Platsannonsbild topp

Om arbetsgivaren

Liljas Personbilar AB är ett av Smålands och Ölands ledande bilföretag, som har förmånen att få arbeta med Volvo, Renault, Dacia och Hertz varumärken. Liljas bedriver verksamhet i Kalmar, Växjö, Nybro, Tingsryd, Borgholm och Emmaboda. Med hjälp av ca 275 st medarbetare omsätts ca 1,8 miljarder kronor inom bilförsäljning, biluthyrning, bildelar, verkstadsservice samt drivmedel.

Liljas Personbilar AB  logo
Arbetsgivare Liljas Personbilar AB
Region Kalmar län
Bransch Försäljning, inköp, marknadsföring
Sista ansökningsdag 2019-08-18

Om arbetsgivaren

Liljas Personbilar AB är ett av Smålands och Ölands ledande bilföretag, som har förmånen att få arbeta med Volvo, Renault, Dacia och Hertz varumärken. Liljas bedriver verksamhet i Kalmar, Växjö, Nybro, Tingsryd, Borgholm och Emmaboda. Med hjälp av ca 275 st medarbetare omsätts ca 1,8 miljarder kronor inom bilförsäljning, biluthyrning, bildelar, verkstadsservice samt drivmedel.

Marknadssamordnare med digitalt fokus

Vi behöver din hjälp med framtidens kommunikation.

Vi räcker upp handen och ber om hjälp.

Vår målsättning på Liljas är att förenkla bilanvändandet för våra kunder. Det budskapet vill vi sprida längs fler och nya vägar och det ska förstås kännas riktigt bra i magen när mottagaren nås av vårt budskap. Kan du hjälpa oss att nå dit?

Vad behöver vi hjälp med?

Nu hittar du våra produkter och tjänster på vår hemsida eller i en annons i de lokala morgontidningarna. Men, vi är helt övertygade om att vi kan hämta så mycket mer genom att utveckla vårt sätt att närvara i till exempel sociala medier och andra digitala medier som du har koll på. Är ett säsongsmagasin som utkommer några gånger om året rätt väg? Är en Youtube-kanal något vi ska jobba för? Vad tycker du?

Din uppgift blir att tillsammans med övriga som arbetar med marknadsfrågor på Liljas ansvara för all reklam och kommunikation. Tillsammans med dig vill vi hitta nya vägar att synas och närvara.

Vem är det vi söker?

En idéspruta, reklamchef eller vad vi ska kalla det? Kanske jobbar du idag på en reklam- och/eller mediebyrå? Din titel spelar inte så stor roll. Huvudsaken är att du har hur många idéer som helst på hur vi tillsammans kan göra Liljas varumärke synbart på bästa sätt.

Vad erbjuder vi?

Vi är ett företag som verkligen vill framåt och vi erbjuder dig en fri roll. Du ansvarar för kommunikationen till både servicemarknad och bilförsäljningens nuvarande och framtida kunder. Kunder som köper sin bil i någon av våra anläggningar som finns på sex orter i sydöstra Småland och på Öland, där vi varje år hjälper cirka 6.000 kunder att hitta sin nya favoritbil. Hos oss hittar du nya eller begagnade bilar av de varumärken som vi representerar – Volvo, Renault eller Dacia.

Vad kan du?

  • Engagera, inspirera och överösa oss med idéer.
  • Analysera resultaten av våra insatser.
  • Supervass datorhantering.
  • Riktigt rejäla, rent av fantastiska, kunskaper kring sociala medier. Inte bara  kunskap om publicering utan även hur du kommunicerar med våra kunder.
  • Jobbar utan hinder med Adobe-paketet, specifikt Photoshop och InDesign.
  • Erfarenhet av webbpublicering och då gärna i Wordpress eller liknande system.
  • Grundläggande förståelse för HTML och CSS – gärna mer än grundläggande.
  • Hantera utskrifter och tryck.

Vad ska du göra?

Det är upp till dig att fånga vår uppmärksamhet. Passa på och gör det med det där lilla extra.

Vill du veta något mer?

Tveka inte, kontakta oss snarast –  Lennart Jönsson VD, 0480-94497,  lennart.jonsson@liljasbil.se eller Anton Eriksson Försäljningschef, 0470-775728 anton.eriksson@liljasbil.se. Facklig kontaktperson Leena Lind, Unionen, 0470-775693 leena.lind@liljasbil.se Ansökningarna behandlas löpande dock senast 18 augusti.