top-image

Om arbetsgivaren

Eurocash är en kvalitativ lågpriskedja med 7 stora matbutiker i Svinesund, Töcksfors, Eda/Charlottenberg, Strömstad, Åmål och Storlien. Dessutom ingår matbutiken Strömstad Mat och godisbutiken Supergott i kedjan. Tillsammans är vi cirka 400 medarbetare och omsätter 1,5 miljarder kronor om året. Vårt huvudkontor ligger i Strömstad. Eurocash ägs av Axfood och Norgesgruppen och ingår i Willys AB.

company-image
Arbetsgivare Eurocash Food AB
Region Jämtlands län
Bransch Chefer och verksamhetsledare, Försäljning, inköp, marknadsföring, Hotell, restaurang, storhushåll
Sista ansökningsdag 2019-05-12

Om arbetsgivaren

Eurocash är en kvalitativ lågpriskedja med 7 stora matbutiker i Svinesund, Töcksfors, Eda/Charlottenberg, Strömstad, Åmål och Storlien. Dessutom ingår matbutiken Strömstad Mat och godisbutiken Supergott i kedjan. Tillsammans är vi cirka 400 medarbetare och omsätter 1,5 miljarder kronor om året. Vårt huvudkontor ligger i Strömstad. Eurocash ägs av Axfood och Norgesgruppen och ingår i Willys AB.

Butikschef till Eurocash i Storlien

Vill du var med på en spännande resa? Nu har du chansen att vara med och utveckla Eurocash i Storlien. Våren 2020 öppnar vi en ny fin butik och som butikschef kommer du, tillsammans med dina medarbetare, vara nyckelspelare för nyetableringen och dess fortsatta framtid. Den nya butiken kommer att etableras på Storliens nya handelsplats vilket är det största nybyggnadsprojektet i modern tid i Storlien. 

Vi som jobbar på Eurocash är stolta över vår framgångsrika gränshandelskedja som präglas av engagemang, fokus på lönsam försäljning och alltid med kunden i centrum. 

Ditt huvudansvar som butikschef blir att göra butiken till en inspirerande arbetsplats där kunden står i centrum och där ni tillsammans skapar kundnytta och lönsam merförsäljning. En viktig del av ditt jobb blir att se till att din ledningsgrupp samverkar och utvecklas och att dina medarbetare trivs, växer och bidrar till en positiv kundupplevelse. Som butikschef ska du även att ha ett helhetsansvar för butiken och för att affärsidén förverkligas. Med fokus på försäljning, bruttovinst, kostnader, resultat och budget ska du driva arbetet framåt.

Det här förväntar vi oss
Att du är matintresserad, bra på att driva lönsam försäljning och tycker om att arbeta med människor är en förutsättning för rollen. Du behöver även goda ledaregenskaper och det är en stor fördel med erfarenhet från dagligvaruhandeln. Att du har jobbat med budget och resultat är ett krav, liksom att du har haft personalansvar tidigare. Givetvis ska du både känna till – och följa – rådande lagar och avtal. Du har god hand med människor, både medarbetare och kunder. Vidare är du ansvarstagande, handlingskraftig och har en positiv inställning. Det innebär bland annat att du löser problem när de uppstår, men även att du har förmågan att fånga upp och förverkliga förbättringsförslag. Att du är kommunikativ och tydlig är grundläggande i rollen samt att du har du ett coachande och stöttande förhållningssätt.

Mer information
För oss är mångfald en affärsmöjlighet. Medarbetarnas breda kunskaper, kompetenser och perspektiv skapar nya möjligheter och genererar bättre beslut. Vi uppmuntrar därför en mångfald av sökande till alla våra tjänster. Att du vill utvecklas och växa tillsammans med oss ser vi som en självklarhet.

Om du vill veta mer om vad tjänsten innebär, kontakta Mats Tägtström, Driftchef, tel 010-550 54 29 eller Therese Kartman, HR, tel 031-733 31 48.
Eftersom vi rekryterar löpande vill vi ha din ansökan så snart som möjligt, men senast den 12 maj 2019.