Personal

Om arbetsgivaren - AB Skövdebostäder

Vi är Skövdes ledande hyresvärd. Vi tar ansvar och vi går före - både när det gäller miljö, sociala frågor och trygga bostadsområden. Det handlar också om att skapa prisvärda hem med god service och standard. Skövdebostäder utvecklar Skövde - till en ny nivå.

Skövdebostäder bygger, förvaltar och erbjuder hållbara, prisvärda bostäder för alla som vill leva i Skövde. Vi bidrar också till att stärka och utveckla de stadsdelar där våra hyresgäster bor. Vi är ett bolag i ständig utveckling och har också höga målsättningar kring kundnöjdhet, hållbarhet, produktion och underhåll. Våra drygt 100 medarbetare gör ett fantastiskt arbete varje dag för våra hyresgästers skull. Och våra hyresgäster tillhör de nöjdaste i Sverige.

Ett av bolagets viktigaste mål är att våra medarbetare är goda ambassadörer och vill rekommendera oss som arbetsgivare. Vi har ett eNPS på 58 (employee Net Promotor Score) och det är vi stolta över. Det är viktigt för oss att våra medarbetare trivs och mår bra på jobbet. Vi vill ha engagerade medarbetare som vill arbeta i en organisation som prioriterar att vara kundnära, omtänksamma, ambitiösa och långsiktiga. Dessa värderingar är vår kompass i vardagen. Den påverkar hur vi jobbar, hur vi fattar beslut och hur vi bemöter människor. Därför uppmuntrar vi nya initiativ och idéer som kan förbättra verksamheten. Vi är förändringsbenägna, nyfikna och söker aktivt ny kunskap och nya idéer. Vi ger också stor frihet till våra medarbetare att ta ansvar för och utveckla sitt arbetsområde.

Vi hoppas du vill bli en av oss!

AB Skövdebostäder logo

Arbetsgivare AB Skövdebostäder

Region Västra Götalands län

Bransch Administration, ekonomi, juridik, Försäljning, inköp, marknadsföring

Sista ansökningsdag 2022-08-07

Om arbetsgivaren - AB Skövdebostäder

Vi är Skövdes ledande hyresvärd. Vi tar ansvar och vi går före - både när det gäller miljö, sociala frågor och trygga bostadsområden. Det handlar också om att skapa prisvärda hem med god service och standard. Skövdebostäder utvecklar Skövde - till en ny nivå.

Skövdebostäder bygger, förvaltar och erbjuder hållbara, prisvärda bostäder för alla som vill leva i Skövde. Vi bidrar också till att stärka och utveckla de stadsdelar där våra hyresgäster bor. Vi är ett bolag i ständig utveckling och har också höga målsättningar kring kundnöjdhet, hållbarhet, produktion och underhåll. Våra drygt 100 medarbetare gör ett fantastiskt arbete varje dag för våra hyresgästers skull. Och våra hyresgäster tillhör de nöjdaste i Sverige.

Ett av bolagets viktigaste mål är att våra medarbetare är goda ambassadörer och vill rekommendera oss som arbetsgivare. Vi har ett eNPS på 58 (employee Net Promotor Score) och det är vi stolta över. Det är viktigt för oss att våra medarbetare trivs och mår bra på jobbet. Vi vill ha engagerade medarbetare som vill arbeta i en organisation som prioriterar att vara kundnära, omtänksamma, ambitiösa och långsiktiga. Dessa värderingar är vår kompass i vardagen. Den påverkar hur vi jobbar, hur vi fattar beslut och hur vi bemöter människor. Därför uppmuntrar vi nya initiativ och idéer som kan förbättra verksamheten. Vi är förändringsbenägna, nyfikna och söker aktivt ny kunskap och nya idéer. Vi ger också stor frihet till våra medarbetare att ta ansvar för och utveckla sitt arbetsområde.

Vi hoppas du vill bli en av oss!

Upphandlare/inköpssamordnare

Nu söker vi en upphandlare med ansvar för att samordna vårt inköpsarbete på Skövdebostäder. Tjänsten är en del av vår avdelning för inköp och hållbarhet och vänder sig till dig som har en god affärsförståelse och stort intresse för upphandlingar och inköpsfrågor och som vill vara med och utveckla inköpsverksamheten utifrån hållbarhetsperspektivet.  Bolaget omfattas av lagen om offentlig upphandling (LOU) och vi ser gärna att du har erfarenhet från upphandling i offentlig verksamhet.

Arbetsuppgifter

Som upphandlare/inköpssamordnare består dina arbetsuppgifter i huvudsak av att samordna inköp och upphandlingar i egen regi, men också utifrån centrala ramavtal tecknade via branschgemensam inköpscentral (HBV).

Övriga arbetsuppgifter:

  • I samarbete med avdelningarnas avtalsansvariga stödja och samordna processen genom att ta fram upphandlingsunderlag från förstudie till kontraktsskrivning i enlighet med LOU.
  • Publicera och administrera upphandlingar och konkurrensutsättningar
  • Administrera upphandlingsverktyget
  • Samordna företagets inköpsarbete och kvalitetssäkra inköpsprocessen
  • Kvalitetssäkra system för leverantörsuppföljningar.
  • Kontinuerligt följa upp inköp och statistik.
  • Stöd och rådgivning till övriga medarbetare i inköpsfrågor.
  • Integrera hållbarhetsaspekter i upphandlingar och inköp
  • Följa upp och revidera rutiner samt olika upphandlingsdokument

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning inom inköp eller ekonomi från högskola, universitet eller yrkeshögskola alternativt har förvärvat motsvarande kunskaper genom yrkeserfarenhet, gärna med erfarenhet inom offentlig upphandlingsverksamhet. Du har goda kunskaper inom inköpsprocesser och avtalsrätt samt en god analytisk förmåga och ett strukturerat arbetssätt. Förmågan att kommunicera i både tal och skrift är viktig i rollen och du behöver kunna arbeta med hög grad av självständighet men även samarbeta och ha en drivande förmåga i olika gruppkonstellationer. Du har goda kunskaper inom Office-programmen och för tjänsten är det meriterande om du har arbetat med upphandlingsverktyget TendSign eller andra inköpsrelaterade system och analysverktyg.  Andra meriterande kunskaper är utbildning och erfarenhet inom juridiska områden såsom affärsjuridik, LOU och entreprenadjuridik.

Varaktighet och kontakt

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde omgående eller enligt överenskommelse. Vill du veta mer kontaktar du Thomas Olsson, chef för inköp och hållbarhet på telefon 0500-47 74 15 (semester 23 juni - 15 juli). Facklig företrädare för Vision Mattias Eriksson nås på telefon 0500-47 74 07.

Ansökan

Vi vill ha din ansökan senast den 7 augusti 2022. Urval kan komma att göras löpande under ansökningstiden.

Vi undanber oss kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av annonser i samband med denna rekrytering.

Krav

  • B-körkort.

Meriterande

  • Akademisk utbildning inom inköp eller ekonomi.
  • God kompetens inom inköpsprocesser och avtalsrätt.
  • Kompetens inom affärsjuridik, LOU och entreprenadjuridik.
  • Erfarenhet av upphandling inom offentlig verksamhet.
  • Erfarenhet av arbete i TendSign eller andra inköpsrelaterade system och analysverktyg.