Coffee Center rekryterar personal till lediga tjänster.
Sista ansökningsdag har passerat

Om arbetsgivaren - Coffee Center

Vi är Coffee Center. Ett familjeföretag med 28 anställda i Uppsala, Stockholm, Gävle, Hedemora och Eskilstuna. Vi startade 1988 och jobbar envetet med kompromisslös kvalitet och personlig kompetent service i alla led och för alla typer av företag och offentliga miljöer. Det finns inga genvägar till den perfekta fikarasten och vi vet vilken viktig roll vi spelar för fika på jobbet. Genom oss kan du välja från ett brett utbud av automater. Inte bara kaffeautomater av olika slag och storlek, utan även mat, varu-, snacks- och vattenautomater.

Coffee Center logo

Arbetsgivare Coffee Center

Region Stockholms län

Bransch Försäljning, inköp, marknadsföring

Sista ansökningsdag 2021-01-17

Om arbetsgivaren - Coffee Center

Vi är Coffee Center. Ett familjeföretag med 28 anställda i Uppsala, Stockholm, Gävle, Hedemora och Eskilstuna. Vi startade 1988 och jobbar envetet med kompromisslös kvalitet och personlig kompetent service i alla led och för alla typer av företag och offentliga miljöer. Det finns inga genvägar till den perfekta fikarasten och vi vet vilken viktig roll vi spelar för fika på jobbet. Genom oss kan du välja från ett brett utbud av automater. Inte bara kaffeautomater av olika slag och storlek, utan även mat, varu-, snacks- och vattenautomater.

Säljande platschef

Arbetar du som säljare idag och vill ta nästa steg i din karriär? Älskar du kaffe? Då kan du vara den vi söker till vår relaunch av Stockholmskontoret!

Under 2021 kommer vi på Coffee Center att nystarta vår verksamhet i Stockholm och nu söker vi dig som vill vara med på den resan. Vi har sedan tidigare kontor i Uppsala, Gävle, Eskilstuna och Hedemora. Du kommer vara först på plats i Stockholm och blir ansvarig för vår försäljning där, självklart kommer vi erbjuda dig stöd och utbildning men ansvaret kommer ligga på dig. De produkter du kommer sälja är framförallt kaffemaskiner men vi har även vattenkylare och fruktkorgar i vårt sortiment. Du får ta över en redan etablerad kundbas och förväntas således underhålla den, men fokus kommer ligga på att identifiera nya kunder. Du förväntas göra flera kundbesök per vecka och det innebär att resor blir en naturlig del i ditt arbete. Du identifierar, bokar in och besöker kunder i ett geografiskt område som sträcker sig från Upplands Väsby i norr till Huddinge i söder. Vi ger dig en självständig roll med förtroendet att ta eget ansvar för dina kunder och du planerar och strukturerar själv dina arbetsdagar.

Tanken är att du på sikt ska axla rollen som platschef och anställa egen personal, som du kommer ha fullständigt personalansvar över. Det innebär att du får möjlighet att skapa ett eget team från grunden och påverka vilka dina framtida kollegor blir. Till en början utgår du hemifrån men kommer sedan få vara med och påverka var det nya kontoret blir placerat.

Din profil

För att lyckas i rollen har du minst ett par års tidigare erfarenhet som utesäljare där du arbetat med både kundvård och nykundsförsäljning mot företagskunder. Vad du tidigare sålt för produkter är inte det viktigaste, men du delar såklart vår passion för kaffe! Mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska, i såväl tal som skrit, är ett krav för tjänsten. En del av våra kunder kommunicerar på engelska och du behöver därför känna dig bekväm med det. B-körkort är ett krav, du får tjänstebil.

Som person är du affärsdriven och sporras av att leverera goda resultat. Du är inte rädd för att ta för dig när det behövs och vågar prova nya tillvägagångsätt för att lyckas i ditt arbete. Självklart har du en god social förmåga och har lätt för att både skapa och bibehålla kundrelationer. På sikt kommer du att få personalansvar och därför är det såklart viktigt att du ser det som någonting positivt och är bekväm med att ha en ledande position.

Vårt erbjudande

Du erbjuds möjligheten att utöka och nystarta vår verksamhet i Stockholm. Vi är ett ohierarkiskt familjeföretag med korta beslutsvägar och härliga kollegor. Vi lägger stor vikt vid våra medarbetares välmående och har bland annat veckovisa medarbetarenkäter, tjänstepension och friskvårdsbidrag. Vi vet också att fikaraster är en viktig del på en arbetsplats – och i denna roll får du möjlighet att påverka människors arbetsdagar genom att sälja riktigt bra kaffe!

Annat viktigt att veta

Tjänsten är på heltid, tillsvidare med sex månaders provanställning.

Vi erbjuder en trygg lönemodell som består av en fast och en rörlig del som inte bara baseras på månadens prestation.

I början av anställningen förväntas du vara på plats på huvudkontoret i Uppsala, för att få utbildning och uppstart.

I denna rekrytering samarbetar vi med Jobbet.se, vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Matilda Festin, 0704-451339 alternativt Jobbet.se's växel på 018-100112.

Vi hanterar inkomna ansökningar och håller intervjuer löpande, skicka därför in din ansökan redan idag, dock senast den 17 januari 2021. Varmt välkommen med din ansökan!

Krav

  • Minst ett par års erfarenhet som utesäljare mot företag
  • Mycket goda kunskaper i svenska
  • Goda kunskaper i engelska
  • B-körkort