Platsannonsbild topp
Sista ansökningsdag har passerat

Om arbetsgivaren - Hallstaviks Schakt AB

Hallstaviks Schakt grundades 1967 och är idag ca 50 medarbetare som kännetecknas av lång yrkeserfarenhet inom olika tjänstegrenar. Våra engagerade och kunniga medarbetare bidrar starkt till att göra Hallstaviks Schakt till ett framgångsrikt företag. Vi har lång erfarenhet i ryggen, med en stabil ekonomi, stor och bred maskinpark samt ett brett kontaktnät. Inom vår koncern arbetar vi med stenkrossning, mark- & anläggningsentreprenader, reparationer & service, lyft med mobilkran & kranbil och lastbils- & trailertransporter. Vi tror på långvariga kundrelationer, har många återkommande kunder och är vana att hantera både stora och små totalentreprenader, liksom av punktinsatser och mindre omfattande projekt.

Hallstaviks Schakt AB logo

Arbetsgivare Hallstaviks Schakt AB

Region Stockholms län

Bransch Administration, ekonomi, juridik

Sista ansökningsdag 2023-05-28

Om arbetsgivaren - Hallstaviks Schakt AB

Hallstaviks Schakt grundades 1967 och är idag ca 50 medarbetare som kännetecknas av lång yrkeserfarenhet inom olika tjänstegrenar. Våra engagerade och kunniga medarbetare bidrar starkt till att göra Hallstaviks Schakt till ett framgångsrikt företag. Vi har lång erfarenhet i ryggen, med en stabil ekonomi, stor och bred maskinpark samt ett brett kontaktnät. Inom vår koncern arbetar vi med stenkrossning, mark- & anläggningsentreprenader, reparationer & service, lyft med mobilkran & kranbil och lastbils- & trailertransporter. Vi tror på långvariga kundrelationer, har många återkommande kunder och är vana att hantera både stora och små totalentreprenader, liksom av punktinsatser och mindre omfattande projekt.

Ekonomiassistent

Är du nyfiken på entreprenadbranschen och trivs i en bred ekonomiroll? Då kanske det är dig vi söker till vårt team i Hallstavik! Du kommer till en platt organisation med högt i tak och utrymme för personlig utveckling. Varmt välkommen till oss på Hallstaviks Schakt! 

Om tjänsten 

Denna roll är placerad på ekonomiavdelningen som ansvarar för ekonomin i hela Boträsk Holding-koncernen som idag består av ca 100 medarbetare och omsätter ca 250 miljoner. På ekonomiavdelningen är vi ett team på tre personer som stöttar varandra där det behövs vilket gör ditt arbete både brett och varierande. Ditt huvudsakliga ansvarsområde kommer att vara kundreskontra för de åtta bolag som ingår i koncernen. Du kommer även att arbeta med löpande bokföring, uppföljning, in- och utbetalningar, kvittohantering, posthantering, projektuppföljning och övrigt förekommande administration. 

Du har många kontaktytor, både internt med kollegor men även externt. Du kommer till exempel att ta emot inkommande samtal på vår växel. För att trivas i rollen tror vi därför att du är en utåtriktad person som inte är rädd för att ta kontakt med nya människor. 

Vi har en god stämning på jobbet och gillar att hitta på roliga saker tillsammans. Därutöver erbjuder vi friskvårdsbidrag, kollektivavtal och företagshälsovård, vi har också ett eget gym som alla anställda får nyttja. 

Vem söker vi?

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekrytering och värderar engagemang, nyfikenhet och intresse för vår verksamhet högt. Du har tidigare erfarenhet från en liknande roll som till exempel administratör eller ekonomiassistent och har du arbetat med kund- och/eller leverantörsreskontra tidigare ser vi det som starkt meriterande. Du kommunicerar obehindrat i både tal och skrift på svenska och engelska. Vidare är du en systemvan person och har grundläggande kunskaper i Officepaketet. 

För att lyckas i rollen tror vi att du är initiativtagande och tar stort eget ansvar för ditt arbete. Som person är du noggrann och strukturerad samt har en god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta i ett mindre team. 

Annat viktigt att veta

Tjänsten är placerad på vårt kontor i Hallstavik och är på heltid. Tillträde så snart som möjligt enligt överenskommelse. 

I denna rekrytering samarbetar vi med Jobbet.se och vid frågor om tjänsten är du välkommen att ta kontakt med ansvarig rekryteringskonsult Lina Haglund på 070-7772373 alternativt via mail lina.haglund@jobbet.se

Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! 

Krav

  • Tidigare erfarenhet från en liknande roll som till exempel administratör eller ekonomiassistent
  • Kommunicera obehindrat i både tal och skrift på svenska och engelska
  • Systemvan och grundläggande kunskaper i Officepaketet

Meriterande

  • Arbetat med kund- och/eller leverantörsreskontra