Handläggare patientfakturor

Region Uppsala arbetar med hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, kultur och regional utveckling. Region Uppsala finns till för människorna i Uppsala län. Vårt syfte är att skapa förutsättningar för hälsa, hållbarhet och utveckling för alla oss som lever och verkar här.

Patientadministrationen är organiserad inom förvaltningen Resurscentrum och den huvudsakliga uppgiften är att avlasta vårdverksamheten i frågor som rör husläkarlistning, vårdgaranti, patientfakturor, utlämning av journalkopior mm. Vår stora uppgift är den service vi ger till våra patienter, befolkning, andra myndigheter, sjukvårdsinrättningar m fl. Vi bistår även vårdverksamheten med råd i dessa frågor. Enheten har 30 medarbetare.

ARBETSUPPGIFTER

Som handläggare i gruppen Patientfakturor arbetar du med ekonomisk administration kring patientavgifter, patientfakturering, kravhantering, hantering av frikort m m. En viktig del av din uppgift är telefonservice till patienter/befolkning där du svarar på frågor och ger hjälp och service. En av uppgifterna inom gruppen är att hantera fakturafrågor för utländska patienten och du kommer därför ha kontakter inte bara med svenska patienter och försäkringsbolag, utan också med utländska. Du handlägger självständigt de ärenden du hanterar. Gruppen arbetar också utåtriktat med information. Som handläggare kommer du ibland att gå ut i verksamheten för att ge information om nyheter.

VILKA ÄR VI?

I vår arbetsgrupp är vi tio medarbetare, vi arbetar i frihet under ansvar, handlägger och beslutar självständigt i våra ärenden. För att kunna göra det är det viktigt att vi generöst delar med oss av våra kunskaper till varandra och det är inte ovanligt att vi agerar bollplank åt våra kollegor. Vi har en stark känsla för teamet och våra gemensamma åstadkommanden. Ledarskapet inom Patientadministration har fått gott betyg i våra medarbetarundersökningar och är transparent och öppet.

VEM ÄR DU?

Du har relevant ekonomisk utbildning och minst tre års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Det är viktigt att du har erfarenhet av att arbeta med telefonservice. Din talade och skrivna svenska är mycket god liksom din talade och skrivna engelska är god.

Du är en person som trivs med frihet under ansvar, som gärna delar med dig av ditt kunnande och har lätt för att fråga när du inte vet. Som ekonomikunnig är du naturligtvis strukturerad, noggrann och van att förhålla dig till regler och riktlinjer men du har också en hög känsla för service. Vi bemöter våra kunder med respekt och förståelse men med fokus på sakfrågan.

ANNAT VIKTIGT ATT VETA

Resurscentrum har sina lokaler på Virdings allé, infart från Rapsgatan.
Tjänsten är heltid, tillträde enl överenskommelse.

Din ansökan vill vi ha senast den 13 augusti 2017, vi läser inkomna ansökningar löpande men intervjuer kommer sannolikt att hållas i augusti.

Ev frågor besvaras av rekryteringskonsult Anna-Karin Moazzami, 018-100 112.

Välkommen med din ansökan!


Krav
Relevant ekonomisk utbildning.
Minst 3 års erfarenhet av ekonomiadministration/fakturahantering.
Erfarenhet av telefonservice.
Mycket god talad och skriven svenska.
God talad och skriven engelska.

Meriterande

Varaktighet/Arbetstid

Lön/förmåner

Kontakta

Arbetsgivare
Resurscentrum

Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att klicka på "Sök detta jobb"-knappen!

Mer information finner du på hemsidan, www.regionuppsala.se

Vi undanber oss all kontakt från övriga rekryterings- annonsföretag, då vi samarbetar med Jobbet.se i denna rekrytering



Dela

Annonser