Marine Jet Power rekryterar nya medarbetare till ledigt jobb.
Sista ansökningsdag har passerat

Om arbetsgivaren - Marine Jet Power

Marine Jet Power är ett Uppsalabaserat företag verksamt på den internationella marina marknaden med kontor i USA, England, Australien och Sydkorea. Företaget utvecklar, tillverkar och distribuerar vattenjetaggregat och kontrollsystem i världsklass och täcker effektmässigt hela spannet från 110 kW till 15 MW. Marine Jet Powers produkter innefattar applikationer för allt från patrullbåtar, större passagerarbåtar samt lyxyachts till arbetsbåtar. De unika produkterna efterfrågas på den globala marknaden och företaget ser en stark tillväxt de närmaste åren.

Marine Jet Power logo

Arbetsgivare Marine Jet Power

Region Uppsala län

Bransch Administration, ekonomi, juridik, Försäljning, inköp, marknadsföring, Industriell tillverkning, Installation, drift, underhåll, Tekniskt arbete, Transport

Sista ansökningsdag 2020-01-26

Om arbetsgivaren - Marine Jet Power

Marine Jet Power är ett Uppsalabaserat företag verksamt på den internationella marina marknaden med kontor i USA, England, Australien och Sydkorea. Företaget utvecklar, tillverkar och distribuerar vattenjetaggregat och kontrollsystem i världsklass och täcker effektmässigt hela spannet från 110 kW till 15 MW. Marine Jet Powers produkter innefattar applikationer för allt från patrullbåtar, större passagerarbåtar samt lyxyachts till arbetsbåtar. De unika produkterna efterfrågas på den globala marknaden och företaget ser en stark tillväxt de närmaste åren.

Orderadministratör

Hos Marine Jet Power i Uppsala tillverkas vattenjetaggregat i världsklass. Vi har ambitionen att fortsätta vara världsledande och söker nu ytterligare en engagerad medarbetare i rollen som Orderadministratör.

Som medarbetare hos oss får du möjligheten att vara med och påverka framtiden för ett expansivt företag som är unikt på vår marknad. Du möter kunder som har fartygsdrift runt hela världen och kommer att ha många internationella kontakter. I Sverige har Marine Jet Power idag ett 50-tal medarbetare. Vår verksamhet präglas av ett starkt kundfokus, flexibilitet och självständighet. 

Din roll
I rollen som orderadministratör kommer du att ha en varierad och omväxlande arbetsdag med många kontaktytor, dels gentemot våra kunder och agenter runt om i världen men du möter även våra olika funktioner internt, t ex lager- och säljpersonal.

I ditt dagliga arbetet tar du emot och hanterar inkommande reservdelsordrar och offerförfrågningar, ger rådgivning kring våra produkter, registrerar och leveransbevakar ordrar samt hanterar logistiska ärenden kring transporter, tullhandlingar och annan dokumentation. Arbetet är fartfyllt och den ena dagen är sällan den andra lik. Tillsammans med dina kollegor på avdelningen är du med och utvecklar och förbättrar After Sales & Service - vi strävar ständigt efter bättre rutiner och effektivare arbetssätt.

Din person
Då det periodvis är mycket att göra är det viktigt att du är strukturerad och har en god planeringsförmåga. Du gillar att jobba med administrativa arbetsuppgifter, extra positivt om du har erfarenhet av logistik, transporter och/eller tullhantering. För att du ska växa och utvecklas tillsammans med oss, ser vi även att det är en fördel om du har ett tekniskt intresse, men det är inget krav. Du är social och kommunikativ och ser inga problem i att lösa uppgifter internt och externt på såväl svenska som engelska i både tal och skrift.

Kvalifikationer
Du har en avslutad gymnasieutbildning och några års erfarenhet av kvalificerad administration t ex inom logistik, spedition, i en säljorganisation el dyl. 

Ett krav är att du är bekväm och trygg med att använda engelska i din vardag i såväl tal som skrift. God dator- och systemvana är ett krav för tjänsten och har du jobbat i affärssystemet Monitor så ser vi det som ett plus.
Du har körkort B.

Vi erbjuder dig möjligheten att vara med och påverka framtiden för ett expansivt företag som är relativt ensamt på sin marknad. Vi är inne i en spännande tillväxtfas där du får arbeta med en rolig produkt som säljs över hela världen. Du möter kunder inom såväl privat näringsliv som statlig verksamhet. Du kommer att ha många internationella kontakter och om du själv vill finns möjligheten att besöka kunder i andra länder. Inom företaget har vi ett nära samarbete mellan avdelningarna och därmed relativt korta beslutsvägar. Vi tror på ett öppet arbetsklimat där idéer och åsikter välkomnas. Vi sitter i Fyrislund i Uppsala, med bra buss och tågförbindelser från både norr och söder. Perkeringsmöjligheter finns för anställda med bil.

Övrig information
Tjänsten är på heltid tillsvidare.
Tillträde enligt överenskommelse.

I denna rekrytering samarbetar vi med Jobbet.se. För frågor är du välkommen att ringa rekryteringskonsult Sandra Sjöberg, 018-470 71 10 eller Sofie Skaränger 0703-426600.

Vi hanterar inkomna ansökningar löpande så välkommen med din ansökan redan idag!
Sista ansökningsdag är den 26e januari 2020.

Varmt välkommen med din ansökan!

Krav

  • Avslutad gymnasieutbildning.
  • Några års erfarenhet av kvalificerad administration.
  • Mycket god svenska och engelska i tal och skrift.
  • Mycket van datoranvändare. 
  • Körkort B

Meriterande

  • Erfarenhet av logistik, spedition eller tullfrågor.