Kundcenter Platen
Sista ansökningsdag har passerat

Om arbetsgivaren - Bostadsstiftelsen Platen

Bostadsstiftelsen Platen är det allmännyttiga bostadsbolaget i Motala med det förtroendefulla uppdraget att sköta, vårda och utveckla våra hyresgästers hem vilket ställer höga krav på oss och våra samarbetspartners. Vi ska erbjuda väl underhållna och framtidsinriktade fastigheter, bostäder och boendemiljöer.  Vi strävar mot vår vision - Ett samhälle för generationer. Vi är idag ca 80 medarbetare inom olika yrkesgrupper på Platen och omsätter ca 540 Mkr.

Bostadsstiftelsen Platen logo

Arbetsgivare Bostadsstiftelsen Platen

Region Östergötlands län

Bransch Administration, ekonomi, juridik, Försäljning, inköp, marknadsföring

Sista ansökningsdag 2023-10-22

Om arbetsgivaren - Bostadsstiftelsen Platen

Bostadsstiftelsen Platen är det allmännyttiga bostadsbolaget i Motala med det förtroendefulla uppdraget att sköta, vårda och utveckla våra hyresgästers hem vilket ställer höga krav på oss och våra samarbetspartners. Vi ska erbjuda väl underhållna och framtidsinriktade fastigheter, bostäder och boendemiljöer.  Vi strävar mot vår vision - Ett samhälle för generationer. Vi är idag ca 80 medarbetare inom olika yrkesgrupper på Platen och omsätter ca 540 Mkr.

Medarbetare till vårt Kundcenter, vikariat

Trivs du i en omväxlande arbetsvardag och har erfarenhet av kundbemötande och administration? Då kan det vara dig vi söker till teamet på kundcenter! Hos oss på Platen får du möjlighet att arbeta i ett stabilt, öppet och vänligt företag med engagerade och trevliga arbetskamrater. Vi ser fram emot din ansökan!

Om rollen

Som kundcentermedarbetare hos oss får du en central roll i företaget med många kontaktytor, såväl internt som externt. Du är ansiktet utåt och kommunicerar med våra kunder och hyresgäster via chatt, telefon, mail och personliga besök. Du kommer att ingå i vårt kundcenterteam som består av tio personer, men du samverkar även med de flesta funktioner inom företaget.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att vara:

  • Hantera uppsägningar av bostadslägenheter och komplement.
  • Boka och genomföra för- och avflyttningsbesiktning.
  • Beställningar av lägenhetsunderhåll.
  • Publicera, avpublicera och fördela lägenheter och komplement till ordinarie bostadskö.
  • Boka och genomföra visningar. 
  • Upprätta och underteckna hyresavtal.
  • Hantera, registrera och administrera inkommande ärenden, frågor och felanmälningar från hyresgäster och andra. 
  • Hantering av nyckelutlämning till hyresgäster och entreprenörer.  

Är du den vi söker?

Vi ser att du har några års erfarenhet inom kundtjänst och vana av administrativt arbete. Du har som lägst en gymnasieutbildning med inriktning service, administration eller motsvarande. Du har B-körkort och är en van dator- och systemanvändare. Har du erfarenhet av Vitec, R-CARD och/eller Assa ser vi det som meriterande. Det är även meriterande om du har kännedom om hyreslagstiftningen samt erfarenhet av lägenhetsbesiktningar och/eller nyckelhantering. Mycket goda kunskaper i svenska samt goda kunskaper i engelska är krav för tjänsten, har du dessutom kunskaper i andra språk ser vi det som ett plus.

För att lyckas och trivas hos oss ser vi att du som person är handlingskraftig med god förmåga att fatta beslut. Du trivs i ett omväxlande arbete och kan självständigt prioritera och ta ansvar för dina arbetsuppgifter. Eftersom du i din roll kommer att möta människor i olika livssituationer och med olika behov ser vi även att du är kommunikativ, trygg i dig själv och har hög integritet. För oss är det en självklarhet med förståelse och respekt för människors olika bakgrund, självklart delar du det synsättet med oss. 

Våra värderingar

Platens medarbetare lever Platens värdegrund och arbetar mot vår gemensamma vision. Verksamheten präglas av våra värderingar; Respekt – Engagemang – Delaktighet och Ansvar. Som medarbetare på Platen är samarbete med alla, både inom och utanför den egna avdelningen, en självklarhet.

Medarbetarskap på Platen innebär:

  • Att ta initiativ och ansvar för sina egna och kollegornas arbetsuppgifter
  • Att vilja lära och utvecklas
  • Att dela med sig av kunskap och erfarenhet och ta del av andras kunskap och erfarenhet
  • Att arbeta med ett engagerat och reflekterande förhållningssätt
  • Att vara medveten om sin roll ur ett helhetsperspektiv, och verka för att nå uppsatta mål

Annat viktigt att veta:

Tjänsten är ett vikariat på heltid till sista oktober 2024, med möjlighet till förlängning. Du är placerad vid vårt huvudkontor centralt i Motala intill Vätterns strand.

Vid eventuella frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta kundcenterchef Linda Granbrink på linda.granbrink@platen.se.

Facklig kontaktperson: Helene Orrstenius, helene.orrstenius@platen.se 

Vi hanterar ansökningar löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. 

Välkommen med din ansökan!

Krav

  • Några års erfarenhet inom kundtjänst och vana av administrativt arbete
  • Som lägst en gymnasieutbildning med inriktning service, administration eller motsvarande
  • B-körkort
  • Van dator- och systemanvändare
  • Mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska

Meriterande

  • Erfarenhet av Vitec, R-CARD och/eller Assa
  • Erfarenhet av lägenhetsbesiktningar och/eller nyckelhantering
  • Kännedom om hyreslagstiftningen
  • Kunskaper i andra språk