Platsannonsbild höger
Sista ansökningsdag har passerat

Om arbetsgivaren - Radiosystem Bertil Åhs

Radiosystem Bertil Åhs AB startades 1994. Våra olika verksamhetsgrenar är försäljning av kommunikationsutrustning, såsom mobiltelefoner, växlar, fast telefoni och kommunikationsradio, service och installation. Vi har lång erfarenhet av enkla och komplexa kommunikationslösningar. Vi arbetar främst mot företagssektorn och i huvudsak med lösningar anpassade till våra kunders olika unika behov. Våra kunder är allt ifrån enmansföretag till större företag samt statliga och kommunala myndigheter och organisationer.
Kvalitet och fackkunskap är grunden i vår affärsidé. Våra kunder ska alltid känna sig säkra på att få det bästa av produkter och service. Välutbildad och erfaren personal är en garanti för att våra kunder ska kunna känna trygghet med oss som leverantör.
Vi kan kommunikation!

Radiosystem Bertil Åhs  logo

Arbetsgivare Radiosystem Bertil Åhs

Region Uppsala län

Bransch Försäljning, inköp, marknadsföring, Tekniskt arbete

Sista ansökningsdag 2021-06-20

Om arbetsgivaren - Radiosystem Bertil Åhs

Radiosystem Bertil Åhs AB startades 1994. Våra olika verksamhetsgrenar är försäljning av kommunikationsutrustning, såsom mobiltelefoner, växlar, fast telefoni och kommunikationsradio, service och installation. Vi har lång erfarenhet av enkla och komplexa kommunikationslösningar. Vi arbetar främst mot företagssektorn och i huvudsak med lösningar anpassade till våra kunders olika unika behov. Våra kunder är allt ifrån enmansföretag till större företag samt statliga och kommunala myndigheter och organisationer.
Kvalitet och fackkunskap är grunden i vår affärsidé. Våra kunder ska alltid känna sig säkra på att få det bästa av produkter och service. Välutbildad och erfaren personal är en garanti för att våra kunder ska kunna känna trygghet med oss som leverantör.
Vi kan kommunikation!

Kundsupport med intresse för teknik 

Nu söker vi på Radiosystem Bertil Åhs en teknikintresserad medarbetare som vill vara en del av vårt team!

Nils.jpg

 

"I åtta år har jag jobbat på Radiosystem och det som gjort att jag stannat är det varierande arbetet där man får göra mycket olika och dagarna ser helt olika ut. Som litet företag måste vi dessutom konkurrera med kvalité och service på en helt annan nivå vilket är riktigt roligt, ingen press att sälja så mycket som möjligt utan det viktiga är att göra kunden så nöjd det bara går. Med ett brett utbud av kunder får man dessutom träffa alla möjliga personer och ofta hjälpa dem år efter år vilket är riktigt skoj." - Nils Granath, Butikssäljare/Företagssäljare

 

 

Om tjänsten

I rollen som säljare kommer du att arbeta med försäljning och support av all typ av kommunikationsutrustning och tjänster (till exempel mobiltelefoner, komradio, telefonväxlar och IT-tjänster) i vår butik samt via telefon. Flödet av kunder i butiken är varierande och du kommer därför att tillbringa stor del av din arbetsdag på kontoret eller vid servicebänk. 

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat vara:

  • Försäljning och support av våra produkter och tjänster
  • Programmera komradio vid försäljning eller när kund vill ha omkodning
  • Service och kalibrering Alkolås/alkotestare
  • Plocka upp varor, fylla på butiken, byta varor i butiken
  • Flytt av kunds data mellan enheter vid köp
  • Montering av skärmskydd
  • Se till att trasiga produkter och tillbehör kommer till serviceverkstad
  • Se till att utbytta tillbehör reklameras

Det förekommer även leveranser, support, omprogrammeringar, demonstration och försäljning ute hos kund.

Om oss

Vi är litet familjeföretag som alla arbetar i tätt samarbete med vararandra. Vi har mycket kunskap inom branschen som vi gärna delar med oss av till dig. Under årens gång har vårt produktutbud kontinuerligt förändrats och det är även det som är charmen med att arbeta hos oss. Du blir aldrig fullärd utan det finns alltid nya produktområden att utvecklas inom eller nya problem att lösa. Vi erbjuder dig dessutom en varierande roll där ingen dag är den andra lik.

Om dig

Vi ser självklart att du har ett brinnande intresse och nyfikenhet för elektronik, ny teknik och kommunikation, men du behöver inte ha arbetat med våra produkter tidigare. Du har minst ett par års arbetslivserfarenhet av kundbemötande och kundservice. Har du dessutom arbetat mot företagskunder ser vi det som meriterande. Du kommunicerar obehindrat på svenska och har goda kunskaper i engelska i tal och skrift. B-körkort och god datorvana är ett krav för tjänsten.

I denna rekrytering kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Hos oss på Radiosystem ingår du i ett team där din insats är avgörande. Du måste självständigt kunna utföra dina uppgifter, samtidigt som vi vill att du känner dig som en i vårt team. Vi ställer höga krav på att våra kunder ska vara nöjda, därför är det viktigt att du precis som oss har en hög servicenivå och alltid bemöter kunderna på ett professionellt sätt. För att passa in hos oss är det viktigt att du är ödmjuk och prestigelös inför att hjälpa till där det behövs. 

Annat viktig att veta

Tjänsten är heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning.

Tjänsten är placerad i Uppsala.

I denna rekrytering samarbetar vi med Jobbet.se, vid frågor om tjänsten är du välkommen att höra av dig till rekryteringskonsult Lina Haglund, 070-777 23 73.

Urval sker löpande under ansökningstiden så skicka in din ansökan redan idag.

Varmt välkommen till oss på Radiosystem Bertil Åhs!

Krav

  • Brinnande intresse och nyfikenhet för elektronik, ny teknik och kommunikation
  • Minst ett par års arbetslivserfarenhet av kundbemötande och kundservice 
  • Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
  • Goda kunskaper i engelska i tal och skrift
  • Mycket god datorvana

Meriterande

  • Arbetat mot företagskunder