Platsannonsbild höger
Sista ansökningsdag har passerat

Om arbetsgivaren - Kinnarps Nyköping

Kinnarps i Nyköping har det juridiska namnet Kontorsfackhandlarna i Nyköping AB, och är ett lokalt ägt, Nyköpingsföretag som startades 1973, vi arbetar under varumärket Kinnarps inom Nyköpings- Oxelösunds- Gnesta- och Trosa -Kommuner men täcker in hela Sverige på 42 platser tillsammans med våra kollegor inom Kinnarps gruppen. På Gumsbacken i Nyköping finns även varumärket Gibon, som vi delar lokaler med.

Kinnarps Nyköping logo

Arbetsgivare Kinnarps Nyköping

Region Södermanlands län

Bransch Försäljning, inköp, marknadsföring

Sista ansökningsdag 2023-06-11

Om arbetsgivaren - Kinnarps Nyköping

Kinnarps i Nyköping har det juridiska namnet Kontorsfackhandlarna i Nyköping AB, och är ett lokalt ägt, Nyköpingsföretag som startades 1973, vi arbetar under varumärket Kinnarps inom Nyköpings- Oxelösunds- Gnesta- och Trosa -Kommuner men täcker in hela Sverige på 42 platser tillsammans med våra kollegor inom Kinnarps gruppen. På Gumsbacken i Nyköping finns även varumärket Gibon, som vi delar lokaler med.

Inredningssäljare

Kinnarps i Nyköping expanderar och behöver en ny medarbetare!

Vi erbjuder en tjänst i ett professionellt, stabilt och framåtlutat team med stor potential, med målsättning att ta marknadsandelar. Du kommer att jobba i ett lag med entusiastiska kollegor, med utvecklingsmöjlighet. Vårt breda sortiment av produkter och tjänster inom segmenten Next- Office/ Education/Care ger dig tillgång till marknadens mest intressanta och kompletta inredningsportfölj.

Som inredningssäljare tar du emot kunder i vårt showroom och tar den första kontakten. Du visar produkter och funktioner, gör inredningsförslag och lämnar prisuppgifter. Du kommer följa ordern från beställning till leverans och uppföljning. Du stöttar också säljteamet och tar fram uppgifter och underlag till anbud och offerter. 

Din profil:

Då rollen är kontaktintensiv och ställer höga krav på aktivitet och flexibilitet behöver du vara noggrann, strukturerad och ha intresse och förmåga att snabbt kunna sätta dig in i olika system som stöttar det dagliga arbetet.  Du har ett öppet och serviceinriktat förhållningssätt samt mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. 

Denna roll passar dig som har:

  • Minst gymnasiekompetens eller motsvarande kunskaper, gärna inom ekonomi eller försäljning
  • Körkort klass B
  • Goda kunskaper inom officepaketen

Du kommer få utbildning i vårt affärssystem Pyramid, offert och ritningsprogram Configura och säljstödsprogram/CRM Caesar.

Följande kunskaper är meriterande:

  • Arbetslivserfarenhet från kundservice eller innesälj.
  • Erfarenhet från B2B eller B2C försäljning
  • Kunskap om Offentlig upphandling och avtal inom kommun, stat och region
  • Erfarenhet från inredningsbranschen
  • Färdigheter från säljstödsprogram, affärssystem och rit/offertprogram 

Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse

Placeringsort: Nyköping, Gumsbackevägen 12.

Varaktighet: Tillsvidareanställning.

Arbetstid: Heltid, dagtid

Ansökan: Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsens utgång.

Välkommen med din ansökan senast 2023-06-11

Kontaktperson: Conny Persson 0155-20 58 11 conny.persson@kinnarps.se för frågor och mer info men vi vill att du skickar in din ansökan med personligt brev, cv och gärna referenser genom knappen "sök detta jobb"