Sista ansökningsdag har passerat

Om arbetsgivaren - Meliva

Meliva är en bred vårdgrupp som växer på den svenska marknaden med primärvård, BVC och företagshälsa i fokus. Med innovativa vårdlösningar och en stark närvaro både fysiskt och digitalt, har vi ambitionen och kunskapen att bidra till utvecklingen av ett hållbart svenskt vårdsystem med patienten, kunden och vårdpersonalen i centrum.

Melivas resa i Sverige började under 2020 i samgåendet med ett flertal erfarna vårdgivare, och är redan en av landets allra största aktörer inom primärvård med omkring 90 000 listade patienter. Vi har en gedigen erfarenhet bakom oss med rötter från den finska vårdgivaren Mehiläinen, som sedan 1909 varit ledande inom sjuk- och hälsovården i vårt nordiska grannland. Mehiläinen var också tidigt drivande i digitaliseringen av vård i mobilen och datorn, en utveckling Meliva fortsätter att driva i Sverige.

Meliva logo

Arbetsgivare Meliva

Region Uppsala län

Bransch Data/IT

Sista ansökningsdag 2021-07-14

Om arbetsgivaren - Meliva

Meliva är en bred vårdgrupp som växer på den svenska marknaden med primärvård, BVC och företagshälsa i fokus. Med innovativa vårdlösningar och en stark närvaro både fysiskt och digitalt, har vi ambitionen och kunskapen att bidra till utvecklingen av ett hållbart svenskt vårdsystem med patienten, kunden och vårdpersonalen i centrum.

Melivas resa i Sverige började under 2020 i samgåendet med ett flertal erfarna vårdgivare, och är redan en av landets allra största aktörer inom primärvård med omkring 90 000 listade patienter. Vi har en gedigen erfarenhet bakom oss med rötter från den finska vårdgivaren Mehiläinen, som sedan 1909 varit ledande inom sjuk- och hälsovården i vårt nordiska grannland. Mehiläinen var också tidigt drivande i digitaliseringen av vård i mobilen och datorn, en utveckling Meliva fortsätter att driva i Sverige.

IT-tekniker

Helpdesktekniker/Supporttekniker

Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Om jobbet

Ekebygruppen arbetar inom vård och omsorg. Vi är cirka 150 medarbetare inom flera olika typer av verksamheter, bland annat flera vårdcentraler, den digitala hälso- och sjukvårdstjänsten Vårdhjälpen och rekryteringsplattformen LinkEtta. Vi växer och utvecklas, inte minst inom digitalisering och IT-stöd. Nu behöver vi utöka med en IT-tekniker.

Älskar du att arbeta med både hård- och mjukvara?

Vill du utvecklas och lära dig nya saker inom IT?

Tycker du om att samarbeta och supporta kollegor inom andra yrkesroller?

Är driftssäkerhet, utveckling och noggrannhet viktigt för dig?

Då är du kanske den person vi söker!

Kvalifikationer

Du behöver ha följande kunskaper:

  • Kunskap om Windows 10, Microsoft application package
  • Grundläggande kunskap om datanätverk
  • Grundläggande kunskap om datorkomponenter

 

Meriterande är om du har arbetat med:

  • IT-support
  • AWS och Wordpress

 

Du har relevant eftergymnasial utbildning, men vi förväntar oss inte att du kan allt när du börjar hos oss. Det viktiga är att du är hungrig på och har förmåga och nödvändiga grundkunskaper för att lära dig.

Om jobbet

Du tycker lika mycket om att jobba med IT-teknik som att hjälpa och supporta användarna av tekniken.

Du kommer att arbeta tillsammans med vår IT-ansvarige och ta ansvar för Ekebygruppens IT-infrastruktur, både hård- och mjukvara.

Du gillar att lösa problem. Du kommer att arbeta med underhåll av vår IT och supporta och hjälpa medarbetarna i Ekebygruppen.

Du kommer att arbeta med en stor variation av uppgifter och du måste klara att prioritera och tidvis arbeta under hög arbetsbelastning.

Ditt arbete kommer att bli omväxlande och stimulerande då Ekebygruppen är en teknikorienterad arbetsplats med höga ambitioner kring digitalisering och systemutveckling.

Tjänsten kommer att inledas med deltid (ca 40-60%) för att successivt utökas upp till heltid.

Arbetsuppgifter

  • IT-stöd till medarbetare med varierad IT-kunskap
  • Installation och underhålla av IT-utrustning
  • E-post-system, support och underhåll
  • Support gällande en stor variation av mjukvarusystem

 

Ansökan

Dra dig inte för att kontakta vår IT-ansvarige Manuel Maurette om du har frågor om denna tjänst!

manuel.maurette@ekebygruppen.se

Bifoga en beskrivning av dig och varför du tycker att du passar för jobbet, tillsammans med din CV.

Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden och vi uppmanar dig att skicka din ansökan snarast för att säkerställa att ansökan kommer med i processen. Vi ser med stort intresse fram emot din ansökan!

Krav

  • Svenska
  • Engelska
  • Helpdesktekniker/Supporttekniker -  1-2 års erfarenhet

Meriterande

  • Eftergymnasial utbildning två år eller längre inom Data