Alla ska ha en bra dag

Om arbetsgivaren - Imera AB

Imera AB grundades med visionen att tillhandahålla kvalitativ omsorg. Vi har LSS-boenden, daglig verksamhet och personlig assistans i Uppsala med omnejd. Vi erbjuder service med personal som är både erfaren och kompetent. Våra team är experter på att skapa en trygg och stödjande miljö för alla våra boende. Vi arbetar kontinuerligt för individers förbättrade livskvalitet och strävar efter att tillgodose individuella behov och erbjuda den bästa omsorgen.

Imera AB logo

Arbetsgivare Imera AB

Region Uppsala län

Bransch Administration, ekonomi, juridik

Sista ansökningsdag 2024-03-10

Om arbetsgivaren - Imera AB

Imera AB grundades med visionen att tillhandahålla kvalitativ omsorg. Vi har LSS-boenden, daglig verksamhet och personlig assistans i Uppsala med omnejd. Vi erbjuder service med personal som är både erfaren och kompetent. Våra team är experter på att skapa en trygg och stödjande miljö för alla våra boende. Vi arbetar kontinuerligt för individers förbättrade livskvalitet och strävar efter att tillgodose individuella behov och erbjuda den bästa omsorgen.

Ekonomiansvarig

Nu söker vi på Imera dig som är erfaren inom ekonomiområdet och som vill ha en varierande roll med mycket ansvar. Vi erbjuder dig en inspirerande och stödjande arbetsmiljö där ditt arbete verkligen gör skillnad. Bli en del av Imera och bidra till att förbättra livskvaliteten för människor som behöver det mest!

Om tjänsten

Som ekonomiansvarig hos oss på Imera kommer du att ha en viktig och bred roll där du har ett helhetsansvar för ekonomi. Du har många kontaktytor, såväl internt med kollegor som externt med exempelvis leverantörer. Du rapporterar till VD. 

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Löpande bokföring
  • Likviditetsrapporter
  • Deklarationer
  • Budgetering
  • Upprättande av bokslut
  • Löner
  • Fakturering
  • Övriga administrativa tjänster

Om dig

Vi ser att du som lägst har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, gärna från högskola eller universitet. Du har minst 5 års erfarenhet av en liknande roll där bokslut och lönehantering ingått. Vidare är du en van systemanvändare och uttrycker dig väl på svenska, i såväl tal som skrift. 

Som person är du driven, självgående och ser vikten av ordning och reda. Du är noggrann i ditt arbete och är van vid att skapa struktur och rutiner. Du tar självständigt ansvar för dina arbetsuppgifter samtidigt som du har en god samarbetsförmåga. Självklart tycker du precis som vi - alla ska ha en bra dag.

Övrigt

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 75-100% beroende på vad som passar dig bäst. Du är placerad på vårt huvudkontor på Bolandsgatan 15.

Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Christer Lööv, VD på 0708509515.

Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Välkommen med din ansökan!

Krav

  • Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
  • Minst 5 års erfarenhet av liknande roll
  • Van systemanvändare
  • Goda kunskaper i svenska, i såväl tal som skrift

Meriterande

  • Högskole- eller universitetsutbildning inom ekonomi