stekpanna, mat, rekrytering, KitchenTime
Sista ansökningsdag har passerat

Om arbetsgivaren - KitchenTime

KitchenTime Group består av varumärkena Confident Living och KitchenTime. Confident Living är en av Sveriges ledande återförsäljare av möbler och heminredning med ett brett sortiment för hemmets alla rum från välkända varumärken och nya designers. KitchenTime är en av Nordens ledande aktörer inom kategorierna köks- och serveringsprodukter med över 30 000 produkter i sortimentet. Varumärkena och företagen grundades 2013, i oktober 2016 förvärvade KitchenTime Confident Living och bildade därigenom KitchenTime Group. Under 2022 så ingår KitchenTime i Bergendahl Home tillsammans med Granit.

KitchenTime logo

Arbetsgivare KitchenTime

Region Uppsala län

Bransch Administration, ekonomi, juridik, Försäljning, inköp, marknadsföring

Sista ansökningsdag 2021-03-14

Om arbetsgivaren - KitchenTime

KitchenTime Group består av varumärkena Confident Living och KitchenTime. Confident Living är en av Sveriges ledande återförsäljare av möbler och heminredning med ett brett sortiment för hemmets alla rum från välkända varumärken och nya designers. KitchenTime är en av Nordens ledande aktörer inom kategorierna köks- och serveringsprodukter med över 30 000 produkter i sortimentet. Varumärkena och företagen grundades 2013, i oktober 2016 förvärvade KitchenTime Confident Living och bildade därigenom KitchenTime Group. Under 2022 så ingår KitchenTime i Bergendahl Home tillsammans med Granit.

Produktadministratör med inriktning produktbeskrivning

Allt fler handlar på nätet samtidigt som intresset för matlagning ökar. Det i kombination med lyckade omställningar och ökad lönsamhet gör att det går bra för KitchenTime. 2020 öppnade vi på fem nya marknader och vi räknar med det dubbla för 2021. Det innebär förstås många produkter som ska ut på olika marknader och vi behöver därför en Produktadministratör med inriktning produktbeskriving till vår Product Content avdelning!

Om tjänsten

I rollen som Produktadministratör kommer du ha ett övergripande ansvar för produktbeskrivningar. Det innebär allt från att ge nya produkter titlar och lista varje produkts fördelar samt kontinuerligt förbättra produktbeskrivningar för att öka försäljningen. Rollen innebär tät kontakt med inköpare och leverantörer.

Ditt mål blir att genom ett strukturerat och effektivt arbete få ut så många produkter som möjligt på våra olika siter och geografiska marknader. Tillsammans med teamet prioriterar du därefter vilka av de olika produkterna som behöver mer utförliga produktbeskrivningar och texter. För de internationella marknaderna har du översättningsbyråer, frilansare eller timanställda till din hjälp och det är du som koordinerar dessa samarbeten. En stor del av arbetsuppgifterna handlar om att hitta effektiva rutiner för att snabbt kunna hantera stora mängder produktdata. 

Som Produktadministratör är det du som till stor del påverkar varje produkts försäljningsresultat, dina texter gör skillnad för hela KitchenTime!

Om dig

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av liknande roller där du kanske har skrivit produkttexter riktade mot konsumentmarknaden. Har du även arbetat med produkter inom kök- och inredning är det ett plus. Relevant utbildning är meriterande. Du brinner förstås för att skriva bra och säljande texter, både på svenska och engelska. Kan du även andra språk är det meriterande. Ytterligare är det meriterande om du har tidigare erfarenhet av att jobba med PIM-system. Du har goda kunskaper i Excel och är van att använda programmet för att effektivisera datahantering. 

Som person är du strukturerad och van att organisera ditt arbete. Du drivs av att se hur ditt arbete har en positiv påverkan på försäljning. Du ser fördelarna med att samarbeta men tar samtidigt stort ansvar för din egen del av arbetet.

Vi erbjuder

KitchenTime är ett ungt och växande företag och vi som jobbar här ser oss alla som ambitiösa och drivna. Vi arbetar ständigt för att utvecklas och bli ännu bättre. Det är en entreprenöriell organisation där du har chansen att påverka och bidra. Vi sitter dessutom i ett centralt kontor, ett stenkast från Resecentrum i Uppsala!

Tillträde och ansökan

Tjänsten är heltid tillsvidare med sex månaders provanställning.

Har du några frågor går det bra att kontakta rekryteringskonsult Anna Nord på

018-470 71 12 eller på anna.nord@jobbet.se.

Rekryteringen sker löpande så välkommen med din ansökan redan idag!

Krav

  • Tidigare erfarenhet av liknande roll 
  • Goda svenska- och engelskakunskaper i tal och skrift
  • Goda kunskaper inom Excel 

Meriterande

  • Relevant utbildning
  • Erfarenhet av PIM-system  
  • Språk utöver svenska och engelska