Gibon rekryterar personal
Sista ansökningsdag har passerat

Om arbetsgivaren - Gibon

Gibon är en entreprenörsdriven företagsgrupp med stort kundfokus. Organisationen genomsyras av drivkraft, kreativitet, ansvarsfullhet och engagemang. Vi erbjuder innovativa lösningar för digitala miljöer till små och medelstora företag runt om i Sverige. Vi finns på 18 orter, är 230 medarbetare och omsätter ca. 500 MSEK.

Vi har höga tillväxtmål och vill du vara del i en grupp som tillsammans driver våra verksamheter mot högre lönsamhet och tillväxt så är Gibon rätt för dig.

Framför allt har vi roligt tillsammans på resan mot våra gemensamma mål!

Gibon logo

Arbetsgivare Gibon

Region Uppsala län

Bransch Administration, ekonomi, juridik

Sista ansökningsdag 2022-09-26

Om arbetsgivaren - Gibon

Gibon är en entreprenörsdriven företagsgrupp med stort kundfokus. Organisationen genomsyras av drivkraft, kreativitet, ansvarsfullhet och engagemang. Vi erbjuder innovativa lösningar för digitala miljöer till små och medelstora företag runt om i Sverige. Vi finns på 18 orter, är 230 medarbetare och omsätter ca. 500 MSEK.

Vi har höga tillväxtmål och vill du vara del i en grupp som tillsammans driver våra verksamheter mot högre lönsamhet och tillväxt så är Gibon rätt för dig.

Framför allt har vi roligt tillsammans på resan mot våra gemensamma mål!

Ekonomiadministratör

Vi på Gibon Uppsala växer och behöver nu stärka upp vårt team med en analytisk och driven Ekonomiadministratör! Vi erbjuder dig en arbetsmiljö med högt tempo, omväxlande arbetsuppgifter och engagerade kollegor.

Om rollen

Du kommer att ingå i arbetsgruppen Affärsstöd som är en central enhet som hanterar ekonomi/administration för 14 olika bolag. Gruppen består idag av 5 personer och behöver förstärkas med ytterligare en kollega. Vi ansvarar för löpande redovisning, leverantörs- och kundreskontra, månadsavstämningar, personal, löner, budget, avtalshantering och förbrukningsmaterial till kund. Nu söker vi Dig som vill bli vår nästa stjärna, du som drivs av att ge god service, jobba strukturerat och älskar detaljer. Dina främsta arbetsuppgifter kommer att vara avtalshantering, där en mängd detaljer utifrån avtal ska registreras i våra system så att fakturering sker fortlöpande och vi kan hålla reda på vilka åtagande vi har gällande leverans och support. Du kommer även att kvalitetssäkra vårt avtalsregister så att fakturering sker korrekt och i tid gällande tjänster och utrustning.

En annan viktig arbetsuppgift är hanteringen av leverantörsfakturor, där noggrannhet och fokus krävs. Därtill så ska våra kunder tas om hand med god och effektiv service vid hantering av deras beställningar. Tjänsten innebär att Du kommer ha mycket kontakt med kunder och kollegor. Du kommer till en grupp som jobbar tight tillsammans, vi hjälper och stöttar varandra utifrån kunskap och erfarenhet. Vi ser gärna att du bidrar med ditt engagemang och är med och utvecklar verksamheten.

Vi är ISO-certifierade i miljö, arbetsmiljö och kvalité vilket gör att vi ständigt jobbar med förbättringar av våra rutiner och processer samt ser till att jobba enhetligt och strukturerat.

Läs mer och se vår företagsfilm HÄR. 

Om dig

Vi söker dig som har en ekonomiutbildning på minst gymnasienivå i grunden. Du har tidigare erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter där avtalshantering, lagerhantering, fakturering och bokföring ingått. Då arbetet innebär mycket kontakt med kunder behöver din svenska vara mycket god i såväl tal som skrift. Självklart är du en van systemanvändare och har goda kunskaper i Excel. B-körkort är ett krav då du vid behov kan behöva besöka något av de andra kontoren.

Som person är du strukturerad, lösningsorienterad och trivs med att arbeta i en grupp som präglas av samarbete och kunskapsdelning. Du har ett driv att förändra och förbättra och kommer gärna med förslag på hur arbetet kan utvecklas och effektiviseras. Du har ett sinne för struktur och ordning och kan se och reagera på rimlighet i de transaktioner/material du jobbar med. Du kan även skapa uppföljning/rapporter utifrån givna instruktioner.

Övrigt

Tjänsten är på heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning och utgår från kontoret i Uppsala.

Vid frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Anna Nord, Jobbet.se på 018-4707112 alternativt rekryteringskonsult Wilma Barthelsson på 018-4707106.

Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, se därför till att skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 5 juni 2022.

Välkommen med din ansökan!

Krav

  • Utbildning inom ekonomi
  • Erfarenhet från administrativa arbetsuppgifter där fakturering och bokföring ingått
  • Erfarenhet av avtalshantering
  • Erfarenhet av lagerhantering 
  • God systemförståelse
  • Goda kunskaper i Excel
  • God svenska i tal och skrift
  • Körkort