Administratör

Ahlsell är det ledande tekniska handelsbolaget i Norden inom installationsprodukter, verktyg och maskiner. Ahlsell erbjuder professionella användare ett brett sortiment av varor och kringtjänster inom produktområdena VVS, El, Verktyg & Maskiner, Kyl och GDS (Gör det själv). Koncernen har en årlig omsättning om ca 24 miljarder SEK och ca 5 000 anställda. 

Vi söker just nu en Administratör till teamet för produktdata!

Är du en ambitiös och driven person med ett sinne för ordning och struktur? Trivs du i en dynamisk miljö med ett högt arbetstempo? Då kan du vara den vi söker!

Teamet för produktdata är en central funktion och ansvarar för att uppdatera produktdata för hela Ahlsell i Sverige. Teamet består idag av fyra administratörer samt chefen för produktdata och behöver nu utöka med ytterligare en person.

Din roll
Som administratör kommer en del av ditt arbete bestå av att administrera och uppdatera befintlig produktdata i vårt affärssystem, vilket innefattar allt från artikelupplägg, prisuppdatering till leverantörer och logistikinformation. Du kommer även att agera projektresurs i olika projekt. Det innebär att du deltar i och driftsätter projekt inom ramen för området produktdata samt att deltar i utvecklingsarbeten gällande affärssystemet och är med vid uppgraderingar samt testning av systemet. Rollen innefattar även ett ansvar gällande artikelhanteringen vid förvärv av bolag. Du kommer även att vara med och ta fram dokumentation för rutiner och processer. Som administratör ska du vara expert i systemet inom området produktdata samt ge support till våra interna uppdragsgivare.

Detta är en nyinrättad tjänst och dina arbetsuppgifter är inte helt bestämda utan kommer att variera utifrån de behov som finns i teamet.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har arbetslivserfarenhet från en roll där det har ställts krav på service samt stundtals högt arbetstempo. Har du erfarenhet av en administrativ roll ser vi det som meriterande. Vi ser att du har goda datorkunskaper, gärna att du har erfarenhet av att arbeta i olika typer av system samt excel. Har du arbetat i affärssystemet IMI-order är det ett stort plus. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.

Som person är du stresstålig och drivs av att arbeta i ett dynamiskt och högt arbetstempo. För att trivas i rollen krävs att du är en ödmjuk och prestigelös lagspelare som arbetar lika bra i grupp som självständigt. Att ha struktur samt ordning och reda i ditt dagliga arbete är en självklarhet för dig. Du har även erfarenhet av samt förmågan att planera och leverera på deadlines. För att lyckas i rollen behöver du vara en kommunikativ och serviceinriktad person som har lätt för att se möjligheter och lösningar.

Övrig information
Tjänsten är en heltidstjänst och är placerad på huvudkontoret i Liljeholmen, Stockholm.

I denna rekrytering samarbetar vi med Jobbet.se. Vid eventuella frågor vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Alicia Karlsson på 018-100 112 alternativt alicia.karlsson@jobbet.se.

Urval sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 29 oktober.

Varmt välkommen med din ansökan!

Krav
Goda datorkunskaper, inom bland annat Excel
Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift

Meriterande
Erfarenhet av att arbeta i affärssystemet IMI-order
Erfarenhet av administrativt arbete

Varaktighet/Arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Lön/förmåner
Fast lön

Kontakta

Arbetsgivare
Ahlsell Sverige AB

Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att klicka på "Sök detta jobb"-knappen ovan!

Mer information om oss hittar du på vår hemsida www.ahlsell.se

I denna rekrytering samarbetar vi med jobbet.se och undanber oss samtal från andra rekryterings- och platsannonsföretag.



Dela

Annonser