Platsannonsbild höger

Om arbetsgivaren - Erasteel Kloster AB

Erasteel Kloster AB är den svenska delen av Erametkoncernen som bedriver forskning & utveckling samt produktion och försäljning av gasatomiserade pulvermetallurgiska produkter och snabbstål med världen som marknad. Vi är ca 380 medarbetare i Söderfors, Långshyttan och Vikmanshyttan och omsätter ca 1,5 miljard kronor. Bolaget är kvalitets- och miljöcertifierat.
För mer information om bolaget, besök www.erasteel.com

Erasteel Kloster AB logo

Arbetsgivare Erasteel Kloster AB

Region Uppsala län

Bransch Administration, ekonomi, juridik

Sista ansökningsdag 2022-10-16

Om arbetsgivaren - Erasteel Kloster AB

Erasteel Kloster AB är den svenska delen av Erametkoncernen som bedriver forskning & utveckling samt produktion och försäljning av gasatomiserade pulvermetallurgiska produkter och snabbstål med världen som marknad. Vi är ca 380 medarbetare i Söderfors, Långshyttan och Vikmanshyttan och omsätter ca 1,5 miljard kronor. Bolaget är kvalitets- och miljöcertifierat.
För mer information om bolaget, besök www.erasteel.com

Löneadministratör

Nu söker vi på Erasteel en löneadministratör till verksamheten i Söderfors. Vill du ha ett omväxlande arbete i ett internationellt företag där du får möjlighet att bidra till vår utvecklingsresa? Då kan det vara dig vi söker!

Dina arbetsuppgifter:

Som löneadministratör hos oss kommer du att arbeta med löneprocessens samtliga delar i en bred och omväxlande roll. Du kommer att bearbeta och kontrollera löneunderlag, ge support till chefer och medarbetare gällande frågor kring lön men även tidrapportering och reseräkningar med mera. I rollen ingår även arbete med tolkning av lag och kollektivavtal, att sammanställa och rapportera statistik. Utöver detta får du även arbeta med övrigt förekommande arbetsuppgifter inom lön och HR.

Du kommer att arbeta i nära samarbete med en grupp av fyra personer som arbetar med HR- och lönefrågor.

Kvalifikationer:

Du som söker har erfarenhet av operativt lönearbete och med det är du trygg i löneprocessens samtliga delar. Vi ser även att du har erfarenhet av att arbeta i löne- och HR-system, har du arbetat med HOGIA är det meriterande. Har du dessutom erfarenhet av att arbeta med kollektivavtal för tjänstemän och arbetare är även det meriterande. Du har goda kunskaper i svenska, såväl muntligt som skriftligt. Då du kommer att ha kontakt med både chefer och medarbetare utanför Sverige behöver du ha grundläggande kunskaper i engelska.

För att trivas hos oss och vi med dig är du serviceinriktad, noggrann och flexibel som person. Du är självständig och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Självklart samarbetar du väl med andra och har lätt för att bygga goda relationer, såväl internt som externt.

Vi erbjuder:

En spännande och bred roll i ett internationellt företag där du arbetar sammansvetsat tillsammans med HR-teamet. För dig som vill utvecklas finns stora möjligheter att arbeta med frågor inom hela HR-området. Företaget är i en förändringsresa där det finns möjlighet att delta i olika projekt såväl inom Sverige som utanför Sverige.

Övrigt:

Placering: Söderfors

Tillträde sker enligt överenskommelse.

Urval sker löpande och tillsättning kan ske innan ansökningstiden gått ut så skicka gärna in din ansökan redan idag!

Klicka här för att se alla våra lediga tjänster!

Kontaktuppgifter:

HR-partner: Emma Skoog, emma.skoog@eramet.com 0293–54 656

Facklig kontaktperson Unionen: Tommy Gustafsson, tommy.gustafsson@eramet.com 0293 – 546 37

Välkommen med din ansökan!

Krav

  • Erfarenhet av operativt lönearbete
  • Trygg i löneprocessens samtliga delar
  • Erfarenhet av att arbeta i löne- och HR-system 
  • Goda kunskaper i svenska, såväl muntligt som skriftligt
  • Grundläggande kunskaper i engelska

Meriterande

  • Arbetat med HOGIA
  • Erfarenhet av att arbeta med kollektivavtal för tjänstemän och arbetare