Om arbetsgivaren - Smartab

SMARTAB grundades i Sverige 1993. Verksamheten består i att marknadsföra, sälja och distribuera bilvårdsprodukter och industrikemikalier för yrkesmässigt bruk. Vi fungerar som generalagent för det brittiska företaget Autosmart Ltd, som även utvecklar och tillverkar våra produkter. Autosmart är ett av världens ledande företag inom industrikemikalier för fordonsnäringen. SMARTAB har sedan starten 1993 stadigt ökat sina marknadsandelar och är numera marknadsledande inom vår näring i Sverige.

Redovisningsekonom med affärsintresse

Är du en erfaren redovisningsekonom med intresse för affärer och verksamhetsutveckling, som söker en tjänst där du får stort eget ansvar och möjlighet att påverka och utveckla? Då kan du vara rätt person för oss på Smartab!

Om tjänsten

I denna roll blir du huvudansvarig för den löpande redovisningen och dina arbetsuppgifter innefattar bland annat avstämning av huvudbokskonton, intern rapportering, ansvar för skatteredovisning, moms- och arbetsgivardeklarationer, ansvar för månadsbokslut och delaktighet i årsbokslut. Du blir även en viktig del i vårt arbete med prognoser, budgetering och analyser för att föra verksamheten framåt. Vi har ett prestigelöst klimat där alla hjälps åt, vid behov kan du därför behöva vara behjälplig med t.ex. kund- och leverantörsreskontra och lönehantering. Vi använder affärssystemet Pyramid och ditt ansvar blir att hålla systemets ekonomimoduler uppdaterade.

Du har tätt samarbete internt med bland annat administrativ chef, säljanalytiker, kund- och leverantörsreskontraansvarig och våra säljare som är ute på distrikt runtom i landet. Du har även kontakt med ledningsgruppen, styrelsen och vår brittiska huvudägare Autosmart.

Din profil

Vi söker dig som antingen har eftergymnasial ekonomiutbildning och några års erfarenhet eller motsvarade kunskaper förvärvade genom mångårig arbetslivserfarenhet. Du har erfarenhet av och intresse för redovisning, rapportering, ekonomiska prognoser och årsbokslut. Har du tidigare jobbat med löneadministration ser vi det som ett plus, men det är inget krav. Vidare har du goda kunskaper i Office-paketet, har du erfarenhet av andra system och/eller rapporteringsverktyg är det meriterande. Har du jobbat i Pyramid är även det meriterande. Din svenska är mycket god i tal och skrift och du kan även kommunicera väl på engelska.

Som person är du affärsinriktad och strukturerad. Du ser samband mellan siffror och verklighet och drivs av att vara delaktig i att göra analyser och prognoser av resultat. Då du har många kontaktytor både internt och externt ser vi att du har god kommunikativ förmåga och ett serviceinriktat bemötande. För att trivas hos oss tror vi även att du är prestigelös och tycker om att arbeta i en platt organisation med öppet klimat.

Annat viktigt att veta

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Du är placerad på vårt huvudkontor på Hållnäsgatan i Uppsala.

I denna rekrytering samarbetar vi med Jobbet.se, vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Matilda Festin, 0704-451339.

Sista ansökningsdag är 25 oktober 2020, men skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt då vi bearbetar inkomna ansökningar löpande. Välkommen med din ansökan!

Krav

  • Eftergymnasial ekonomiutbildning och några års erfarenhet eller mångårig arbetslivserfarenhet
  • Mycket god svenska i tal och skrift
  • God engelska i tal och skrift
  • Goda kunskaper i Office-paketet

Meriterande

  • Erfarenhet av löneadministration
  • Erfarenhet av rapporteringsverktyg
  • Erfarenhet av affärssystemet Pyramid