Platsannonsbild höger

Om arbetsgivaren - Regionalt Cancercentrum Mellansverige

Regionalt cancercentrum Mellansverige är en kunskaps- och utvecklingsorganisation som stödjer, utvecklar och kvalitetssäkrar cancervården i Sjukvårdsregion Mellansverige. RCC Mellansverige är ett av sex RCC i Sverige. Vi finansieras av de sju regionerna i vår sjukvårdsregion samt genom statsbidrag.

Regionalt Cancercentrum Mellansverige logo

Arbetsgivare Regionalt Cancercentrum Mellansverige

Region Uppsala län

Bransch Administration, ekonomi, juridik

Sista ansökningsdag 2021-10-24

Om arbetsgivaren - Regionalt Cancercentrum Mellansverige

Regionalt cancercentrum Mellansverige är en kunskaps- och utvecklingsorganisation som stödjer, utvecklar och kvalitetssäkrar cancervården i Sjukvårdsregion Mellansverige. RCC Mellansverige är ett av sex RCC i Sverige. Vi finansieras av de sju regionerna i vår sjukvårdsregion samt genom statsbidrag.

Chefssekreterare

På Regionalt cancercentrum Mellansverige arbetar vi med att bidra till en bättre och mer jämlik cancervård - inte bara i vår sjukvårdsregion, utan i hela landet.

Vi arbetar bland annat med framtagande av vårdprogram, utveckling och förvaltning av kvalitetsregister, stöd till forskning och projekt inom cancerområdet på såväl nationell som sjukvårdsregional nivå samt vårdprocessutveckling i sjukvårdsregionen.

Vad erbjuder vi dig?

Regionalt cancercentrum Mellansverige (RCC) erbjuder dig en spännande och lärorik arbetsplats där gemenskapen är stark och där vi hela tiden strävar efter att utveckla vårt teambaserade arbetssätt. Chefssekreteraren jobbar tätt tillsammans i stödteamet där även kommunikatör, ekonomiassistent, IT-samordnare och receptionist ingår.  

Vill du ha en arbetsplats med varierande arbetsuppgifter och möjlighet till personlig utveckling samtidigt som du bidrar till arbetet med att utveckla cancervården så är det här ett jobb för dig.

Arbetsuppgifter

Din roll innebär framförallt att vara administrativt stöd, primärt till ledningsgruppen. Du för protokoll och minnesanteckningar, administrerar adresslistor, gör utskick och är ansvarig för diarieföring, arkivering och gallring. Du assisterar vid framtagning av presentationsmaterial. Du har vissa personaladministrativa arbetsuppgifter samt arbetar som handläggare i system såsom Besched och Agresso. Du fungerar som stöd vid bokning av resor och möten samt andra administrativa frågor. I rollen ingår att vara vår arbetsplats säkerhetsombud. Det kan också bli aktuellt att arbeta med ekonomistöd, framförallt fakturahantering.

En viktig arbetsuppgift för alla anställda vid RCC är att arbeta med ständiga förbättringar i det dagliga arbetet för att gemensamt stimulera till arbetsplatsens utveckling.

Bakgrund och kompetenser

För att lyckas med uppdraget ska du ha:

  • en relevant utbildning för sekreteraruppdraget.
  • jobbat i en liknande roll under några år.
  • väl dokumenterade erfarenheter av webbaserade enkätverktyg och dokumenthantering, textframställan och bearbetning av densamma. 
  • mycket goda kunskaper i Officepaketet.
  • god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.

Det är meriterande med utbildning eller arbetslivserfarenhet som genererat kunskap inom medicinsk terminologi samt Agresso. Då Beshed ska ersättas av Heroma i närtid ses det som meriterande att ha tidigare utbildning eller arbetslivserfarenhet utav handläggning i något av dessa system.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du måste trivas med att arbetsintensiteten varierar och du måste vara effektiv samtidigt som du är flexibel och serviceinriktad. Du bör ha eget driv då arbetet ställer höga krav på din förmåga att arbeta självständigt och strukturerat.

Arbetet innebär nära samarbete med övriga medarbetare på RCC såväl som med externa kontakter, varför en god samarbetsförmåga och hög social kompetens är en förutsättning.

Annan viktig information

RCC ligger i Uppsala, inom området Uppsala Science park och har ett femtiotal anställda. Arbetsspråket på RCC är svenska. 

Anställningen är på heltid, tillsvidare med tillträde enligt överenskommelse.

Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här. 

Vid frågor om tjänsten kontaktas rekryteringskonsult Eva gryding, eva.gryding@jobbet.se, 070-445 13 39. 

Fackliga företrädare nås via växeln: 018-611 00 00.

Vi hanterar inkomna ansökningar löpande så skicka gärna in din ansökan redan idag, dock senast den 24 oktober. 

Välkommen med din ansökan!

Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet. 

Krav

  • Relevant utbildning.
  • Arbetat några år i en liknande roll.
  • Erfarenhet av att skriva protokoll.
  • Dokumenterade kunskaper av webbaserade enkätverktyg.
  • Mycket goda konskaper i Officepaketet. 
  • God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift.

Meriterande

  • Medicinsk terminologi.
  • Utbildning alt erfarenhet av Agresso, Besched och Heroma.