Platsannonsbild höger

Om arbetsgivaren - Recover

Recover Group är marknadsledande i Norden inom Industri- & Skadeservice och har i tillägg en dominant position inom Riv & Håltagning i Sverige. Koncernen levererar tjänster till försäkringsbolag, företag och privatpersoner. Sedan Recover Group etablerades som en självständig verksamhet för sex år sedan har företaget tredubblat omsättningen och genomfört 19 förvärv. Recover är en nordisk aktör som är rikstäckande i Norge, Danmark och Finland och är i Sverige marknadsledande i Mälardalen. Recover har över 2 100 anställda fördelat på 104 kontor över hela Norden.

Recover logo

Arbetsgivare Recover

Region Örebro län

Bransch Administration, ekonomi, juridik

Sista ansökningsdag 2021-06-24

Om arbetsgivaren - Recover

Recover Group är marknadsledande i Norden inom Industri- & Skadeservice och har i tillägg en dominant position inom Riv & Håltagning i Sverige. Koncernen levererar tjänster till försäkringsbolag, företag och privatpersoner. Sedan Recover Group etablerades som en självständig verksamhet för sex år sedan har företaget tredubblat omsättningen och genomfört 19 förvärv. Recover är en nordisk aktör som är rikstäckande i Norge, Danmark och Finland och är i Sverige marknadsledande i Mälardalen. Recover har över 2 100 anställda fördelat på 104 kontor över hela Norden.

Ekonomiassistent/kontorsansvarig

Vi på Recover har en mycket positiv utveckling med stor efterfrågan på våra tjänster.

Om tjänsten

Till vår ekonomiavdelning söker vi en Ekonomiassistent/kontorsansvarig som ska assistera ekonomiavdelningen i avdelningens uppgifter vad gäller bokföring, lön och redovisning samt agera administrativ stöttande funktion internt. Självklart följer du bolagets redovisningsregler och rutiner samt gällande tidsplanering vid månadsbokslut. I övrigt ansvarar du för att tilldelade arbetsuppgifter utförs strukturerat, noggrant och i tid. Du ger service till kunder (medarbetare och chefer inom företaget) som vill ha besked av olika slag, till exempel om gjorda in- och utbetalningar.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Skanning av leverantörsfakturor och registrering av leverantörsfakturor
  • Fakturering och fakturahantering
  • Hjälpa till med momsdeklarationer
  • Svara för handläggning av ärenden, t.ex. bearbeta och utreda avvikelser och fel, göra sammanställningar, beräkningar och avstämningar
  • Hantering av personalens utlägg och reseräkningar
  • Assistera ekonomen/ekonomer, övriga ekonomiavdelningen och ekonomichef
  • Administrativ stöttande funktion för arbetschef/arbetsledare/HR inom enheten, så som beställning utav kort, ID06, boka utbildningar, boka hälsoundersökningar, aktivera företagsnummer etc.
  • Inköp av diverse kontorsmaterial och bokning konferenser
  • Övrigt förekommande arbetsuppgifter på avdelningen eller företaget

Om dig

Du har minst 2 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och ansvarsområden. Som minst har du gått treårigt gymnasium med inriktning ekonomi, har du dessutom ytterligare utbildning med ekonomiinriktning är det meriterande. B-körkort är ett krav då tjänsteresor kan förekomma. Du har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift.

Som person är du strukturerad och serviceinriktad. Du är van att arbeta ta stort eget ansvar för ditt arbete och självklart är du en lagspelare som trivs i ett nära samarbete med kollegor.

Övrigt

Placeringsort: Örebro

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Tjänstgöringsgrad: 70–75%

Urval sker löpande under ansökningstiden så skicka in din ansökan redan idag.

Varmt välkommen till oss Recover!

Krav

  • Minst 2 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och ansvarsområden
  • Treårigt gymnasium med inriktning på ekonomi
  • B-körkort 

Meriterande

  • Eftergymnasial ekonomisk inriktad utbildning