Kundtjänst
Sista ansökningsdag har passerat

Om arbetsgivaren - Etraveli Group

Etraveli Group grundades år 2000 och var ett av de första företagen att erbjuda onlinebokning av flygbiljetter. Idag har vi utvecklats till en ledande onlineresebyrå och teknologileverantör inom flygindustrin - vår närvaro online spänner över 80 länder i 6 kontinenter. Vi driver även Sveriges ledande prisjämförelsesajt för flygresor, Flygresor.se, med lokala versioner i många länder och vi har partnerskap med Booking.com och Google Flights. Vi är ett globalt företag med kontor i Sverige, Finland, Grekland, Kanada och Indien med över 1900 anställda.

Etraveli Group logo

Arbetsgivare Etraveli Group

Region Uppsala län

Bransch Försäljning, inköp, marknadsföring

Sista ansökningsdag 2023-05-30

Om arbetsgivaren - Etraveli Group

Etraveli Group grundades år 2000 och var ett av de första företagen att erbjuda onlinebokning av flygbiljetter. Idag har vi utvecklats till en ledande onlineresebyrå och teknologileverantör inom flygindustrin - vår närvaro online spänner över 80 länder i 6 kontinenter. Vi driver även Sveriges ledande prisjämförelsesajt för flygresor, Flygresor.se, med lokala versioner i många länder och vi har partnerskap med Booking.com och Google Flights. Vi är ett globalt företag med kontor i Sverige, Finland, Grekland, Kanada och Indien med över 1900 anställda.

Kundtjänstmedarbetare till resebranschen

Vill du ta klivet in i resebranschen och utvecklas i ett globalt företag som har partnerskap med t.ex booking.com, google flights och TUI? Toppen, för vi utbildar alla våra medarbetare på plats - ingen tidigare erfarenhet behövs.

Vi har fördubblat vår försäljning av flygbiljetter vilket gör att fler kunder behöver komma i kontakt med oss och få hjälp med deras bokningar, vilket är anledningen till att vi nu rekryterar till vår kundtjänst. Vi är ett ungt team på nästan 50 personer med bra sammanhållning där alla stöttar varandra och bidrar till arbetsglädjen på jobbet. På Uppsalakontoret arbetar ca 150 personer totalt och vi sitter i moderna, ljusa och fina lokaler i centrala Uppsala. När vädret tillåter kan vi även nyttja vår fantastiska takterrass! Vi erbjuder dessutom fina förmåner och en betald åtta veckors utbildning för att du ska få en bra start in i arbetet.

Om tjänsten

På kundtjänsten har vi dagligen ett stort antal inkommande samtal och du hanterar kunder huvudsakligen via telefon. Vi tar hand om alla ärenden som rör våra kunders bokningar och som agent hanterar du ca 45 ärenden per dag. Inkommande frågor kan handla om avbokningar, ombokningar, bagagefrågor och namnändringar. Din roll är viktig i företaget då du är länken ut till våra kunder och kan påverka hur våra kunder uppfattar vårt varumärke.

Dina främsta arbetsuppgifter kommer att vara:

  • Besvara våra kunders frågor via telefon och chatt och hitta lösningar på kundernas problem
  • Hjälpa våra skandinaviska kunder med deras bokningar i våra olika bokningssystem

Arbetet är förlagt på kontorstimmar, mellan 8-17 på vardagar. Du arbetar inga helger eller röda dagar. Under dina första åtta veckor följer du en utbildningsplan och har en handledare som hjälper dig att komma in i jobbet på bästa sätt. Det är viktigt att du har möjlighet att närvara, på plats, under hela utbildningen.

Om dig

I denna roll är en positiv attityd och vilja att lära viktigast. Vi söker dig som är trygg i dig själv och som trivs i en flexibel miljö där mycket händer. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av kundservice, helst över telefon, och att du tycker om att ge bra service. Vi söker dig som gillar att arbeta målfokuserat och triggas av att din prestations mäts på en daglig basis. Du kommer ha möjlighet att få en månatlig och en kvartalsbonus som baseras på bland annat kvalitet och effektivitet.

Vi tror att du:

  • Har intresset och förmågan att lära dig nya system - du gillar att arbeta med datorn som redskap
  • Drivs av att nå uppsatta mål
  • Är en flexibel person som har hög känsla för service
  • Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Även bra om du har:

  • Erfarenhet av kundservice eller kundtjänst gärna via telefon
  • Relevant resesäljarutbildning eller motsvarande erfarenheter
  • Kunskaper i Sabre och/eller Amadeus
  • Kunskaper i finska, danska och norska

Om oss

Hos oss har du goda möjligheter att växa inom bolaget, både inom vår Customer Service avdelning och till någon av våra andra avdelningar. Det finns flera möjliga karriärvägar för dig som startar på vår kundtjänst!

Etraveli Group grundades år 2000 och var ett av de första företagen att erbjuda onlinebokning av flygbiljetter. Idag har vi utvecklats till en ledande onlineresebyrå och teknologileverantör inom flygindustrin - vår närvaro online spänner över 80 länder i 6 kontinenter. Vi driver även Sveriges ledande prisjämförelsesajt för flygresor, Flygresor.se, med lokala versioner i många länder och vi har partnerskap med Booking.com och Google Flights.

Vi är ett globalt företag med kontor i Sverige, Finland, Grekland, Kanada och Indien med över 1900 anställda

Vi erbjuder dig

Att jobba hos oss innebär både skratt och kollegor som tar sitt jobb på största allvar. Vi är helt enkelt ett stort team, på ett stort företag med ambition att bli störst på den globala arenan! Förutom att du kommer jobba med ett fantastiskt gäng, får du bra förmåner som anställd hos oss.

  • Högt friskvårdsbidrag
  • Frukostbuffé varje morgon
  • Chans till bonus varje månad och kvartal.
  • Bra försäkringar och pension, där du får personlig rådgivning.
  • Använder oss av hybridmodellen med möjlighet att arbeta hemifrån 2 dagar i veckan.
  • Stort och fint kontor mitt i centrala Uppsala. Du promenerar till centralstationen på 5 minuter.

Vid frågor är du välkommen att kontakta Jennelie Widén
jennelie.widen@etraveligroup.com
0704926523

Startdatum: 
24e april
29e maj
21a augusti