Platsannonsbild höger
Sista ansökningsdag har passerat

Om arbetsgivaren - Alma Assistans

Alma Assistans är ett rikstäckande företag verksamma inom branschområdet personlig assistans. Alma har sedan starten 2010 successivt vuxit från ett litet företag till ett medelstort företag med drygt 700 personliga assistenter över hela Sverige. Vi strävar inte efter att bli störst utan bäst, bäst på att utföra assistans av god kvalitet. Vi vet att goda relationer med kunder och medarbetare är en förutsättning till en väl fungerande assistans.

Alma Assistans är en del a Friab-koncernen som med hög kompetens, stort engagemang och ett varmt bemötande arbetar för att skapa en positiv miljö med individen i fokus. Friab grundades år 2001 och består av flera specialiserade verksamheter som tillsammans utgör en organisation med stor bredd.

Alma Assistans logo

Arbetsgivare Alma Assistans

Region Stockholms län

Bransch Administration, ekonomi, juridik, Hälso- och sjukvård, Socialt arbete

Sista ansökningsdag 2022-01-09

Om arbetsgivaren - Alma Assistans

Alma Assistans är ett rikstäckande företag verksamma inom branschområdet personlig assistans. Alma har sedan starten 2010 successivt vuxit från ett litet företag till ett medelstort företag med drygt 700 personliga assistenter över hela Sverige. Vi strävar inte efter att bli störst utan bäst, bäst på att utföra assistans av god kvalitet. Vi vet att goda relationer med kunder och medarbetare är en förutsättning till en väl fungerande assistans.

Alma Assistans är en del a Friab-koncernen som med hög kompetens, stort engagemang och ett varmt bemötande arbetar för att skapa en positiv miljö med individen i fokus. Friab grundades år 2001 och består av flera specialiserade verksamheter som tillsammans utgör en organisation med stor bredd.

Personal- och Kundansvarig inom personlig assistans till Stockholm

Vi är ett engagerat företag med helhetstänk som söker personal- och kundansvarig till vårt nya kontor i Stockholm.

Som personal- och kundansvarig hos oss får du möjlighet till ett självständigt arbete med mycket frihet under ansvar. Tillsammans med dina kunder och din personal formar du en individuellt anpassad och väl fungerande assistans. 

På Alma är det högt i tak och kollegorna finns alltid nära till hands om du behöver ett bollplank, eller stöd i någon fråga. Vi är vana att jobba i ett högt tempo med stort ansvar och vi har nära till skratt och glömmer aldrig bort att måna om varandra. 

Om dig 

Vi söker dig som har kunskap inom LSS och har minst ett par år av ledarerfarenhet eller i annan samordnande roll med personal-/ bemanningsansvar. Har du tidigare erfarenhet av personlig assistans så är det ett plus. B-körkort är ett krav eftersom du behöver kunna ta dig ut till våra kunder.

Som person är du självständig i ditt arbete och gillar att ta eget ansvar. Du har en god samarbetsförmåga och en stark känsla för service. För att lyckas i rollen är det även viktigt att du har ett lösningsfokuserat arbetssätt. 

Annat viktigt att veta

Tjänsten är heltid tillsvidare med sex månaders provanställning. 

Urval sker löpande, så vänta inte med din ansökan.  

Sista ansökningsdag 9 januari 2022.

Tillträde enligt överenskommelse.

Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Anders Drugge, Regionchef, 070-341 40 70 alternativt anders.drugge@almaassistans.se

Välkommen till Almas värld!

Om vill läsa mer om Alma Assistans, besök gärna www.almaassistans.se 

Krav

  • Kunskap inom LSS
  • Minst ett par års ledarerfarenhet eller av en samordnande roll med personal/-bemanningsansvar
  • B-körkort

Meriterande

  • Tidigare erfarenhet av personlig assistans