Administrativt ansvarig
Sista ansökningsdag har passerat

Om arbetsgivaren - Kinnarps Uppsala

Välkommen in till Sveriges ledande inredningsleverantör för kontorsmöbler och möbler för skola, vård och omsorg. Vi levererar attraktiva inredningslösningar som hjälper dig och din organisation att behålla motivationen, produktiviteten och välbefinnandet. För oss handlar inredning om så mycket mer än bara möbler: det handlar om att använda design tillsammans med vår samlade kunskap, för att främja kreativitet och effektivitet, och att omvandla vårt kunnande inom ergonomi och hälsa för att skapa utrymmen som hjälper dig att forma en hållbar verksamhet som främjar individen. Det kallar vi Successful Interiors. Vi levererar helhetslösningar inom inredning; allt ifrån kontorsstolar, skrivbord och förvaring till mattor, gardiner och belysning.

Kinnarps Uppsala logo

Arbetsgivare Kinnarps Uppsala

Region Uppsala län

Bransch Administration, ekonomi, juridik, Chefer och verksamhetsledare

Sista ansökningsdag 2023-02-19

Om arbetsgivaren - Kinnarps Uppsala

Välkommen in till Sveriges ledande inredningsleverantör för kontorsmöbler och möbler för skola, vård och omsorg. Vi levererar attraktiva inredningslösningar som hjälper dig och din organisation att behålla motivationen, produktiviteten och välbefinnandet. För oss handlar inredning om så mycket mer än bara möbler: det handlar om att använda design tillsammans med vår samlade kunskap, för att främja kreativitet och effektivitet, och att omvandla vårt kunnande inom ergonomi och hälsa för att skapa utrymmen som hjälper dig att forma en hållbar verksamhet som främjar individen. Det kallar vi Successful Interiors. Vi levererar helhetslösningar inom inredning; allt ifrån kontorsstolar, skrivbord och förvaring till mattor, gardiner och belysning.

Ansvarig administration och ekonomi

Nu söker vi dig som vill ha helhetsansvaret för vår administration och ekonomi samtidigt som du får fortsätta att utvecklas i din roll som ledare! Rollen är ny och du kommer att vara en viktig del av den dagliga verksamheten och utvecklingen av företaget. 

Intresset för att skapa attraktiva arbetsplatser där människor trivs och vill vara är väldigt högt hos arbetsgivare. Vi ser därför en hög efterfrågan på våra tjänster och behöver fortsätta att utveckla vår organisation för att få de bästa och mest effektiva rutinerna och flödena och förstås kunna ge bästa service till kund.

I din roll som ansvarig för administration och ekonomi har du en nyckelfunktion inom Kinnarps Uppsala med kontaktytor inom hela organisationen, från säljavdelning och ekonomi till montage och leverans. Du har personalansvar för en relativt ny ekonomi- och administrationsgrupp på 3 personer. Du utvecklar och effektiviserar rutiner och säkerställer att alla funktioner inom ekonomi och administration fungerar. Du och dina medarbetare ansvarar för hela orderhanteringen och säkerställer att flödet går rätt till genom hela organisationen. Rollen ger dig stor insyn i alla våra flöden där du både upptäcker eventuella fel men också har möjlighet att dra slutsatser och göra kalkyler framåt.

När det gäller ekonomin har du stort stöd av vår konsult samt externa partner gällande lön. Det är däremot du som säkerställer att alla underlag finns tillgängliga. Du är med i styr-/ledningsgruppen för Kinnarps Uppsala och rapporterar till vice VD. Vi är en liten arbetsplats där vi alla hjälps åt vilket gör att dagarna kan komma att se olika ut. 

Kvalifikationer

Du har goda kunskaper om administration, systemflöden och ekonomi. Du har goda ledaregenskaper och har tidigare varit i en roll där du haft någon form av ledarskap. Du är en mycket systemkunnig person och är väl bevandrad i Excel. Det är en fördel om du har arbetat i en entreprenörsstyrd verksamhet tidigare. Du är obehindrad i svenska i tal och skrift och kommunicerar väl på engelska. B-körkort är ett krav.

Du har en förmåga att se till att processer och rutiner följs och har ett pedagogiskt sätt att kommunicera. Du har en god analytisk förmåga och även ett kreativt tänkande som gör att du kontinuerligt ser förbättringsmöjligheter. Som person är du flexibel och ser förändring som något positivt. Eftersom vår verksamhet styrs efter våra kunders behov gör det att vissa perioder är mer intensiva än andra vilket medför att du behöver kunna prioritera mellan arbetsuppgifter. Vi ser också att du delar vår prestigelöshet och hela tiden har kunden i fokus! 

Vi erbjuder

För oss är det av största vikt att våra medarbetare trivs, medarbetarna är vår viktigaste resurs. Vi har ett bra förmånspaket där vi bland annat erbjuder våra medarbetare sjukvårdsförsäkring, 3000 kr i friskvårdsbidrag, 30 dagars semester, personalbil, en timmes förkortad arbetstid varje fredag och dessutom ytterligare en timme under sommarmånaderna. Vi tycker dessutom om att ha roligt tillsammans, allt från after works till skidåkning. 

Övrigt

Tjänsten är heltid tillsvidare med sex månaders provanställning. 

Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Anna Nord, Jobbet.se på 018-4707112 alternativt Andrea Hartwig, Jobbet.se på 018-4707103

Intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt!

Varmt välkommen till oss!

 

Krav

  • Goda kunskaper om administration, systemflöden och ekonomi.
  • Erfarenhet av ledarskap.
  • Goda systemkunskaper.
  • Goda kunskaper i Excel.
  • Mycket goda kunskaper i svenska, tal och skrift.
  • Goda kunskaper i engelska. 
  • B-körkort.

Meriterande

  • Arbetat i en entreprenörsstyrd verksamhet tidigare.