Sista ansökningsdag har passerat

Om arbetsgivaren - ELAK AB

ELAK AB startades 2010 av två engagerade och duktiga elektriker - namnet kommer från "EL Anders Krister". Man hade kommit till ett vägskäl där idén med ett eget företag föddes. Där skulle man värdera engagerade, ansvarsfulla medarbetare och kunskap som man tillsammans skapar. Tillsammans kom man fram till att starta det som är idag ELAK AB.

Idag har bolaget utvecklats till en större aktör och har ramavtal med bland annat Uppsala Kommun, Uppsala kommun Skolfastigheter samt Akademiska hus. Bolaget omsatte 2022 över 100 miljoner och har idag drygt 70 anställda.

ELAK AB arbetar i Uppland med omnejd.

ELAK AB logo

Arbetsgivare ELAK AB

Region Uppsala län

Bransch Administration, ekonomi, juridik

Sista ansökningsdag 2021-08-15

Om arbetsgivaren - ELAK AB

ELAK AB startades 2010 av två engagerade och duktiga elektriker - namnet kommer från "EL Anders Krister". Man hade kommit till ett vägskäl där idén med ett eget företag föddes. Där skulle man värdera engagerade, ansvarsfulla medarbetare och kunskap som man tillsammans skapar. Tillsammans kom man fram till att starta det som är idag ELAK AB.

Idag har bolaget utvecklats till en större aktör och har ramavtal med bland annat Uppsala Kommun, Uppsala kommun Skolfastigheter samt Akademiska hus. Bolaget omsatte 2022 över 100 miljoner och har idag drygt 70 anställda.

ELAK AB arbetar i Uppland med omnejd.

Administratör/ekonomiassistent

ELAK AB har expanderat kraftigt senaste åren och har planer på att fortsätta med det även framåt. Nu söker vi dig som vill arbeta i en administrativ och samordnande roll samt vara en del av vår fortsatta förändringsresa!

Om tjänsten

Som Administratör/ekonomiassistent hos ELAK AB har du ett varierande arbete och ena dagen är sällan den andra lik. Fördelningen mellan arbetsuppgifterna kommer vara ungefär 50% ekonomi och 50% övriga administrativa uppgifter, men det kan såklart variera beroende på vad som händer i organisationen. 

I rollen som Administratör/ekonomiassistent kommer du framför allt arbeta nära vår Ekonomichef och VD men du har såklart även kontakt med övrig personal på företaget. Du förväntas ge administrativt stöd och fungerar som en intern supportfunktion. 

Vanligt förekommande arbetsuppgifter:

  • Fakturering
  • Hantering av leverantörsfakturor
  • Bokning av betalningar
  • Påminnelsehantering
  • Rut-/Rot-/Grön teknik hantering
  • Behjälplig ekonomichef vid månadsbokslut och löner
  • Samordning av företagets ledningssystem ISO/C2
  • Inköp kontorsmaterial, fika och förbrukningsmaterial
  • Posthantering
  • Behjälplig projektledare i affärssystemet Rekyl
  • Behjälplig VD vid administrativa uppgifter

Varför ELAK AB?

Med närhet till kunder och ägare kan vi erbjuda ett bolag där alla är med och påverkar företaget. Tillsammans bygger vi för framtiden och skapar en trivsam miljö för våra medarbetare. Vill du utvecklas som person och gillar att jobba under eget ansvar är vi företaget för dig. Självklart välkomnas du av ett härligt gäng kollegor! 

Vill du veta mer om ELAK AB, besök vår hemsida www.elakab.se

Om dig

Du har ett par års erfarenhet av administration och löpande bokföring. Självklart har du en god datorvana och grundläggande kunskaper i Excel. Har du tidigare arbetat i affärssystemet Rekyl och/eller ekonomisystemet Fortnox ser vi det som meriterande. B-körkort är ett krav. Du kommunicerar obehindrat på svenska. 

Som person är du flexibel, prestigelös och ser positivt på förändring och varierande arbetsuppgifter. Att samarbeta är inget problem, du tycker om att både hjälpa och ta hjälp av andra i din omgivning. Självklart är du noggrann och strukturerad i ditt arbete och arbetar med öppna ögon för att komma med förbättringsförslag på den administrativa processen. För att lyckas och trivas i tjänsten är det viktigt att du tycker det är kul att arbeta med löpande administration. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Annat viktigt att veta

Tjänsten är heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning. 

Du är placerad på vårt kontor i Uppsala. 

I denna rekrytering samarbetar vi med Jobbet.se och eventuella frågor besvaras av ansvarig rekryteringskonsult Lina Haglund på 070-7772373 eller Jobbet.se's växel på 018-100112.

Varmt välkommen med din ansökan redan idag! 

Krav

  • Ett par års tidigare erfarenhet av administration och löpande bokföring
  • God datorvana och grundläggande kunskaper i Excel
  • B-körkort
  • Kommunicerar obehindrat på svenska

Meriterande

  • Kunskaper i affärssystemet Rekyl
  • Kunskaper i ekonomisystemet Fortnox