Sista ansökningsdag har passerat

Om arbetsgivaren - Kakel & Design AB

KakelDesign & Östervåla Byggvaror är bolag för verksamheter, tankar och idéer som berör kakel, klinker och natursten samt byggmaterial.
Vi har vårt ursprung i Östervåla, norr om Uppsala. Vi har idag butiker i Uppsala (1994), Gävle (1999), Sollentuna (2008), Årsta (2010), Västerås (2020) & Värmdö (2022).

Kakel & Design AB logo

Arbetsgivare Kakel & Design AB

Region Stockholms län

Bransch Bygg och anläggning, Försäljning, inköp, marknadsföring

Sista ansökningsdag 2021-03-31

Om arbetsgivaren - Kakel & Design AB

KakelDesign & Östervåla Byggvaror är bolag för verksamheter, tankar och idéer som berör kakel, klinker och natursten samt byggmaterial.
Vi har vårt ursprung i Östervåla, norr om Uppsala. Vi har idag butiker i Uppsala (1994), Gävle (1999), Sollentuna (2008), Årsta (2010), Västerås (2020) & Värmdö (2022).

STOCKHOLM: Erfaren Proffssäljare / Lageransvarig: Kakel & Design

Sollentuna, Stockholm

Nu söker vi en drivande och självgående medarbetare till vår Kakel & Design-butik i Sollentuna. Hos oss får du ett spännande jobb i ett företag som växer och goda möjligheter till personlig utveckling!

Kakel & Design är ett bolag inom koncernen Kakel Max AB (publ). Bolaget är återförsäljare av produkter inom kakel, klinker och golvavjämning samt badrumsinredning och tillbehör. Bolagets kunnande och service innebär att vi är aktuella för alla slags projekt inom nybyggnation, renovering och tillbyggnad. Bolagets kunder är allt från småföretag till Sveriges största plattsättningsentreprenörer, golvavjämningsföretag, byggbolag, fastighetsbolag, arkitekter samt privatkonsumenter. Försäljningen inkluderar, i många fall, en stor andel serviceåtagande gällande logistik, planering, volymberäkning och kostnadseffektivisering mm.

Huvudkontoret är i Östervåla och vi har butiker i Gävle, Uppsala, Sollentuna och Årsta. Vår resa påbörjades för 30 år sedan och vi har utvecklats till att bli en av de större aktörerna på marknaden.

Arbetsuppgifter

Du kommer att arbeta med försäljning av våra produkter och tjänster till våra kunder samt har ett huvudansvar för lager och logistik för butiken i Sollentuna. Rollen omfattar även att hantera frågor kring våra produkters användningsområden. Försäljning sker i butik och hos kund. Med hög servicenivå och gott affärsmannaskap ska Du ta reda på kundens behov och hjälpa kunden till en bra lösning.

Vem är du?

Vi ser att du har minst 3 års tidigare erfarenhet av försäljning med en avslutad gymnasieutbildning i grunden. God datorvana är ett krav. Har du tidigare erfarenhet av försäljning inom bygg- och fastighetsbranschen ser vi det som starkt meriterande. Kunskaper i Microsoft Navision är ett plus. 

Du har ett brinnande intresse för kundservice. Du har god förmåga att uppnå resultat genom bra planering, genomförande och uppföljning. Hög energi, driv samt ordning och reda är viktiga egenskaper. Men ett professionellt bemötande i kontakterna med våra kunder och din tekniska nyfikenhet och villighet att hjälpa är det som avgör hur väl Du kommer att lyckas i din roll.

Vi erbjuder

Vi ställer höga krav, men erbjuder i gengäld en professionell, engagerande arbetsmiljö med mycket eget ansvar och möjlighet till personlig utveckling. Vi är ett bra sammansvetsat team där alla har stort fokus på kund samt att stämningen hos oss ska vara positiv och energigivande. Du får lojala och professionella kollegor i ett företag med en informell ton och livfull miljö. Vi erbjuder dessutom lön och förmåner mm enligt kvalifikationer

Vi hanterar inkomna ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, skicka därför in din ansökan redan idag. Varmt välkommen med din ansökan!

Krav

  • Minst 3 års tidigare erfarenhet av försäljning
  • Datorvana
  • Slutförd gymnasieutbildning

Meriterande

  • Datorvana av Microsoft Navision
  • Dokumenterad försäljning inom bygg- och fastighetsbranschen.