Erasteel
Sista ansökningsdag har passerat

Om arbetsgivaren - Erasteel Kloster AB

Erasteel Kloster AB är den svenska delen av Erametkoncernen som bedriver forskning & utveckling samt produktion och försäljning av gasatomiserade pulvermetallurgiska produkter och snabbstål med världen som marknad. Vi är ca 360 medarbetare i Söderfors, Långshyttan och Vikmanshyttan och omsätter ca 1,5 miljard kronor. Bolaget är kvalitets- och miljöcertifierat.
För mer information om bolaget, besök www.erasteel.com

Erasteel Kloster AB logo

Arbetsgivare Erasteel Kloster AB

Region Dalarnas län

Bransch Administration, ekonomi, juridik, Industriell tillverkning

Sista ansökningsdag 2022-06-30

Om arbetsgivaren - Erasteel Kloster AB

Erasteel Kloster AB är den svenska delen av Erametkoncernen som bedriver forskning & utveckling samt produktion och försäljning av gasatomiserade pulvermetallurgiska produkter och snabbstål med världen som marknad. Vi är ca 360 medarbetare i Söderfors, Långshyttan och Vikmanshyttan och omsätter ca 1,5 miljard kronor. Bolaget är kvalitets- och miljöcertifierat.
För mer information om bolaget, besök www.erasteel.com

Skeppningsadministratör

Nu söker vi dig som aktivt vill bidra med kunnande och engagemang i förbättringsarbetet på Erasteel. Vi söker en erfaren person för att arbeta med skeppning och fakturering av våra långa stålprodukter. Skeppningen exporteras från Långshyttan till våra kunder i Europa, Nord- och Sydamerika samt Asien. 

Om rollen

I din roll kommer du att ta emot och besvara förfrågningar samt ansvara för att färdiga produkter skeppas och faktureras till våra kunder, säljbolag och agenter. Du ansvarar för bevakning av färdiga produkter för skeppning och säkerställer att leveransdokumenten stämmer överrens med överenkommelse, såväl som att du löser eventuella oklarheter med mottagare.

Du leder och deltar i genomförande av beslutade projekt och träffar överenskommelser med kund, säljbolag, agenter och transportörer. Du ansvarar för rembursbevakning, transporter, belopp, valuta, kvantitet, varubeskrivning, giltighetstid m.m och naturligtvis säkerställer du att lagar inom området följs.

Vårt erbjudande

Vi erbjuder en möjlighet till ett stimulerande arbete i ett globalt företag. Med utgångspunkt från våra grundläggande värderingar vill vi premiera teamwork, uppmärksamma varje medarbetare och uppmuntra att våra medarbetare delar med sig av sin kunskap till varandra.

Kompetenser

Vi söker dig med relevant utbildning och/eller erfarenhet av liknande tjänster. Du har god kommunikativ förmåga i tal och skrift både på svenska och engelska. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och tror att du är en noggrann och kommunikativ lagspelare som tar ansvar för dina arbetsuppgifter men som även stöttar kollegor vid behov. Flexibilitet är något vi strävar efter och värdesätter i vår verksamhet, vi tror därför att du är positiv till variation och att du är ansvarstagande. 

Övrigt

För mer information om befattningen ta då kontakt med:

Mikael Sandgren, Manager Supply Chain

Tel: 070-351 73 65

Mail: mikael.sandgren@eramet.com

Tommy Gustafsson, Fackliga kontakt Unionen

Tel: 070-285 68 05

Mail: tommy.gustafsson@eramet.com

Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag har passerat.

 
Vi ser fram emot din ansökan!

Krav

  • Relevant utbildning och/eller erfarenhet av liknande tjänster
  • God kommunikativ förmåga både i tal och skrift både på svenska och engelska