Platsannonsbild höger
Sista ansökningsdag har passerat

Om arbetsgivaren - Alma Assistans

Alma Assistans är ett rikstäckande företag verksamma inom branschområdet personlig assistans. Alma har sedan starten 2010 successivt vuxit från ett litet företag till ett medelstort företag med drygt 700 personliga assistenter över hela Sverige. Vi strävar inte efter att bli störst utan bäst, bäst på att utföra assistans av god kvalitet. Vi vet att goda relationer med kunder och medarbetare är en förutsättning till en väl fungerande assistans.

Alma Assistans är en del a Friab-koncernen som med hög kompetens, stort engagemang och ett varmt bemötande arbetar för att skapa en positiv miljö med individen i fokus. Friab grundades år 2001 och består av flera specialiserade verksamheter som tillsammans utgör en organisation med stor bredd.

Alma Assistans logo

Arbetsgivare Alma Assistans

Region Uppsala län

Bransch Hälso- och sjukvård, Socialt arbete

Sista ansökningsdag 2020-01-18

Om arbetsgivaren - Alma Assistans

Alma Assistans är ett rikstäckande företag verksamma inom branschområdet personlig assistans. Alma har sedan starten 2010 successivt vuxit från ett litet företag till ett medelstort företag med drygt 700 personliga assistenter över hela Sverige. Vi strävar inte efter att bli störst utan bäst, bäst på att utföra assistans av god kvalitet. Vi vet att goda relationer med kunder och medarbetare är en förutsättning till en väl fungerande assistans.

Alma Assistans är en del a Friab-koncernen som med hög kompetens, stort engagemang och ett varmt bemötande arbetar för att skapa en positiv miljö med individen i fokus. Friab grundades år 2001 och består av flera specialiserade verksamheter som tillsammans utgör en organisation med stor bredd.

Personal- och kundansvarig inom personlig assistans till Uppsala

Vi är ett engagerat företag med helhetstänk som söker en personal- och kundansvarig till vårt huvudkontor i Uppsala. Vi söker dig som har kunskap inom LSS och är en erfaren chef inom personlig assistans.

Som personal- och kundansvarig hos oss får du möjlighet till ett självständigt arbete med mycket frihet under ansvar. Tillsammans med dina kunder och din personal formar du individuellt anpassad och väl fungerande assistans.

På kontoret är det högt i tak och kollegorna finns alltid nära till hands om du behöver ett bollplank eller stöd i en fråga. Vi är vana att jobba i ett högt tempo med stort ansvar och vi har nära till skratt och glömmer aldrig bort att måna om varandra.

Vi söker dig som:

  • har tidigare erfarenhet från personlig assistans
  • har känsla för service och är van att bemöta människor i olika situationer
  • har ett lösningsfokuserat arbetssätt
  • har god samarbetsförmåga
  • har en stor portion humor
  • har minst ett par års erfarenhet av personalansvar
  • innehar B-körkort

Tjänsten är heltid tillsvidare med sex månaders provanställning.

Urval sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Helene Karlsson, Verksamhetschef, på 036-160 626 alternativt helene.karlsson@almaassistans.se.

Välkommen till oss!

Om vill läsa mer om Alma Assistans, besök gärna www.almaassistans.se.