Platsannonsbild topp
Sista ansökningsdag har passerat

Om arbetsgivaren - Vätterhem

Vätterhem är ett av Smålands största bostadsbolag med över 88 % nöjda hyresgäster och en omsättning på ca 700 mkr. Vår vision är att utveckla framtidens stadsdelar och bidra till en hållbar samhällsutveckling i Jönköpings kommun. Hos Vätterhem har alla medarbetare möjligheter att påverka det egna arbetet och företaget som helhet. Vi har olika roller men samma värde för bolaget. Vår värdegrund LUTA innebär att vi prioriterar Långsiktighet, Utveckling, Trygghet och Ansvar i vårt arbete. År 2023 ska vi vara Sveriges ledande bostadsbolag i Sverige med flest nöjda hyresgäster.

Vätterhem logo

Arbetsgivare Vätterhem

Region Jönköpings län

Bransch Administration, ekonomi, juridik, Försäljning, inköp, marknadsföring, Socialt arbete

Sista ansökningsdag 2021-01-17

Om arbetsgivaren - Vätterhem

Vätterhem är ett av Smålands största bostadsbolag med över 88 % nöjda hyresgäster och en omsättning på ca 700 mkr. Vår vision är att utveckla framtidens stadsdelar och bidra till en hållbar samhällsutveckling i Jönköpings kommun. Hos Vätterhem har alla medarbetare möjligheter att påverka det egna arbetet och företaget som helhet. Vi har olika roller men samma värde för bolaget. Vår värdegrund LUTA innebär att vi prioriterar Långsiktighet, Utveckling, Trygghet och Ansvar i vårt arbete. År 2023 ska vi vara Sveriges ledande bostadsbolag i Sverige med flest nöjda hyresgäster.

Inköpare

 

citat-inköpare.JPG

Vätterhem växer och har gjort en fantastisk resa de senaste åren. Vi har idag ett starkt driv och ett högt tempo på företaget och söker därför en erfaren kollega för att kunna möta verksamhetens behov. Vill du bli en av oss får du arbeta ihop med vår trevliga inköpare Nicklas och du får Anders Saltin som chef. Som vår blivande inköpare förutsätter vi att du är vår kontakt med marknaden och företräder oss vid förhandlingar. Du kommer, i stora drag, tillsammans med kollegorna på inköp att ansvara för affärsutveckling, samordna inköp, genomföra upphandlingar, ingå avtal, följa upp verksamheten, och vara ett generellt stöd i anskaffningsfrågor. Kort sagt, du kommer vara inblandad i alla led av inköpsprocessen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter för tjänsten:

  • Samordning inköp
  • Upphandling
  • Uppföljning
  • Analyser
  • Förhandling
  • Affärsutveckling
  • Avtalsadministration

Kvalifikationer

Vi söker dig som har minst fem års yrkeslivserfarenhet av inköpsarbete och har en slutförd högskoleutbildning inom till exempel juridik, ekonomi, teknik eller en YH-utbildning med inriktning mot inköp.

Som vår blivande Inköpare är det meriterande om du har erfarenhet av offentlig upphandling då vi är ett kommunägt bolag. Har du tidigare erfarenhet av upphandlingssystemet Tendsign är det ett plus men inget krav.

Det är även fördelaktigt om du har erfarenhet av något rättsområde, så som offentlig rätt, skatterätt eller affärsrätt och har kännedom om AB, ABT och ABK.

Vi förutsätter dessutom att du har goda kunskaper i officepaketet. Du behöver också vara skicklig på att kommunicera på svenska i tal och i skrift med såväl kolleger som leverantörer. Kan du dessutom något annat språk är det meriterande.

Din person

Du är en person som är duktig på att planera och prioritera dina arbetsuppgifter.

Du ser vad som behöver göras, får saker att hända och inser vikten av att dela med dig av information och kunnande.

Du behöver ha förmågan att kunna jobba självständigt samtidigt som du har en god förmåga att lyssna in och medverka till avdelningens mål, dvs nöjda hyresgäster samt leverera bästa service till våra kollegor.

Vårt erbjudande till dig

Hos oss får du ett omväxlande och fritt arbete där du själv har stor möjlighet att påverka utformningen av ditt arbete. Det är viktigt för oss att skapa de bästa förutsättningarna för din utveckling och trivsel genom ett nära ledarskap. Om det behövs utbildar vi dig internt eller externt, samt ger dig de verktyg du behöver för att du ska lyckas i ditt arbete.

Det är viktigt för oss att våra medarbetare trivs. Därför är vi otroligt stolta över resultatet från senaste medarbetarundersökningen där mer än 90 % av våra medarbetare tycker att Vätterhem är en mycket bra arbetsplats. Vi vill såklart fortsätta att vara en attraktiv arbetsgivare och fortsätter därför utveckla våra satsningar på friskvård, kompetensutveckling, bra ledarskap och även att ha kul på jobbet.

Övrig information och ansökan

Tjänsten avser: tillsvidareanställning på heltid from 1 mars 2021 eller enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.

Placering: Huvudkontoret på Klostergatan 10 i Jönköping, ca 3 min gångväg från centralstationen.

För ytterligare information är du välkommen att kontakta Anders Saltin, inköpschef på mobil: 070-899 94 18 / mail: anders.saltin@vatterhem.se.

Kollektivavtal finns med Vision. Fackliga frågor besvaras av Carl-Magnus Jonsson, ordförande på tel: 036-199 417 / carl-magnus.jonsson@vatterhem.se

Urvalsprocessen sker löpande skicka därför in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 17 januari 2021. Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Vätterhem tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Krav

  • Minst sex års yrkeslivserfarenhet av inköpsarbete
  • Slutförd högskoleutbildning inom t.ex. juridik, ekonomi eller teknik alt. YH-utbildning med inriktning mot inköp
  • Goda kunskap i officepaketet
  • God förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift

Meriterande

  • Erfarenhet av offentlig upphandling
  • Tidigare erfarenhet av upphandlingssystemet Tendsign
  • Erfarenhet av något rättsområde, t.ex. offentlig rätt, skatterätt och/eller affärsrätt
  • Kännedom om AB, ABT och ABK