Sista ansökningsdag har passerat

Om arbetsgivaren - KitchenTime

KitchenTime Group består av varumärkena Confident Living och KitchenTime. Confident Living är en av Sveriges ledande återförsäljare av möbler och heminredning med ett brett sortiment för hemmets alla rum från välkända varumärken och nya designers. KitchenTime är en av Nordens ledande aktörer inom kategorierna köks- och serveringsprodukter med över 30 000 produkter i sortimentet. Varumärkena och företagen grundades 2013, i oktober 2016 förvärvade KitchenTime Confident Living och bildade därigenom KitchenTime Group. Under 2022 så ingår KitchenTime i Bergendahl Home tillsammans med Granit.

KitchenTime logo

Arbetsgivare KitchenTime

Region Uppsala län

Bransch Administration, ekonomi, juridik, Försäljning, inköp, marknadsföring

Sista ansökningsdag 2021-03-14

Om arbetsgivaren - KitchenTime

KitchenTime Group består av varumärkena Confident Living och KitchenTime. Confident Living är en av Sveriges ledande återförsäljare av möbler och heminredning med ett brett sortiment för hemmets alla rum från välkända varumärken och nya designers. KitchenTime är en av Nordens ledande aktörer inom kategorierna köks- och serveringsprodukter med över 30 000 produkter i sortimentet. Varumärkena och företagen grundades 2013, i oktober 2016 förvärvade KitchenTime Confident Living och bildade därigenom KitchenTime Group. Under 2022 så ingår KitchenTime i Bergendahl Home tillsammans med Granit.

E-commerce Analytiker

Allt fler handlar på nätet samtidigt som intresset för matlagning ökar. Det i kombination med lyckade omställningar och ökad lönsamhet gör att det går bra för KitchenTime! 2020 öppnade vi på fem nya marknader och vi räknar med det dubbla för 2021. För att fortsätta vår expansion och etablering på den internationella marknaden och i flera länder söker vi nu en E-commerce Analytiker.

Om tjänsten

Som E-commerce Analytiker hos oss får du en bred och varierad roll med stort eget ansvar. Du arbetar med att hantera rapporter och resultat av försäljning, produkter, trafik och prissättningar på olika marknader. Utifrån siffror och statistik är du ansvarig för att analysera, dra slutsatser och göra prognoser för hur vi kan maximera vår försäljning på de olika marknaderna. Baserat på analysen är det sedan du som tar fram en åtgärdsplan som du antingen agerar på själv eller ser till att rätt person i organisationen får underlag för att agera på. Rollen innebär att du samarbetar med många olika delar av KitchenTimes organisation. Du arbetar förstås nära dina kollegor på Marketing & E-commerce men ibland löser du ärenden med teknikchefen eller kundservicechefen och i andra fall har du direktkontakt med våra leverantörer. Inför etableringar på nya marknader är du den som strukturerar upp och skapar rutiner inför lanseringen men du kommer även arbeta operativt i olika projekt kring etableringen, ex. koordinera information på webbsidorna, översättningar, se över vilka betalsätt som ska erbjudas eller registrera produktsortimentet på lokala prisjämförelsesidor.

Om dig

Vi söker dig som har minst tre års arbetslivserfarenhet av en liknande tjänst inom e-handel, digital marknadsföring eller likvärdigt område. Vi ser gärna att du har en relevant utbildning i grunden. Då du kommer ha många internationella kontakter talar och skriver du obehindrat på både svenska och engelska. Kan du även andra språk är det meriterande. Du har goda datorkunskaper och erfarenhet av analysprogram såsom Google Analytics, Google Ads eller liknande. Goda kunskaper i Excel är ett krav.

Du har en god analytisk förmåga och är vass på att se samband, dra slutsatser och göra prognoser utifrån siffror och rapporter. Att skapa struktur och prioritera bland många ärenden samtidigt är något du trivs med och är duktig på. I rollen får du stort eget ansvar för att utveckla oss och vår fortsatta expansion och därför ser vi att du är initiativtagande, driven och kreativ när det gäller att komma med nya tankar och förslag. Du är en person som inte bara kommer med idéer utan även ser till att de genomförs. Vidare är du kommunikativ och utåtriktad, såväl med interna som externa kontakter.

Övrig information

Tjänsten är på heltid, tillsvidare med sex månaders provanställning. Du är placerad på vårt nya kontor ett stenkast från Resecentrum i Uppsala.

Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Anna Nord på 018-4707112 eller anna.nord@jobbet.se.

Vi hanterar inkommande ansökningar löpande så skicka in din ansökan redan idag, dock senast den 14 mars 2021. Varmt välkommen med din ansökan!

Krav

  • Minst tre års arbetslivserfarenhet av en liknande tjänst inom e-handel, digital marknadsföring eller motsvarande
  • Goda kunskaper i tal och skrift på svenska och engelska 
  • Goda datorkunskaper och erfarenhet av analysprogram såsom Google Analytics, Google Ads eller liknande
  • Goda kunskaper i Excel

Meriterande

  • Relevant utbildning för tjänsten
  • Behärskar något annat språk än svenska och engelska