Platsannonsbild höger
Sista ansökningsdag har passerat

Om arbetsgivaren - Högbergs Bussresor AB

Högbergs Bussresor är ett privatägt familjeföretag i Uppsala som startades 1977. Vi har ett 20-tal bussar och kör både skola, linje och beställningstrafik. Vi har också egen reseproduktion. Högbergs Bussresor arbetar efter ISO-standarder inom kvalité, miljö och arbetsmiljö. Personligt bemötande och ett stort kvalitetstänk gör att vi har många nöjda kunder som återkommer år efter år.

Högbergs Bussresor AB logo

Arbetsgivare Högbergs Bussresor AB

Region Uppsala län

Bransch Administration, ekonomi, juridik

Sista ansökningsdag 2022-11-03

Om arbetsgivaren - Högbergs Bussresor AB

Högbergs Bussresor är ett privatägt familjeföretag i Uppsala som startades 1977. Vi har ett 20-tal bussar och kör både skola, linje och beställningstrafik. Vi har också egen reseproduktion. Högbergs Bussresor arbetar efter ISO-standarder inom kvalité, miljö och arbetsmiljö. Personligt bemötande och ett stort kvalitetstänk gör att vi har många nöjda kunder som återkommer år efter år.

Ekonomiadministratör

Är du driven, noggrann och serviceinriktad? Har du yrkeserfarenhet inom ekonomiområdet och vill arbeta i en självständig roll? Då är du kanske rätt person för oss på Högbergs Bussresor!

Om tjänsten

Som ekonomiadministratör hos oss får du en självständig roll med många ansvarsområden, där du bland annat jobbar med löpande bokföring, leverantörsreskontra, fakturering och lön. Du har kontakt internt med andra avdelningar där du gör uppföljningar och avstämningar, och även mycket externa kontakter med leverantörer, kunder och vår ekonomibyrå. Rollen kan komma att utvecklas och formas efter vem du är, här växer du med företaget!

Din profil

Vi söker dig som har några års erfarenhet från en liknande roll, där du har arbetat självständigt med eget ansvar över ekonomiuppgifter. Du har kunskap inom ekonomisystem och ser fördelarna med digitala system. Har du en ekonomiutbildning ser vi det som ett plus, likaså är det starkt meriterande om du har tidigare erfarenhet av lönearbete och/eller personalärenden. Då arbetet innebär många kontakter, såväl internt som externt, behöver din svenska vara mycket god i tal och skrift.

I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi ser att du är van vid att jobba självständigt och att driva dina egna arbetsuppgifter, men trivs även med att samarbeta med dina kollegor och hugga in där det behövs. I ditt arbete är du noggrann och strukturerad och att jobba mot deadlines är något som motiverar dig. Vi verkar i en servicebransch och för oss är det därför viktigt att du har en god servicekänsla och ett professionellt bemötande, både internt och externt.

Annat viktigt att veta

Tjänsten är heltid tillsvidare med sex månaders provanställning. Tillträde snarast enligt överenskommelse. Du är placerad på vårt kontor i trevlig miljö på Kyrkängsvägen i Ramstalund, bra bussförbindelser finns.

Eventuella frågor om tjänsten besvaras av rekryteringskonsulter på Jobbet.se, Matilda Festin på 0720-503217 eller Wilma Barthelsson på 0704-661669.

Vi kommer att arbeta med rekryteringen löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, vi ber därför att du skickar in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 30 oktober. Välkommen med din ansökan!

I denna rekrytering samarbetar vi med Jobbet.se och undanber oss telefonsamtal och erbjudanden från andra annonserings- eller rekryteringsföretag.

Krav

  • Några års erfarenhet från en liknande roll inom ekonomi
  • God datorvana och kunskap inom ekonomisystem
  • Goda kunskaper i svenska i tal och skrift

Meriterande

  • Ekonomiutbildning
  • Erfarenhet av lönearbete
  • Erfarenhet av personalärenden