Samariterhemmet Diakoni logo

Arbetsgivare Samariterhemmet Diakoni

Region Uppsala län

Bransch Hälso- och sjukvård

Sista ansökningsdag 2022-12-31

Samordnare Hemvården

Samariterhemmet Diakoni söker Samordnare till Hemvården

Om oss

Vi är stolta över vår långa historia av medmänsklighet som vi arbetat med sedan 1882. Vi är en ekonomiskt och juridiskt självständig stiftelse på kristen värdegrund. Hos oss arbetar ca 90 personer inom social och diakonal verksamhet, vård och omsorg, hotell och konferens, fastigheter samt utbildning. Våra verksamheter finns mycket centralt i Uppsala.

 

Samariterhemmet befinner sig generellt i en expansionsfas och det gäller även vår Hemvård som vi vill ska växa och bli större. För närvarande är vår Hemvård en liten enhet bestående av ca 15 anställda och ett 40-tal kunder. Idag bor de flesta av våra kunder i Samariterhemmets egna hus, centralt i Uppsala. Under dagtid finns tillgång till sjuksköterska, sjukgymnast och arbetsterapeut.

Om tjänsten

Vi söker dig som är utbildad undersköterska och har erfarenhet av självständigt arbete inom hemtjänsten. Det är önskvärt att du har arbetat själv inom hemtjänsten. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.

Som samordnare leder, planerar, organiserar och utformar du verksamheten utifrån uppsatta mål inom fastställda ekonomiska ramar. Uppdraget har sin utgångspunkt i vår värdegrund Hopp, Livsglädje, Värdighet, Gemenskap, Helhet och Service. Du kommer att ha ansvar för personal och schemaläggning. Som samordnare är du direkt underställd verksamhetschefen och har ett ansvar för att skapa goda förutsättningar för samverkan inom verksamhetsområdet.

 Ditt team är nyckel till framgång, där din roll till stor del består av att planera, genomföra, följa upp och utveckla. För att lyckas i rollen är ditt ledarskap operativt och verksamhetsnära.

Du behöver vara ett föredöme för ett gott bemötande och leda personalen till en god kultur med ett personcentrerat förhållningssätt där våra kunder är alltid i centrum.

 

Tillträde snarast eller efter överenskommelse. Arbetstiderna är måndag-fredag 07:00-16:00

 Då vi har ett starkt samarbete inom vård och omsorg så kan det förekomma att man är behjälplig till Demensboendet Ebbagården när det gäller bemanningsplanering, schemaläggning vid semester, utbildning.

 

Arbetsuppgifter

- Bemanningsplanering och schemaläggning

- Frånvarohantering, kort- och långtidsfrånvaro mm

- Administration vid rekryteringar, ex bredvidgång och behörighetsbeställningar

- Systemstöd till medarbetarna

- Varubeställningar från interna och externa leverantörer

- Ha kontakt med olika vårdprofessioner, omsorgstagare och anhöriga

- Göra mätningar och ta fram statistik

- Övriga arbetsuppgifter delegerade av enhetschef som chefsstöd

- Hantera kontakter ang bilar, cyklar, lokal mm

 

Kompetens

 Undersköterskeutbildning och erfarenhet av hemsjukvård är meriterande.

För rollen behöver du ha erfarenhet från arbetsledande roll inom äldreomsorg samt av samverkan med myndigheter, primärvård och har goda kunskaper i hemtjänstens arbetsprocesser.

Du har tidigare jobbat med schemaläggning, rekrytering, personalplanering och insatsplanering och har goda kunskaper i systematiskt arbetsmiljöarbete.

Det är meriterande om du har kunskap i Epsilon/Mobilomsorg/Planit och Phoniro

För att lyckas i detta uppdrag behöver du vara flexibel och ha förmågan att snabbt anpassa till nya omständigheter och ta initiativ för att nå gemensamma mål.

Du har ett coachande förhållningssätt gentemot dina medarbetare och entusiasmerar dem att tillsammans med dig nå förväntade resultat - allt med brukarnas bästa i fokus.

Vi som arbetar här har alltid individens behov i centrum och samverkar för att uppnå bästa resultat.

 

Upplysningar

För mer information om tjänsten kan du kontakta Emad Hammoud Verksamhetschef, 0730-59 59 99 emad.hammoud@samariterhemmet.se

 

Urvalsprocessen sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen, skicka därför in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 31 december 2022

 Vi undanber oss kontakter från andra annonsörer och rekryteringsföretag.

Välkommen med din ansökan!

Krav

 

  • Slutförd gymnasieutbildning- gärna med inriktning mot vård eller annan utbildning som arbetsgivaren finner lämplig.
  • Det är viktigt att du kan uttrycka dig väl i det svenska språket- såväl i tal som skrift.
  • Kan cykla
  • Vaccination mot Covid-19 vid nyanställning
  • God Datorvana

Meriterande

 

  • Erfarenhet av planeringsverktyget Mobil Omsorg ( Alfa eCare )
  • Gärna att du är utbildad undersköterska
  • Erfarenhet av schemaläggning, rekrytering, personalplanering och insatsplanering och har goda kunskaper i systematiskt arbetsmiljöarbete.
  • Tidigare arbete i hemtjänst eller andra serviceyrken inom samordning eller planering
  • B-körkort