Om arbetsgivaren

Marine Jet Power är ett Uppsalabaserat företag verksamt på den internationella marina marknaden med kontor i USA, England och Sydkorea. Företaget utvecklar, tillverkar och distribuerar vattenjetaggregat i världsklass och täcker effektmässigt hela spannet från 112 kW till 15 MW. Marine Jet Powers produkter innefattar applikationer för allt från patrullbåtar, större passagerarbåtar samt lyxyachts till arbetsbåtar. De unika produkterna efterfrågas på den globala marknaden och företaget ser en stark tillväxt de närmaste åren.

company-image
Arbetsgivare Marine Jet Power
Region Uppsala län
Bransch Administration, ekonomi, juridik, Försäljning, inköp, marknadsföring, Industriell tillverkning, Installation, drift, underhåll, Tekniskt arbete, Transport
Sista ansökningsdag 2018-10-10

Om arbetsgivaren

Marine Jet Power är ett Uppsalabaserat företag verksamt på den internationella marina marknaden med kontor i USA, England och Sydkorea. Företaget utvecklar, tillverkar och distribuerar vattenjetaggregat i världsklass och täcker effektmässigt hela spannet från 112 kW till 15 MW. Marine Jet Powers produkter innefattar applikationer för allt från patrullbåtar, större passagerarbåtar samt lyxyachts till arbetsbåtar. De unika produkterna efterfrågas på den globala marknaden och företaget ser en stark tillväxt de närmaste åren.

Orderadministratör/Innesäljare

Hos Marine Jet Power i Uppsala tillverkas vattenjetaggregat i världsklass. Vi har ambitionen att fortsätta vara världsledande och söker nu ytterligare en engagerad medarbetare i rollen som Orderadministratör/Innesäljare.

Som medarbetare hos oss får du möjligheten att vara med och påverka framtiden för ett expansivt företag som är unikt på vår marknad. Du möter kunder som har fartygsdrift runt hela världen och kommer att ha många internationella kontakter. I Sverige har Marine Jet Power idag ett 50-tal medarbetare. Vår verksamhet präglas av ett starkt kundfokus, flexibilitet och självständighet. 

Din roll
I rollen som orderadministratör/innesäljare kommer du att ha en varierad och omväxlande arbetsdag med många kontaktytor, dels gentemot våra kunder runt om i världen men du möter även våra olika funktioner internt, t ex lager- och säljpersonal.

I ditt dagliga arbetet tar du emot och hanterar inkommande reservdelsordrar och offerförfrågningar, ger rådgivning kring våra produkter, registrerar och leveransbevakar ordrar samt hanterar logistiska ärenden kring transporter, tullhandlingar och annan dokumentation. Arbetet är fartfyllt och den ena dagen är sällan den andra lik. Tillsammans med dina kollegor på avdelningen är du med och utvecklar och förbättrar After Sales & Service - vi strävar ständigt efter bättre rutiner och effektivare arbetssätt.

Din person
Vi söker dig som vill växa och utvecklas tillsammans med oss. Du är initiativrik, kommunikativ och fungerar bra i samarbete med medarbetare och kunder. Då det periodvis är mycket att göra är det viktigt att du är stresstålig, kan skifta fokus när arbetet omprioriteras och kan ha flera bollar i luften samtidigt. Din roll innebär mycket fritt arbete vilket förutsätter att du är strukturerad och har god planeringsförmåga. 

Kvalifikationer
Du har teknisk, ekonomisk eller annan relevant gymnasieutbildning. Du har några års erfarenhet av kvalificerad administration. Vi tror att du arbetat med administration t ex inom logistik, spedition, i en säljorganisation el dyl. 

Ett krav är att du är bekväm och trygg med att använda engelska i din vardag i såväl tal som skrift. God dator- och systemvana är ett krav för tjänsten.  

Vi erbjuder dig möjligheten att vara med och påverka framtiden för ett expansivt företag som är relativt ensamt på sin marknad. Vi är inne i en spännande tillväxtfas där du får arbeta med en rolig produkt som säljs över hela världen. Du möter kunder inom såväl privat näringsliv som statlig verksamhet. Du kommer att ha många internationella kontakter och om du själv vill finns möjligheten att besöka kunder i andra länder. Inom företaget har vi ett nära samarbete mellan avdelningarna och därmed relativt korta beslutsvägar. Vi tror på ett öppet arbetsklimat där idéer och åsikter välkomnas. Vi sitter i Fyrislund i Uppsala, med bra buss och tågförbindelser från både norr och söder.

Övrig information
Tjänsten är på heltid tillsvidare.
Tillträde enligt överenskommelse.

I denna rekrytering samarbetar vi med Jobbet.se. För frågor är du välkommen att ringa rekryteringskonsult Anna-Karin Moazzami, 018-470 71 10.

Vi hanterar inkomna ansökningar löpande så skicka in din ansökan redan idag! Sista ansökningsdag är den 14 oktober 2018.

Varmt välkommen med din ansökan!

Krav

  • Teknisk, ekonomisk eller annan relevant gymnasieutbildning.
  • Några års erfarenhet av kvalificerad administration.
  • Mycket god svenska och engelska i tal och skrift.
  • Mycket van datoranvändare. 

Meriterande

  • Erfarenhet av administration inom logistik, spedition eller i en säljorganisation, t ex som back-office, innesäljare, ordermottagare eller liknande.