Platsannonsbild höger
Sista ansökningsdag har passerat

Om arbetsgivaren - Maxi ICA Stormarknad Gnista

ICA Gruppen AB Med 2 400 egna och handlarägda butiker på fem geografiska marknader är ICA Gruppen är ett av Nordens ledande detaljhandelsföretag där dagligvaror utgör kärnan i verksamheten. Huvuduppdraget för ICA Gruppen är vidareutveckling av ICA och ICA-relaterade verksamheter. I grunden handlar det om att nyttja samverkan i kombination med lokal anpassning. Så nära våra kunder som möjligt. Och med en tydlig vision - att göra varje dag lite enklare.

Maxi ICA Stormarknad Gnista logo

Arbetsgivare Maxi ICA Stormarknad Gnista

Region Uppsala län

Bransch Försäljning, inköp, marknadsföring

Sista ansökningsdag 2020-12-04

Om arbetsgivaren - Maxi ICA Stormarknad Gnista

ICA Gruppen AB Med 2 400 egna och handlarägda butiker på fem geografiska marknader är ICA Gruppen är ett av Nordens ledande detaljhandelsföretag där dagligvaror utgör kärnan i verksamheten. Huvuduppdraget för ICA Gruppen är vidareutveckling av ICA och ICA-relaterade verksamheter. I grunden handlar det om att nyttja samverkan i kombination med lokal anpassning. Så nära våra kunder som möjligt. Och med en tydlig vision - att göra varje dag lite enklare.

Kundservicechef

Brinner du för att jobba med service? Vill du vara med och bidra till att skapa och bevara förstklassig kundservice? Är du en lagspelare med erfarenhet av att coacha och leda personer i deras utveckling? Tycker du om att ständigt jobba för utveckling och förbättringar där målet är att bygga en kundservice i världsklass?  

Då har vi tjänsten där du får chansen att bli en del av ett ambitiöst team där man jobbar gemensamt för att skapa en positiv kundupplevelse i varje kontakt med företaget. 

Din roll  

Som Kundservicechef kommer du att fylla en viktig roll i att leda, coacha och utveckla våra medarbetare i de dagliga kundkontakterna. Utöver detta jobbar du aktivt med uppföljning av kvalité inom kundserviceområdet och även på individuell nivå i teamet. Du kommer också vara del av förändringsarbete där målet ständigt är att skapa en ökad positiv kundupplevelse genom att hela tiden skapar nya aktiviteter som främjar ett kundmöte i världsklass. Löpande kommer du vara involverad i arbetet med att skapa trivsel på arbetsplatsen. Utöver detta deltar du även i det dagliga arbetet inom kundservice vilket inkluderar att serva kunderna i butiken. 

Din profil  

Vi ser att du som person är självgående med god social kompetens, du tycker om att möta nya människor och uppskattar att arbetsuppgifterna är varierande. Du är målmedveten och driven och har alltid kunden i fokus. Du har en positiv inställning och ser lösningar där andra ser problem. Tjänsten passar dig som lockas av att vara med och arbeta med förbättring och utvecklingsarbete. Du är en person som kan motivera dina medarbetare och bidrar med stort engagemang. Vidare ser vi att du som söker är prestigelös och föregår med gott exempel i det dagliga arbetet. Du har ett coachande ledarskap och är en naturlig ledare med god kommunikativ förmåga. Du arbetar systematiskt och strukturerat med god erfarenhet av att följa upp arbetet vad gäller nyckeltal och målsättningar.  

 

Kvalifikationer: 

  • God erfarenhet av kundservicearbete  
  • Erfarenhet av coachande ledarskap 
  • Svenska tal och skrift 

Krav

  • Minimum 2-4 års erfarenhet av att driva förbättringsarbete inom service med personalstyrka på 150-200 pers.