Om arbetsgivaren

Steinbrenner & Nyberg är ett företag med anor från 1898, då företaget Ehlers Bageri startade. Ehlers Bageri är idag en del av Steinbrenner & Nyberg och är det äldsta bageriet i Göteborg. Verksamheten drivs och ägs idag av Urban Nyberg, Angela Steinbrenner & Håkan Steinbrenner. Såväl Urban som Angela är tidigare medlemmar i Sveriges Kocklandslag. Verksamheten bedriver idag egen produktion av allt från knäckebröd till praliner med betoning på nyttigheter och njutningar. Försäljningen sker genom 8 egna enheter men även till ledande hotell och restauranger.

company-image
Arbetsgivare Steinbrenner & Nyberg
Region Västra Götalands län
Bransch Chefer och verksamhetsledare, Hotell, restaurang, storhushåll
Sista ansökningsdag 2019-07-31

Om arbetsgivaren

Steinbrenner & Nyberg är ett företag med anor från 1898, då företaget Ehlers Bageri startade. Ehlers Bageri är idag en del av Steinbrenner & Nyberg och är det äldsta bageriet i Göteborg. Verksamheten drivs och ägs idag av Urban Nyberg, Angela Steinbrenner & Håkan Steinbrenner. Såväl Urban som Angela är tidigare medlemmar i Sveriges Kocklandslag. Verksamheten bedriver idag egen produktion av allt från knäckebröd till praliner med betoning på nyttigheter och njutningar. Försäljningen sker genom 8 egna enheter men även till ledande hotell och restauranger.

Butiksansvarig Steinbrenner & Nyberg

Vi söker nu med ljus och lykta efter en glad och prestigelös butiksansvarig som vill bli en i vårat team. Vi söker dig som har arbetat med personalansvar och försäljning i minst två år, som gillar fart och fläkt och som älskar att sälja. Tjänsten är på heltid med tillsvidareanställning som mål. 

 

Arbetsuppgifter:

Leda och fördela arbetet, jobba mot uppsatta mål, schemaläggning och försäljning.         Öppna butiken på morgonen, göra smörgåsar, sallader, förbereda frukost- och soppbuffé, samt ta emot leveranser och lägga in beställningar. Du arbetar dagligen med försäljning av bröd, tårtor och kakor.

Du är ledaren som älskar att prata med människor, du är noggrann och ordningsam. Du är en operativ ansvarig vilket innebär att du måste vara kommunikativ, lätt att samarbeta med och alltid föregå med gott exempel. Dina viktigaste uppgifter är att leda personalen, ge våra kunder god service och att öka vår försäljning.

Givetvis ser du även till att vårt konditori alltid är rent och snyggt. För dig är det en självklarhet att kunden alltid är i fokus.

 

Arbetstider:

Rullande två veckors schema med arbete varje fredag och varannan lördag. Schemat är varierat med tidiga respektive sena pass.

Tjänsten är på heltid och kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag:

 

Kvalifikationer:

Vi söker dig som har arbetat med personalansvar och försäljning i minst två år och som har god kassavana. Du älskar att prata med människor, service för dig innebär att alla gäster ska vara mer än nöjda när de lämnar oss. Du gillar fart och fläkt och är en mästare på att sälja. Du är ansvarstagande, prestigelös, noggrann, strukturerad, har ett gott sinne för ordning och är van vid att arbeta självständigt. Du är representativ och talar samt skriver god svenska.

Du har naturligtvis goda referenser från tidigare arbetsgivare dessa ska bifogas i din ansökan.

 

 

 

Krav:

Minst 2 års försäljningsvana.

Erfarenhet av personalansvar.

 

Meriterande:

Kallskänksvana

 

Lön:

Fast lön enligt avtal, Hotell och restaurang

 

Varaktighet

Vikariat 1 år.

Heltid

Tillträde enligt överenskommelse

 

Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

 

Krav

  • Kassavana
  • Personalansvar
  •  

Meriterande

  • Kallskänka