SSP logo
Sista ansökningsdag har passerat

Om arbetsgivaren - SSP

SSP driver sedan 60 år tillbaka restauranger och butiker på platser där människor är i rörelse såsom flygplatser, tågstationer och arenor. Vi driver både franchise- såväl som egna koncept såsom WHSmith, Upper Crust, Starbucks, Café Ritazza, Burger King, M&S Simply Food och O´Learys. SSP har verksamhet i 35 länder och vi har mer än 550 brands i vår portfölj. Du kan hitta mer information på: http://www.foodtravelexperts.com/international/

SSP logo

Arbetsgivare SSP

Region Stockholms län

Bransch Data/IT

Sista ansökningsdag 2023-04-09

Om arbetsgivaren - SSP

SSP driver sedan 60 år tillbaka restauranger och butiker på platser där människor är i rörelse såsom flygplatser, tågstationer och arenor. Vi driver både franchise- såväl som egna koncept såsom WHSmith, Upper Crust, Starbucks, Café Ritazza, Burger King, M&S Simply Food och O´Learys. SSP har verksamhet i 35 länder och vi har mer än 550 brands i vår portfölj. Du kan hitta mer information på: http://www.foodtravelexperts.com/international/

First line support till SSP

Är du service minded och har ett intresse att gå mot teknisk support? Vill du komma till ett snabbfotat bolag och vara en del av ett härligt team där du kommer få en bra upplärning i rollen? Sök då tjänsten som First line support till SSP!

Om teamet & rollen

I rollen som First line support kommer majoriteten av dagen bestå av att supportera SSPs slutanvändare via telefon och ärendehanteringssystem. Du kommer framförallt att arbeta med att:

Ta emot felanmälningar och beställningar via mail, telefon eller internet för registrering i vårt ärendehanteringssystem.

Aktivt kontrollera och följa upp tilldelade ärenden.

Lösa problem eller eskalera dem vidare till 2nd Line Support, 3rd Party eller servicedesk i England.

Ge grundsupport rörande kreditkortsterminaler, kassor, datorer och olika system.

Sitta med viss systemadministration.

Om dig

I den här rekryteringen lägger vi stor fokus på dina personliga egenskaper då du kommer få en bra upplärning av kollegor. Vi ser gärna att du har ett teknisk intresse och är serviceinriktad och strukturerad, har lätt för att anpassa dig till de olika situationer och omständigheter som uppkommer, samt är lugn och kontrollerad i stressiga situationer. Du har god samarbetsförmåga med stort ansvar för ditt resultat, och är nyfiken på att lära sig mer och bredda sina kunskaper. Du har lätt för att kommunicera, har ett gott omdöme samt trivs med ett högt arbetstempo. Du är du en positiv och social person som trivs i rollen som problemlösare.

Vidare ser vi gärna att du:

Har tekniskt intresse och vill utvecklas i en roll som 1st-line support.

Grundläggande tekniska kunskaper.

Har erfarenhet av arbete med service i butik, restaurang eller kundtjänst.

God telefon-och datorvana.

Har goda språkkunskaper i både engelska och svenska då samtal kommer att vara på båda språken.

Har erfarenhet av arbete i Microsoft operativsystem.

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av support via telefon och mail.

Vid frågor om tjänsten, kontakta Bobby på bobby.bihal@ssp.se

Varmt välkommen med din ansökan!