Platsannonsbild höger

Om arbetsgivaren - KitchenTime

KitchenTime är köksredskapsbutiken på nätet där du hittar ett unikt sortiment för ditt kök med snabba och trygga leveranser.

Vi tycker att köket är hemmets hjärta och fascineras av de underverk som kan uppstå där. Vi vill erbjuda dig fantastiska produkter som gör att du både lyckas och trivs i köket. Oavsett om du är amatör eller proffs finns något för dig, och vi hjälper dig gärna att hitta exakt vad du söker. KitchenTime finns på 9 olika marknader i Europa.

KitchenTime logo

Arbetsgivare KitchenTime

Region Uppsala län

Bransch Administration, ekonomi, juridik, Chefer och verksamhetsledare

Sista ansökningsdag 2022-08-14

Om arbetsgivaren - KitchenTime

KitchenTime är köksredskapsbutiken på nätet där du hittar ett unikt sortiment för ditt kök med snabba och trygga leveranser.

Vi tycker att köket är hemmets hjärta och fascineras av de underverk som kan uppstå där. Vi vill erbjuda dig fantastiska produkter som gör att du både lyckas och trivs i köket. Oavsett om du är amatör eller proffs finns något för dig, och vi hjälper dig gärna att hitta exakt vad du söker. KitchenTime finns på 9 olika marknader i Europa.

Customer Service Manager 

Fler och fler handlar på nätet samtidigt som intresset för matlagning ökar vilket ställer höga krav på vår kundservice. Vi söker därför en chef till vår avdelning för Customer Experience & Service. Du kommer ansvara för att leda teamet och det kontinuerliga förbättringsarbetet.

Om rollen

I rollen ansvarar du för avdelningen i sin helhet, vilket innebär att den dagliga driften ska fungera men också att rekrytera till och utveckla vårt växande kundserviceteam som i dagsläget består av drygt 10 personer med varierande anställningsgrad. Ditt fokus är att agera i ett proaktivt förhållningssätt och ständigt söka efter förbättringsmöjligheter. Tillsammans med teamet analyserar du resultat och du är delaktig i att jobba med andra avdelningar och externa partners för att förbättra kundupplevelsen. Rollen innebär budgetansvar och du rapporterar direkt till VD. 

Inom din roll ligger ansvaret för kundupplevelsen från slutfört köp till levererad vara vilket innebär ett nära samarbete med både vår logistikavdelning och andra avdelningar. Inom din avdelning ligger utöver hantering av inkommande kontakter från kunder även ansvaret för retur- och reklamationshantering liksom kommunikation och uppföljning av pågående transporter. Målet är många gånger att lösa problemet innan kunden ens behöver kontakta oss.

Rådgivning om de produkter vi säljer är en viktig del i vårt kunderbjudande och det blir ditt ansvar att utbilda och utveckla kunskapsnivån inom teamet.

Om dig

Du har en gedigen ledarskapserfarenhet där du haft personalansvar, antingen som chef eller som teamleader. Du har erfarenhet av HR-frågor och budgetansvar. Vidare har du som söker erfarenhet av ett kundservicerelaterat jobb sedan tidigare. God svenska och engelska i tal och skrift är ett krav. KitchenTimes verksamhet är transaktionsintensiv och därför ser vi det som meriterande om du har erfarenhet av verksamheter med stora flöden. Meriterande är även om du har ett intresse för köksprodukter/inredningsprodukter. 

Som person drivs du av att bygga team och du har en stark kommunikativ förmåga. Du är analytisk och du har en god förmåga att dra slutsatser och genomföra förbättringar i din verksamhet. Du är tekniskt orienterad och systemkunnig och har förmågan att se helhetsperspektivet.

Vi erbjuder 

KitchenTime är ett ungt och växande företag och vi som jobbar här ser oss alla som ambitiösa och drivna. Vi arbetar ständigt för att utvecklas och bli ännu bättre. Det är en entreprenöriell organisation där du har chansen att påverka och bidra. Vi sitter dessutom i ett centralt kontor, ett stenkast från Resecentrum i Uppsala!

Annat viktigt att veta

Tjänsten är heltid, tillsvidare.

På grund av semesterperioder är sista ansökningsdag först 14 augusti men observera att rekryteringen sker löpande och att tjänsten kan komma att tillsättas redan innan dess. 

Vid frågor om rekryteringen ber vi dig kontakta vd Joel Falck på 073-2485415.

Välkommen med din ansökan!

Krav

  • Gedigen tidigare ledarskapserfarenhet och personalansvar
  • Erfarenhet av HR-frågor och budgetansvar
  • Erfarenhet av ett kundservicerelaterat jobb
  • God svenska och engelska i tal och skrift
  • God förståelse för tekniska system

Meriterande

  • Erfarenhet av verksamheter med stora flöden
  • Intresse för köksprodukter/inredningsprodukter