Platsannonsbild höger
Sista ansökningsdag har passerat

Om arbetsgivaren - Arenahotellet

Uppsalas största hotell med närhet till idrottsarenor och E4:an. Arenahotellet är det naturliga valet för alla som älskar att röra på sig och leva lite nyttigare, från evenemangsbesökare och idrottsföreningar till företag. Hos oss kan du kombinera hotellvistelse och konferens med aktiviteter som håller igång kroppen!

Arenahotellet logo

Arbetsgivare Arenahotellet

Region Uppsala län

Bransch Hotell, restaurang, storhushåll

Sista ansökningsdag 2021-01-31

Om arbetsgivaren - Arenahotellet

Uppsalas största hotell med närhet till idrottsarenor och E4:an. Arenahotellet är det naturliga valet för alla som älskar att röra på sig och leva lite nyttigare, från evenemangsbesökare och idrottsföreningar till företag. Hos oss kan du kombinera hotellvistelse och konferens med aktiviteter som håller igång kroppen!

Arenahotellet söker receptionist 70 %

Vad kan vi erbjuda dig? Vara del i ett växande företag där du kommer att vara ansiktet utåt till våra gäster. Sök tjänsten idag då ansökningstiden är kort, intervjuer kommer att ske löpande.

Är du vår nya stjärna i receptionen?

Då kommer du dagligen att möta de viktigaste personerna hos oss – våra gäster! Därför söker vi dig som gillar att kombinera service i världsklass med försäljning. Du älskar mötet med gästen och har förmågan att skapa goda relationer på kort tid. Du tar initiativ, är flexibel för förändringar och har förmågan att se lösningar. Du kan hantera stressiga situationer och samtidigt prioritera rätt saker. Att arbeta i team och vara en omtänksam kollega, ser vi som en självklarhet. Din roll är otroligt viktigt då du är vårt ansikte utåt och påverkar gästens intryck och vistelse. Som Receptionist hos oss är det viktigt att vara uppdaterad och ha en övergripande syn över hotellets verksamhet och omgivningens händelser, detta bidrar till service utöver det vanliga. Du ska:

  • Ansvara för driften i reception under ditt pass
  • Koordinera alla avdelningar för att möta gästens önskemål
  • Utföra en del administrativa uppgifter
  • Ta emot bokningar via telefon och mail
  • In - och utcheckning
  • Merförsäljning och kassahantering
  • Fakturering
  • Säkerställa att avdelningen når uppsatta mål varje dag
  • Stötta andra avdelningar vid behov

Krav

  • Minst 2 års erfarenhet från serviceyrket
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift
  • Goda datakunskaper

Meriterande

 

  • Erfarenhet från administrativa arbetsuppgifter
  • Hotell och restauranglinje på gymnasienivå eller liknande
  • Erfarenhet från att koordinera daglig driften