inline-image

Om arbetsgivaren

Happydress AB är ett klädföretag som genom varumärket House of Lola säljer egendesignade vuxen- och barnkläder och skor via egen webbshop samt via hemförsäljning - Priority shopping. Företaget startades 2008 och har sedan starten haft en mycket snabb tillväxttakt. 2013 utnämndes Happydress AB, utav Dagens Industri, till Sveriges 5:e snabbast växande företag i alla branscher och blev vinnare av gasellpriset i Uppsala län. Vi har idag ca 200 säljare inom Priority shopping i både Finland och i Sverige samt 35 administrativt anställda personer. Happydress administrativa kontor är placerat i Uppsala och företagets lager-/logistikcenter är placerat i Enköping. Företaget är präglat av ett personligt förhållningssätt inom personalgruppen där omtanke tillsammans med hög arbetsmoral och en vilja att ta ansvar är viktiga hörnstenar.

company-image
Arbetsgivare Happydress AB
Region Uppsala län
Bransch Försäljning, inköp, marknadsföring
Sista ansökningsdag 2018-11-24

Om arbetsgivaren

Happydress AB är ett klädföretag som genom varumärket House of Lola säljer egendesignade vuxen- och barnkläder och skor via egen webbshop samt via hemförsäljning - Priority shopping. Företaget startades 2008 och har sedan starten haft en mycket snabb tillväxttakt. 2013 utnämndes Happydress AB, utav Dagens Industri, till Sveriges 5:e snabbast växande företag i alla branscher och blev vinnare av gasellpriset i Uppsala län. Vi har idag ca 200 säljare inom Priority shopping i både Finland och i Sverige samt 35 administrativt anställda personer. Happydress administrativa kontor är placerat i Uppsala och företagets lager-/logistikcenter är placerat i Enköping. Företaget är präglat av ett personligt förhållningssätt inom personalgruppen där omtanke tillsammans med hög arbetsmoral och en vilja att ta ansvar är viktiga hörnstenar.

Marknadskoordinator med försäljningsdriv och projektledaregenskaper

I marknadsgruppen på Happydress AB arbetar idag tre personer. Då Mia som pendlat långt under flera år hittat ett arbete nära sitt hem söker vi nu en ersättare för henne. Den person vi söker skall arbeta med planering, analyser och genomförande av försäljningsinriktade aktiviteter och kampanjer både för säljkår och web samt projektledning av fotograferingar. Sociala medier och hemsida/webshop är viktiga marknadskanaler för oss vilket gör att viss del av rollen även kommer innehålla planering av och operativt arbete kring dessa kanaler. Arbetet kommer i många frågor vara tillsammans med de andra två personerna i marknadsgruppen, men i rollen ingår även att bistå och samarbeta med den grupp som arbetar med våra säljare samt med andra enheter på företaget inom marknadsfrågor.

 

Som person behöver du vara försäljningsinriktad och vi ser gärna att du har kunskap om webshopshantering och projektledning samt ett uttalat intresse för att samarbeta, planera och genomföra marknadsaktiviteter. Även om fotografering inte ingår i rollen är ett intresse för och kunskap kring bildsammansättning och bildhantering viktigt. I rollen har man många kontaktytor både inom och utanför företaget vilket gör att det är nödvändigt att du tycker om, och har kompetens kring, att ha relationsbyggande kontakter både i tal och skrift. Vana att arbeta i olika system och erfarenhet av Adobe Illustrator och Photoshop är ett plus. Försäljningsinriktat-, personligt- och kreativt tänk genomsyrar hela vårt företag och kommer även genomsyra denna tjänst.

 

Vi är ett företag där alla arbetar både högt och lågt och vitt och brett. Vårt arbete präglas av den kreativa miljö vi arbetar i och vi tycker om snabba förändringar och att hjälpas åt och rycka in där det behövs. Denna teamkänsla är för oss både viktig och fullt naturlig. Vi hjälps åt inom våra respektive arbetsgrupper och även mellan de olika grupperna.

 

Din bakgrund

Du som söker har relevant utbildning och/eller relevant yrkeslivserfarenhet inom arbetsområdet. Du kan idag arbeta inom marknad eller som projektledare eller med något helt annat som passar alldeles perfekt och som vi inte har tänkt på. Du är van att arbeta i olika system och trivs med att jobba mot deadlines. Du har ett stort engagemang och intresse för marknadsfrågor, försäljning och trivs att jobba strukturerat och proaktivt. Som person är du en teamplayer som gärna har många bollar i luften samtidigt, i perioder i högt med glatt tempo.

 

Företaget har under relativt kort tid varit med om en resa från att vara ett väldigt litet företag till att växa till en något större personalgrupp. För att du som söker skall trivas hos oss är det därför viktigt att du har samma inställning som oss - flexibilitet, lösningsfokus och prestigelöshet är en självklarhet! Vi erbjuder dig en rolig tjänst i ett företag med, som vi helt opartiskt tycker, en helt fantastisk personalgrupp. Vi tycker väldigt mycket om att arbeta tillsammans och bryr oss om varandra både i jobbet och som individer. Tjänsten har omfattningen 80%. Vi ser fram mot att få din ansökan så snart som möjligt då intervjuer sker löpande.

 

Varaktighet/Arbetstid: 80% tillsvidare tjänst

Lön/förmåner: Fast lön

Arbetsgivare: Happydress AB

Vid frågor kontakta elin.eldhrinaldo@houseoflola.se

 

Krav

  • Relevant utbildning
  • Relevant arbetslivserfarenhet
  • Goda datorkunskaper
  • Goda kunskaper i Excel och i övriga Officepaketet
  • Goda kunskaper i engelska

Meriterande

  • Erfarenhet av arbete inom marknadsföring
  • Erfarenhet av projektledning
  • Erfarenhet inom arbete med Photoshop och Adobe Illustrator
  • Erfarenhet av webshopshantering