Platsannonsbild höger
Sista ansökningsdag har passerat

Om arbetsgivaren - Alma Assistans

Alma Assistans är ett rikstäckande företag verksamma inom branschområdet personlig assistans. Alma har sedan starten 2010 successivt vuxit från ett litet företag till ett medelstort företag med drygt 700 personliga assistenter över hela Sverige. Vi strävar inte efter att bli störst utan bäst, bäst på att utföra assistans av god kvalitet. Vi vet att goda relationer med kunder och medarbetare är en förutsättning till en väl fungerande assistans.

Alma Assistans är en del a Friab-koncernen som med hög kompetens, stort engagemang och ett varmt bemötande arbetar för att skapa en positiv miljö med individen i fokus. Friab grundades år 2001 och består av flera specialiserade verksamheter som tillsammans utgör en organisation med stor bredd.

Alma Assistans logo

Arbetsgivare Alma Assistans

Region Östergötlands län, Uppsala län, Stockholms län, Jönköpings län

Bransch Administration, ekonomi, juridik, Hälso- och sjukvård, Socialt arbete

Sista ansökningsdag 2022-06-19

Om arbetsgivaren - Alma Assistans

Alma Assistans är ett rikstäckande företag verksamma inom branschområdet personlig assistans. Alma har sedan starten 2010 successivt vuxit från ett litet företag till ett medelstort företag med drygt 700 personliga assistenter över hela Sverige. Vi strävar inte efter att bli störst utan bäst, bäst på att utföra assistans av god kvalitet. Vi vet att goda relationer med kunder och medarbetare är en förutsättning till en väl fungerande assistans.

Alma Assistans är en del a Friab-koncernen som med hög kompetens, stort engagemang och ett varmt bemötande arbetar för att skapa en positiv miljö med individen i fokus. Friab grundades år 2001 och består av flera specialiserade verksamheter som tillsammans utgör en organisation med stor bredd.

Kund- och personalansvarig inom personlig assistans

Just nu söker vi på Alma Assistans Kundansvariga till Stockholm/Uppsala och Jönköping/Linköping. Vill du utvecklas i en organisation med hjärtat på rätt ställe där det personliga mötet och relationer är A och O? Då kan du vara den vi söker! Vi är det familjära bolaget med de stora resurserna.

Om tjänsten

Som Kund- och personalansvarig hos oss får du ett omväxlande arbete med mycket frihet under ansvar. Du arbetar nära kunder och personal men i din roll har du även kontakt med myndigheter som kommun och försäkringskassa. Tillsammans med dina kunder och din personal formar du en individuellt anpassad och väl fungerande assistans. Du kommer att arbeta med den dagliga driften och sköta alltifrån rekrytering och bemanning till schemaläggning och arbetsmiljöfrågor.

Alma Assistans är det medelstora bolaget med de stora resurserna. Hos oss är det högt i tak och kollegorna finns alltid nära till hands om du behöver ett bollplank, eller stöd i någon fråga. På Alma är vi vana att jobba i ett högt tempo med stort ansvar och vi har nära till skratt och glömmer aldrig bort att måna om varandra. 

Om dig 

Vi söker dig som har kunskap inom LSS och annan relevant lagstiftning som tex arbetstidslagen. Du har minst ett par år av ledarerfarenhet med personal-/ bemanningsansvar. Har du tidigare erfarenhet av personlig assistans är det ett plus. Har du erfarenhet av olika funktionsvariationer ser vi det som meriterande. B-körkort är ett krav eftersom du behöver kunna ta dig ut till våra kunder.

Du är självständig i ditt arbete och gillar att ta eget ansvar. Du har en god samarbetsförmåga och en stark känsla för service. Som person tycker du om att ha kontakt med flera olika typer av människor, det mänskliga mötet är viktigt för dig. För att lyckas i rollen är det även viktigt att du har ett lösningsfokuserat arbetssätt och att du arbetar proaktivt och strukturerat.

Annat viktigt att veta

Tjänsten är heltid tillsvidare, tillträde enligt överenskommelse.

Välkommen med din ansökan senast den 19 juni 2022. Urval och intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden.

Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Heléne Karlsson, regionchef Syd på 036-16 06 26 eller på helene.karlsson@almaassistans.se

Välkommen till oss! 

Om vill läsa mer om Alma Assistans, besök gärna www.almaassistans.se. 

Krav

  • Kunskap inom LSS och annan relevant lagstiftning som arbetstidslagen
  • Minst ett par års ledarerfarenhet med personal/-bemanningsansvar
  • B-körkort

Meriterande

  • Tidigare erfarenhet av personlig assistans
  • Erfarenhet av olika funktionsvariationer