Supply Chain Manager - Techsam Electronics
Sista ansökningsdag har passerat

Om arbetsgivaren - Techsam Electronics

Techsam Electronics är en av Sveriges starkaste legotillverkare av elektronikapplikationer från prototyp till färdig produkt. Vi erbjuder våra kunder allt under ett tak och med hög kunskap, välinvesterad maskinpark samt engagerad personal skall vi vara en komplett leverantör med högt kvalitetsinnehåll. Från vår start 2003 har Techsam Electronics stadigt utökat både teknikpark och antal anställda och är för närvarande över 80 personer.

Techsam Electronics logo

Arbetsgivare Techsam Electronics

Region Västerbottens län

Bransch Administration, ekonomi, juridik, Försäljning, inköp, marknadsföring, Industriell tillverkning

Sista ansökningsdag 2024-02-18

Om arbetsgivaren - Techsam Electronics

Techsam Electronics är en av Sveriges starkaste legotillverkare av elektronikapplikationer från prototyp till färdig produkt. Vi erbjuder våra kunder allt under ett tak och med hög kunskap, välinvesterad maskinpark samt engagerad personal skall vi vara en komplett leverantör med högt kvalitetsinnehåll. Från vår start 2003 har Techsam Electronics stadigt utökat både teknikpark och antal anställda och är för närvarande över 80 personer.

Supply Chain Manager

Techsam Electronics fortsätter att växa och nu behöver vi förstärka organisationen med en Supply Chain Manager. Hos oss får du en viktig roll i en prestigelös och trygg organisation som präglas av gemenskap och engagemang. Har du minst fem års erfarenhet av kvalificerat arbete som inköpare, samt har kunskap om Supply Chain Management och vill ta nästa steg i din karriär? Då kan detta vara din nästa utmaning! 

Om tjänsten

Som Supply Chain Manager ansvarar du för att ett effektivt komponentflöde uppnås genom att övervaka, optimera samt utveckla processer och arbetssätt för hela varuflödeskedjan, från inköp till leverans av färdiga produkter till kund. Du ansvarar för strategiska frågor, så som leverantörsrelationer och förhandlingar, supply chain optimeringar, logistikfrågor, men arbetar också operativt med inköp. 
Då rollen är ny kommer du kunna utforma den utifrån verksamhetens behov, din erfarenhet och kunskap samt företagets utveckling. 

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:

  • Realisera besparingar och optimera lagernivåer och varuflödet
  • Sätta och följa upp KPI:er samt genomföra åtgärder för att förbättra dem
  • Planera, koordinera och utveckla inköpsarbetet
  • Bearbeta och utveckla leverantörsrelationer

Du ingår i ledningsgruppen och kommer att ha personalansvar. Du har nära samverkan med inköp men även med övriga funktioner inom organisationen, så som lager, logistik och produktionsplanering. Du kommer även att ansvara för externa kontakter så som leverantörer, logistikföretag och kunder. Du rapporterar till VD. 

Är du den vi söker? 

  • Vi ser att du redan idag arbetar som Supply chain manager alternativt har minst fem års erfarenhet av kvalificerat inköpsarbete där du arbetar nära en Supply chain manager.
  • Du har god vana av att använda Excel och affärssystem som arbetsverktyg, det är en fördel om du har erfarenhet av affärssystemet Pyramid.
  • Du skall ha arbetat med leverantörsförhandling.
  • Du skall ha erfarenhet av att sätta och följa upp KPI:er.
  • God svenska och engelska i såväl tal som skrift är krav för tjänsten. 
  • Har du en relevant eftergymnasial utbildning inom inköp eller motsvarande är det meriterande men inte ett krav utan kan ersättas med gedigen arbetslivserfarenhet.

Som person ser vi att du är: 

  • Strukturerad och analytisk och tycker därmed om att arbeta med nyckeltal, prognoser och strategier.
  • Då vi agerar i en marknad med snabb utveckling är det viktigt att du har en god problemlösningsförmåga och tycker om att ta dig an nya problem på ett strukturerat sätt.
  • Du är självgående, initiativtagande och trivs i en roll där du får arbeta med utveckling.
  • Vi är en organisation som tillsammans arbetar mot mål som vi satt upp gemensamt och för att trivas hos oss förväntas du därför vara prestigelös, ha en god samarbets- och kommunikationsförmåga och tycka om att arbeta serviceinriktat mot dina kollegor.
  • Då du kommer att spela en central roll i vår framtid är det viktigt att du är duktig på att skapa förståelse för nya arbetssätt och på att uthålligt driva och pedagogiskt visa vägen för ett gemensamt arbetssätt som tas fram tillsammans med medarbetarna.

Vad kan vi erbjuda dig?

Du erbjuds en viktig roll i en trygg, stabil och växande organisation med goda möjligheter att utvecklas i ditt eget arbete men även vara med och både påverka och bidra till Techsam Electronics fortsatta utveckling. Vi är ett engagerat gäng som tycker om att arbeta tillsammans. Vår kultur präglas av medarbetarstyrd utveckling.

Vi arbetar efter vår värdegrund:
Trygghet, Öppenhet, Personliga, Omhändertagande och Långsiktigt framåtblickande och vi förutsätter att du delar våra värderingar. 

Annat viktigt att veta

Tjänsten avser en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. 

Placeringsort: Robertsfors 

Vid eventuella frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Antony Wiklund, VD på 0934-532476.      

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi ser fram emot din ansökan!

Krav

  • Minst fem års erfarenhet som inköpare där du arbetat nära eller arbetar som Supply chain manager eller liknande
  • God vana av att arbeta i Excel och affärssystem 
  • Erfarenhet av att sätta upp KPI:er samt lägga strategier för att nå dem och prognoser som visar om du är på rätt väg
  • Erfarenhet av förhandling
  • Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift 

Meriterande

  • Relevant eftergymnasial utbildning inom inköp eller motsvarande
  • Erfarenhet av att arbeta i affärssystemet Pyramid
  • Erfarenhet av personalansvar