Platsannonsbild höger

Om arbetsgivaren - KungSängen

KungSängen grundades 1998 och säljer sängar och sovrumstillbehör via 38 egna butiker i Sverige och online. KungSängen erbjuder kvalitetssängar och sovrumstillbehör under eget varumärke. Sängarna skräddarsys efter kundens önskemål, tillverkas i den egna fabriken i Enköping och levereras hem till kunderna utan mellanhänder. Bolaget omsätter ca 360 miljoner kronor och har ca 250 anställda. Private Equitybolaget Litorina är huvudägare i KungSängen sedan 2015 och ser stor utvecklings- och tillväxtpotential i verksamheten.

KungSängen logo

Arbetsgivare KungSängen

Region Uppsala län

Bransch Administration, ekonomi, juridik

Sista ansökningsdag 2021-07-31

Om arbetsgivaren - KungSängen

KungSängen grundades 1998 och säljer sängar och sovrumstillbehör via 38 egna butiker i Sverige och online. KungSängen erbjuder kvalitetssängar och sovrumstillbehör under eget varumärke. Sängarna skräddarsys efter kundens önskemål, tillverkas i den egna fabriken i Enköping och levereras hem till kunderna utan mellanhänder. Bolaget omsätter ca 360 miljoner kronor och har ca 250 anställda. Private Equitybolaget Litorina är huvudägare i KungSängen sedan 2015 och ser stor utvecklings- och tillväxtpotential i verksamheten.

Löneadministratör/Ekonomiassistent

Brinner du för ekonomi och löneadministration? Då har KungSängen jobbet för dig!

Vi söker en Löneadministratör/Ekonomiassistent på heltid till huvudkontoret i Enköping. I din roll som Löneadministratör och Ekonomiassistent kommer din arbetstid att fördelas ca 50/50 mellan löneadministration för ca 250 medarbetare respektive uppgifter inom ekonomi och redovisning.

Dina främsta arbetsuppgifter kommer att vara:

  • Hantera löneberedning samt lönekörning och ansvara för att rätt lön betalas ut i rätt tid
  • Hantera reseräkningar, tidrapporter, förmåner etc.
  • Månatliga rapporteringar och statistik
  • Följa kollektivavtal och gällande lagar och regler
  • Support och information till chefer och medarbetare beträffande lön, scheman och tidrapporteringar
  • Administrera olika intyg, anmälningar till Försäkringskassan etc
  • Inom ekonomifunktionen består arbetet huvudsakligen av arbete med leverantörsfakturor och avstämningar av butikskassor
  • Bistå med övriga uppgifter inom administration och ekonomi
  • Ge god service internt och externt

Om KungSängen

KungSängen är en ledande detaljhandelskedja som sedan 1998 tillverkar sängar för hand i Enköping. Vi har ett fyrtiotal butiker runt om i Sverige, från Malmö i söder till Sundsvall i norr. Vår affärsidé är svensktillverkade kvalitetssängar med högsta standard för komfort och hållbarhet, och vi äger själva hela processen - från försäljning i butik eller online till produktion efter beställning och leverans till kunden. Utöver sängar formger och säljer KungSängen även sängtillbehör och sängkläder.

KungSängens mål är att på två olika sätt öka människors livskvalitet: genom att skapa bättre sängar på ett bättre sätt än konkurrenten och genom att vara en bättre arbetsplats för sina anställda. För att uppnå dessa fokuserar vi på design, kvalitet, hantverk och personlig service, samt på att skapa en arbetsmiljö som präglas av samarbete, engagemang och balans i livet.

Att jobba hos oss

KungSängen är en slimmad organisation trots att vi finns i nästan hela landet. Här är varje individ en oerhört viktig kugge i maskineriet där alla har ett gemensamt mål – att överträffa kundens förväntan. På KungSängen är vi personliga, ärliga och jordnära och arbetsmiljön präglas av arbetsglädje, samarbete och utvecklingsvilja. Kostnadsmedvetenhet, kvalitetsmedvetenhet och miljömedvetenhet är viktiga ledord för oss. Vi strävar efter en mångfaldig och inkluderande arbetsmiljö där varje individ känner sig uppskattad.

Läs mer om KungSängen som arbetsplats på www.kungsangen.com/jobba-hos-oss.

Du som söker

Även du som söker till oss behöver förstås dela våra värdegrunder. Du som älskar att möta dina kollegor varje dag, du som tycker om utmaningar och att ta personligt ansvar. Du som ser att alla människor har lika värde och som möter alla med respekt. Du som vill vara en del av ett sammansvetsat team och som på alla sätt känner igen dig i texten ovan. Dig vill vi gärna träffa.

Som löneadministratör/ekonomiassistent söker vi dig som är ansvarstagande och noggrann och har erfarenhet inom området som gör att du känner dig trygg i dina kommande arbetsuppgifter. Du är en organiserad person som jobbar effektivt och proaktivt och du har lätt att kommunicera både internt och externt. Vi värdesätter också god samarbetsförmåga och hög grad av flexibilitet mellan de olika arbetsuppgifterna.

Krav:

  • Minst gymnasial utbildning
  • Minst 1 års erfarenhet av löneadministration och redovisning
  • Flytande svenska i både tal och skrift

Meriter:

  • Erfarenhet av Flex lönesystem och Flex HRM
  • Erfarenhet av Dynamics NAV affärssystem
  • Erfarenhet från detaljhandel och Detaljhandelsavtalet
  • Goda kunskaper i Excel

Om tjänsten

Heltid med start senast den 1 september 2021, placering på huvudkontoret i Enköping. Du kommer att ingå i Ekonomiavdelningen och rapportera direkt till CFO och assistera HR- respektive ekonomifunktionen.

Ansökan

Frågor om tjänsten besvaras av av vår CFO Berit Rangius på berit.rangius@kungsangen.com. Vi behandlar ansökningar löpande så varmt välkommen med din ansökan redan idag!