Platsannonsbild höger
Sista ansökningsdag har passerat

Om arbetsgivaren - Mediator

Mediator AB är ett fastighetsförvaltningsbolag som erbjuder ekonomisk förvaltning till främst bostadsrättsföreningar och samfällighetsföreningar. Företaget har varit verksamt sedan 1979 och har idag 20 anställda. Kontoret ligger i trevliga lokaler i centrala Uppsala.

Mediator logo

Arbetsgivare Mediator

Region Uppsala län

Bransch Administration, ekonomi, juridik

Sista ansökningsdag 2020-11-29

Om arbetsgivaren - Mediator

Mediator AB är ett fastighetsförvaltningsbolag som erbjuder ekonomisk förvaltning till främst bostadsrättsföreningar och samfällighetsföreningar. Företaget har varit verksamt sedan 1979 och har idag 20 anställda. Kontoret ligger i trevliga lokaler i centrala Uppsala.

Hyresadministratör

Nu söker vi på Mediator en hyresadministratör. Vi är ett härligt gäng medarbetare som trivs med att arbeta tillsammans! Kontoret ligger i trevliga lokaler i centrala Uppsala.

Om tjänsten

I rollen som hyresadministratör kommer du tillhöra en grupp om 6 personer som tillsammans ansvarar för arbetsuppgifter relaterade till medlemsförteckning och hyresreskontra. Du kommer således att arbeta med bland annat överlåtelseavtal, parkeringar, kvartalsavisering, pantsättningar och mäklarbilder. Beroende på vad du har för tidigare erfarenhet kan även inbetalningar, kundreskontra och påminnelser komma att ingå i ditt arbete.  

Du kommer ha många olika kontaktytor, framförallt per telefon, och har kontinuerligt kontakt med bland annat mäklare, banker, styrelsemedlemmar och övriga boende i föreningarna. I dagsläget förvaltar vi ca 230 föreningar och du kommer få ansvar för en del av dessa.

Vem är du?

Du har minst ett par års tidigare erfarenhet av administrativt arbete där service och kundkontakt har ingått i ditt dagliga arbete. Vi tror även att du har en gymnasieekonomiutbildning i grunden eller annan likvärdig utbildning/erfarenhet. Du talar och skriver svenska obehindrat och har god systemvana samt kunskaper i Officepaketet.

Har du tidigare erfarenhet av hyresadministration inom fastighetsbranschen eller tidigare erfarenhet som mäklarassistent/ekonomiassistent ser vi det som starkt meriterande.  

Som person är du noggrann och har en god förmåga att strukturera ditt arbete på ett bra sätt. För att trivas i rollen är du bekväm med att arbeta både självständigt och i team. Du känner dig trygg med att ta kontakt både internt och externt för att få tag i rätt information. Du är serviceinriktad och trivs i kontakten med nya människor där du har en professionell framtoning. Precis som vi ser du det som en självklarhet att hjälpa andra när det behövs och är prestigelös i ditt arbetssätt.

Annat viktigt att veta

Tjänsten är heltid tillsvidare med sex månaders provanställning. Tillträde omgående enligt överenskommelse.

Tjänsten är placerad i centrala Uppsala.

För eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Lina Haglund, 070-777 23 73.

Vi hanterar inkomna ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, skicka därför in din ansökan redan idag, dock senast den 29 november 2020. 

Varmt välkommen med din ansökan!

Krav

  • Minst ett par års tidigare erfarenhet av administrativt arbete där service och kundkontakt har ingått i ditt dagliga arbete
  • Gymnasieekonomiutbildning eller annan likvärdig utbildning/erfarenhet
  • Du talar och skriver svenska obehindrat
  • God systemvana samt kunskaper i Officepaketet

Meriterande

  • Tidigare erfarenhet av hyresadministration inom fastighetsbranschen
  • Tidigare erfarenhet som mäklarassistent/ekonomiassistent