Platsannonsbild höger
Sista ansökningsdag har passerat

Om arbetsgivaren - Happydress AB

Happydress AB är ett klädföretag med två olika varumärken. Varumärket House of Lola, som funnits med sen start, säljer egendesignade vuxen- och barnkläder via två olika säljkanaler, med säljare runt om i Sverige och i Finland samt försäljning via egen webbshop i båda länderna. Det andra varumärket – Get.refilled – startades under våren 2022 och säljer egendesignade träningskläder. Företaget startades 2008 och har sedan starten haft en mycket snabb tillväxttakt. 2013 utnämndes Happydress AB första gången, utav Dagens Industri, till Sveriges 5:e snabbast växande företag i alla branscher och blev vinnare av gasellpriset i Uppsala län. Under pandemiåren har omsättning sjunkit som hos de flesta klädföretag, men vi ser med tillförsökt fram emot hösten, en höst som vi hoppas har så lite pandemipåverkan som möjligt. Företaget har idag ca 130 säljare som arbetar på provisionsbasis samt 22 administrativt anställda personer. Happydress huvudkontor är placerat i Uppsala och företagets support- och logistikcenter är placerat i Enköping. Företaget präglas av ett personligt förhållningssätt inom personalgruppen där omtanke tillsammans med hög arbetsmoral och en vilja att ta ansvar är viktiga hörnstenar.

Happydress AB logo

Arbetsgivare Happydress AB

Region Uppsala län

Bransch Administration, ekonomi, juridik, Kultur, media, design

Sista ansökningsdag 2020-10-31

Om arbetsgivaren - Happydress AB

Happydress AB är ett klädföretag med två olika varumärken. Varumärket House of Lola, som funnits med sen start, säljer egendesignade vuxen- och barnkläder via två olika säljkanaler, med säljare runt om i Sverige och i Finland samt försäljning via egen webbshop i båda länderna. Det andra varumärket – Get.refilled – startades under våren 2022 och säljer egendesignade träningskläder. Företaget startades 2008 och har sedan starten haft en mycket snabb tillväxttakt. 2013 utnämndes Happydress AB första gången, utav Dagens Industri, till Sveriges 5:e snabbast växande företag i alla branscher och blev vinnare av gasellpriset i Uppsala län. Under pandemiåren har omsättning sjunkit som hos de flesta klädföretag, men vi ser med tillförsökt fram emot hösten, en höst som vi hoppas har så lite pandemipåverkan som möjligt. Företaget har idag ca 130 säljare som arbetar på provisionsbasis samt 22 administrativt anställda personer. Happydress huvudkontor är placerat i Uppsala och företagets support- och logistikcenter är placerat i Enköping. Företaget präglas av ett personligt förhållningssätt inom personalgruppen där omtanke tillsammans med hög arbetsmoral och en vilja att ta ansvar är viktiga hörnstenar.

Vi söker en EKONOMI- OCH KONTORSADMINISTRATÖR

Rollen

Vi söker nu en driven administratör som vill bli en del av vårt grymma gäng och stärka upp vår organisation på ett bra sätt. Då det är en ny tjänst kommer den delvis få växa fram tillsammans med dig, beroende på din kompetens, dina styrkor och tidigare arbetslivserfarenheter. Men vet att många av arbetsuppgifterna kommer att ha fokus på ekonomi och HR.

Ditt huvuduppdrag kommer vara att avlasta ekonomiavdelningen och ledningsgruppen men även övriga avdelningar kommer behöva ditt stöd med olika administrativa arbetsuppgifter.

Exempel på arbetsuppgifter är post- och fakturahantering, betalningar, provisionsberäkningar och utskick av provisionsunderlag, att ta fram underlag för statistik- och likviditetsuppföljning. Andra arbetsuppgifter kommer att skifta från tid till annan men kan vara allt från att boka resor och beställa kontorsmaterial till att administrera avtal. Ingen dag kommer att vara den andra lik.

Du kommer att rapportera till Gruppchef Ekonomi.

Vem är du?

Du som söker har minst gymnasieutbildning, gärna inom ekonomi och minst 3 års relevant arbetserfarenhet, gärna från ett mindre eller mellanstort företag

Du är systemvan samt har mycket goda kunskaper i Officepaketet. Du gillar siffror och dina kunskaper i Excel är lite extra bra. Din förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska, alternativt finska, är också mycket god.

Du är en positiv, utåtriktad och prestigelös person som gärna bidrar till förändring och tar initiativ för att utveckla och förbättra. Du är noggrann, strukturerad och trivs med att jobba självständigt samtidigt som du är flexibel och lösningsorienterad. Ditt engagemang går inte att ta miste på, och så klart gillar du att arbeta med många olika typer av arbetsuppgifter. Självklart är du också extremt serviceinriktad.

För oss är det viktigt med balans i livet och det vill vi att det är för dig också.

Välkommen med din ansökan

Vi är ett entreprenörsdrivet företag som drivs av glädje, kärlek och jävlaranamma. Hos oss ges du möjlighet att arbeta både högt och lågt och vitt och brett, i ett företag som präglas av den kreativa miljö vi arbetar i. Vi tycker om snabba förändringar samtidigt som vi är mycket varsamma med det som vi har skapat. Det är en självklarhet att vi hjälps åt och rycker in där det behövs. Denna teamkänsla är för oss både viktig och naturlig, oavsett om det är inom arbetsgruppen eller tillsammans med de andra grupperna.

Gillar du ett högt och glatt tempo tillsammans med världens mest fantastiska kollegor kommer du att trivas hos oss! Och för oss är denna nya roll mycket viktig. Vi ser fram emot att ta emot din ansökan!

Skicka din ansökan redan nu då urval och intervjuer kommer att ske löpande.

Arbetstid: 80%-100% enligt överenskommelse
Tillsvidareanställning med sex månaders provanställning
Lön/förmåner: Fast månadslön
Arbetsgivare: Happydress AB
Placeringsort: Uppsala
Vid frågor kontakta: ulrika.mostromagren@houseoflola.se

Krav

Meriterande